Voiko vegaani ottaa koronarokotteen? (Sisältää haita)
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b3acb44f-ab38-44c0-b7f4-146b7c06643b
Rokotteeseen tarvitaan skvaleenia jota saadaan hain maksasta.
Kommentit (25)
Mikä tällaisen pohdiskelun pointti on? Yritätte kovasti todistella, että vegaaniutta ei oikeastaan ole olemassa, koska jostain syystä teitä häiritsee jonkun toisen vegaanius. Ja ilmeisesti haluaisitte hyväksynnän omalle lihansyönnille sillä, että voisitte todistaa, ettei kukaan muukaan ole yhtään eettinen. Ja tätä yritätte sitten todistaa etsimällä rokotteista ja lääkkeistä jotain eläinperäisiä ainesosia, ja sitten jos joku vegaani on ottanut tällaisen rokotteen, se mitätöi mielestänne kaiken muun. Eli mihin tällä pyritään? Vegaanien pitäisi alkaa syödä lihaa? Vai vegaani-nimikkeestä pitäisi luopua ja kutsua kaikkia lihansyöjiksi? Vai mitä oikein haluatte?
Luulen että saisit siitä enemmänkin haitan, kuin haita. muista miten kävi monille edellisen hypetyspiikin kanssa jota ihmiset saatiin kokeilemaan sitkeällä syyllistämispeloittelu-kampanjalla
Itse olen vegaani eettisistä syistä, mutta ei tuo hai haittaa, koska en aina pysty syömään vegaanisestikaan. Ulkomailla syön aina tavallista ruokaa, koska vegaaniruokaa ei ole saatavilla enkä käytä lomaani sitä itse kokatakseni. Myöskään juhlissa, joissa on notkuva herkkupöytä, mutta ei vegaanisapuskaa, otan kyllä ihan normiruokaa. Ei se vegaanius oikeasti ole ollenkaan niin ehdotonta kuin moni näyttää olettavan. Toki tiedän osan esittävän totaalista vegaania, mutta olen nähnyt ettei se sitten olekaan ihan totta. Mä voin ihan rehellisesti silti sanoa, että olen vegaani vaikka syönkin lihaa silloin tällöin.
Kyllä mä ainakin aion ottaa ton rokotteen ja olen vegaani. Aina en pysty arjessakaan noudattamaan vegaania ruokavaliotani. Pitää mennä sen mukaan, mikä itselle on helpointa.
Sitä et tienne vasta kun on liian myöhäistä katua