G: Keitätkö kuukuppisi samassa kattilassa missä teet ruokaa?
Itse keitän, enkä ole ikinä nähnyt asiassa ongelmaa.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 23:08"]Itse keitän, enkä ole ikinä nähnyt asiassa ongelmaa.
[/quote]
Mikä helvet.... kuukuppi???
[/quote]
millähän vuosituhannella mahdat elää...
En keitä. ällöttää ajatus esim tarjota samassa kattilassa keitettyä teetä vieraille. Keitän vettä keittimessä ja kaadan erilliseen astiaan jota en sit muuhun äytäkkään. Usein pesen sen vaan saippualla.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:27"]
En keitä. ällöttää ajatus esim tarjota samassa kattilassa keitettyä teetä vieraille. Keitän vettä keittimessä ja kaadan erilliseen astiaan jota en sit muuhun äytäkkään. Usein pesen sen vaan saippualla.
[/quote]
Ei tuo tapa bakteereja yhtä tehokkaasti kuin 5 min keittäminen.
Minulla on joku vanha kahvikupponen, johon laitan kuukupin ja kaadan vedenkeittimestä kiehuvaa vettä. Sitä kuppia ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.
Hyi helvetti. Meinaatteko tosiaan keittää veriset kuukautissuojanne kattilassa, jossa väännätte seuraavaksi makkarakeittoo?! Ja täällä kerrotte sen vielä muina naisina. Keittäkää missä tykkäätte kuhan ette mulle tarjoo makkarsoppaa =D (En tule keitolle vaikka pyytäisitte.) Pitää jatkossa välttää niillä harvoilla kerroilla naisten luona syömistä...
nainen itsekin
Minäkin keitän veden vedenkeittimessä ja Kaadan sitten mukiin. Eikä ole mitään erillistä "kuumukia, vaan laitan mukin sitten tiskikoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:45"]
Hyi helvetti. Meinaatteko tosiaan keittää veriset kuukautissuojanne kattilassa, jossa väännätte seuraavaksi makkarakeittoo?! Ja täällä kerrotte sen vielä muina naisina. Keittäkää missä tykkäätte kuhan ette mulle tarjoo makkarsoppaa =D (En tule keitolle vaikka pyytäisitte.) Pitää jatkossa välttää niillä harvoilla kerroilla naisten luona syömistä...
nainen itsekin
[/quote]
Kuukuppi ei ole keitettäessä verinen, se huuhdellaan ensin.
En keitä lainkaan. Huuhtelen vaan vedellä.Joskus pesen saippualla. Ja soodalla hinkkaan kun tahdon kupista taas ihan värjäytymättömän.
Puhdistan kupin käytön jälkeen neoamiseptilla ja kaadan kuppia varten hankkimaani muovirasiaan kiehuvaa vettä kolmessa erässä. Seitsemän vuotta olen näin toiminut, eikä kertaakaan ole ollut yhtään tulehdusta tai muuta vaivaa alakerrassa. Ja hyi hitto, en voisi kuvitellakaan käyttäväni kuukupin puhdistamiseen ruoka-astiaa!
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:55"]
Vittu, mainaan oksentaa.
[/quote]
teinit nukkumaan
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:10"]
En ymmärrä naisena, miten te voitte keittää "tampooninne" kattilassa ja samasta tarjota (kelle hyvänsä) ruokaa. Ettekä te edes ymmärrä sen kuvottavuutta, ette edes yritä ymmärtää! Naisena suhtaudun menkkoihin normaalisti, välttämättömät pahat... Mutta tuo keittohomma on kyllä paha, KUVOTTAVAA! En mäkään hillu sentään menkoistani.
Edelleen nainen itsekin
[/quote]
Edelleen nainen (vieläkin?), eiköhän verinen tamponi ole ihan eri asia kuin huuhdeltu ja saippuapesty kuppi.
Kiitos parhaista nauruista tänään, hervoton ketju.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 01:16"]Mä en keittäisi kuppia ruoanlaittoon käytettävässä kattilassa ihan siksi, että siitä voisi tulla kuppiin jotain jäämiä ruoista (esim. rasva ei aina lähde täydellisesti tiskatessa). Kuppi pestään ennen keittämistä ja keitetään vain desinfioimisen takia, joten sitä en pelkää että kupista päätyisi jotain ruoan sekaan.
