Miksi homoutta täytyy julistaa?
En minäkään huutele Im so straight kadulla teeveessä somessa. Miksei homot voi vain olla normaalisti? Jos haluavat olla tasa-arvoisia niin miksi heille pitää olla omat baarit mm. Siitähän vasta meteli nousisi jos heteroille olisi omat heterobaarit.
Kommentit (4)
Minä näen pelkkää heterojulistamista. Facebookin etusivulla on suuteleva pari (ei mua haittaa heterous mut voisiko tommoset sexisexi-jutut hoitaa omassa makuuhuoneessa), telkkarissa on kunnon heteronaamaanhieromisbileet lähes kaikissa sarjoissa. Ollaan NIIN HETEROA kun imutellaan ja sitten vielä niitä sänkyjuttuja hyi hitto. Ja nyt tuolla ulkona kaksi vanhustakin käsi kädessä tarviiko sitä panemista oikein JULISTAA?
Työkaveri kertoo viikonloppuna tekevänsä miehensä/vaimonsa kanssa jotain? Julistaako hän heteroutta?
Sinänsä tv-sarjoissa ja elokuvissa olisi tilausta homohahmooille, joiden rooli ei ole homouteen rakentuva. Asia tulisi ilmi kuten heteroillakin ja asiasta ei tehtäisi numeroa tyyliin "hienoa kun poliisikin voi olla homo".
Ei Suomessa kuule taida olla (isoja) homobaareja, mihin heterot eivät saa tulla. Homobaarit on siitä syystä pystyssä, että homot pääset etsimään kumppania seksiin tai parisuhteeseen ilman että joutuu miettimään saako tolle samaa sukupuolta edustavalle mennä flirttailemaan vai ei. Homobaarissa saa, vaikka sielä löytyisi heteroita, ja homofobiset häädetään yleensä ulos, kai?
Kaikki muut baarit ovat heteroiden, ja vaikka homot saisikin niihin mennä, kuten heterot homobaareihin, ei se ole oivallinen paikka etsiä kumppania.
En ole myöskään kenenkään nähnyt julistavan homouttaan ikinä. Olen tavannut kaksi homo/bi naista viimeisen vuoden aikana, ja molemmat '' julistivat '' homouttaan niinkin '' hirveästi '' kuin kertoivat hyvin arkipäiväsesti omasta vaimostaan, ja yksi kertoi omasta ulostulostaan vanhemmille, kun yleensäkin puhuttiin vanhemmista ja perheestä ja kuinka perhesuhteet ei aina ole helppoja.
Lopeta propagandan lukeminen ja elä omaa elämääs.
Miten niin julistaa? Elän vihreässä kuplassa pk- seudulla, eikä minulle kukaan julista mitään. Jos nyt sitten tarkoitat Pridea, niin vähemmistöillä toki on eri tavalla tarve puolustaa olemassa oloaan, vai onko kukaan vaatinut sinua elämään normaalisti viime aikoina. No, minä vaadin. Ole normaali, älä tee näitä aloituksia koko ajan.
Suomessa ei ole käsittääkseni yhtään baaria homoille, mutta niin kuan kuin baarit on seuranhakua varten, niin onhan se näppärää, että tietää minne menee. Herculekseen ei kannata mennä heteromiehenä pokailemaan naisia, homomies taas tietää, että seuran saanti on lähes taattua.
Ei minua toki haittaisi, jos meillä olisi puhtaita homobaareja, ihan niin kuin on naisten kuntosaleja. Ongelmaksihan tämä muodostuisi vasta, jos tämän erittelyn takia joku tietty ryhmä ei saisi haluamaansa palvelua.