En viitsi muutenkaan keittää kattilassa vettä yhden kupin takia, tuntuisi sähkön tuhlaukselta. Keitän kupin mukissa mikrossa. Eli kuppi mukiin kuuman veden peittoon ja mikroon. Kun vesi kiehuu yli voi pienentää tehoa sellaiseksi, että kiehuminen ei ihan lakkaa ja antaa olla vielä pari minuuttia. Mukeissa ei yleensä ole niin rasvaisia ruokia ollut, että pelkäisin niistä jotain irtoavan kuppeihin, joten käytän ihan tavallisia mikron kestäviä mukeja, mitä nyt kaapista sattuu löytymään.
[/quote]
Eikö kuppi mene pilalle mikrossa?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:10"]
En ymmärrä naisena, miten te voitte keittää "tampooninne" kattilassa ja samasta tarjota (kelle hyvänsä) ruokaa. Ettekä te edes ymmärrä sen kuvottavuutta, ette edes yritä ymmärtää! Naisena suhtaudun menkkoihin normaalisti, välttämättömät pahat... Mutta tuo keittohomma on kyllä paha, KUVOTTAVAA! En mäkään hillu sentään menkoistani.
Edelleen nainen itsekin
[/quote]
Edelleen nainen (vieläkin?), eiköhän verinen tamponi ole ihan eri asia kuin huuhdeltu ja saippuapesty kuppi.
Kiitos parhaista nauruista tänään, hervoton ketju.
[/quote]
Housussas on hervoton, joka on jo makkarakattilassa =S
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 07:01"]Lainaus Kuukuppikunta.netistä:
"Kupille tulisi varata oma kattila – ei siksi, että ruoanlaittohygienia kärsisi pestyn kupin kiehuttamisesta, vaan siksi, että ruoanlaittokattiloissa saattaa olla kupille haitallisia ruoka-ainejäämiä."
Mulla on kuukupille ihan oma kattilansa, vain ja ainoastaan kupin keittämistä varten tarkoitettu.
[/quote]
Niin KUPILLE haitallista... Eihän se yhtään noin muuten KUVOTTAVAA :D
Nainen
[/quote]
Mitä olen tätä palstaa seurannut, todennäköisesti tämän ketjun yökkäilijät kuitenkin harrastavat suojaamatonta suuseksiä ties milloin kenenkin kanssa... Pieni ristiriita?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 04:55"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 23:08"]Itse keitän, enkä ole ikinä nähnyt asiassa ongelmaa.
[/quote]
[/quote]
KVG äläkä tule esittelemään tietämättömyyttäsi. Sama kuin kyselisit täällä, mikä on tamponi.
[/quote]
Mua ei kuule vitutkaan kiinnosta sun mielipiteesi. Jos suomalaisilta kysyttäisiin kuukupista niin veikkaisinpa et suurin osa ei tietäisi siitä hevonhelvettiä. Et muka tampoonin-tasoa. Vitut!
[/quote]
Se kuuluu kirjoittaa "vittuakaan", ei "vitutkaan". Että tämäkin piti sulle opettaa.
Ostin kirpparilta pienen punaisen emalikattilan kahdella eurolla, jossa keitän kuukuppini. Kattila ei vie olemattoman kokonsa vuoksi tilaa käytännössä ollenkaan. Eikä sitä käytetä muuhun kun kuukupin desinfiointiin. En pidä itseäni kehosta vieraantuneena tämän takia, että haluan pitää menkka ja ruokajutut erikseen.
Onhan se ajatuksena epämiellyttävä, vaikka järjellä ajateltuna ei sieltä kupista mitään ruokaan kulkeudu.
En keitä kuppia. Pesen, desinfioin, sit kun alkaa näyttää samealta eikä enää tuoksu täysin puhtaalta puhtaanakaan, ostan uuden, tähän mennessä mulla on kollmas kuppi menossa, oon käyttänyt yli 10v.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 00:03"]
[/quote]
[/quote]
KVG äläkä tule esittelemään tietämättömyyttäsi. Sama kuin kyselisit täällä, mikä on tamponi.