G: Lainaisitko pari kk tapailemallesi miehelle rahaa?
Kommentit (60)
Voisin lainata muutaman kympin, esim jos lompakko on unohtunut kotiin tms. Sattuu sitä itsellenikin.
Tapailee varmaan exääni. On p.a ja lähti 2kk sitten elämästäni.
Mihin se sitä rahaa sanoo tarvitsevansa? Jos olis joku hätä ja muuten rehti mies, niin lainaisin.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:20"]
Outoja vastauksia ellette ole ala-asteella. Vaikka ei saisi tuota koskaan takaisin niin ei ole iso häviö. Jos luottaa niin paljon mieheen että päästää sisäänsä niin luulisi voivan lainata kerran pari kymppiä :D .... Vertaa jos mies ei suostu tarjoamaan kahvia treffeillä jos sinulla ei ole rahaa mukana.
[/quote]
Ala-astelainen se nimenomaan voi erehtyä luulemaan, että kaikkien 2kk sitten tavattujen ja hänen itsensä rahat ovat about yhteisiä. Ja jos sillä toisella raukalla ei yleensä ole rahaa, niin on sen ala-astelaisen asia lainata tälle toiselle.
Ala-astelainen ei oleta, että toinen(kaan) olisi aikuinen ja vastaisi itse omasta rahankäytöstään.
Ja miten se miehen sisäänsä päästäminen liittyy tähän?
En. On kokemusta, että lainattuja rahoja ei saa helposti takaisin. Kukaan, joka on pyytänyt lainaksi rahaa, ei ole oma-aloitteisesti lainaansa maksanut ja inhoan olla karhuamassa rahojani takaisin. Enää en lainaa kenellekään ja rahan pyytely lopettaisi tapailun.
En. On kokemusta, että lainattuja rahoja ei saa helposti takaisin. Kukaan, joka on pyytänyt lainaksi rahaa, ei ole oma-aloitteisesti lainaansa maksanut ja inhoan olla karhuamassa rahojani takaisin. Enää en lainaa kenellekään ja rahan pyytely lopettaisi tapailun.
Sanon aina kaikille rahaa lainaaville, että mulla on sellainen periaate, etten lainaa kenellekään. Hyvin ovat sen uskoneet kaikki yrittäjät. Ja eri asia on, jos itse näen, että se ei ole toisen tapana, vaan on spesiaalitilanne. Silloin saatan auttaakin. Mutta en kelle vaan, en.
Minkälaisella aikuisella miehellä tai naisella ei ole muutamaa kymppiä itsellään? En kyllä tiedä ketään jolla niin olisi rahat lopussa että pitäisi lähes tuntemattomilta lainata muutamaa kymppiä.
Minulla on varaa menettää muutama kymppi, joten pienen summan lainaaminen olisi hyvä testi, onko mies luottamuksen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:44"]
Minulla on varaa menettää muutama kymppi, joten pienen summan lainaaminen olisi hyvä testi, onko mies luottamuksen arvoinen.
[/quote]
Samaa mieltä. Kyllähän suhteeseen pitää pystyä panostamaan pari kymppiä tai on ihmeen pihi akka. Minä panostan joka viikko kavereihini niin paljon "lainoina" .
Tosin useammin lainaava poikaystävä pitää ohjata muiden "pankkien" hoteisiin, mutta pari kertaa muutama kymppi ei ole mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:51"]
[/quote]
Samaa mieltä. Kyllähän suhteeseen pitää pystyä panostamaan pari kymppiä tai on ihmeen pihi akka. Minä panostan joka viikko kavereihini niin paljon "lainoina" .
Tosin useammin lainaava poikaystävä pitää ohjata muiden "pankkien" hoteisiin, mutta pari kertaa muutama kymppi ei ole mitään.
[/quote]
Minkälaisia kavereita sulla on kun ei koskaan ole itsellä rahaa? En ikinä kehtaisi jotain kymppejä kysellä kavereilta lainaan.
[/quote]
Höpö höpö. Ei parin kympin poismaksaminen nyt niin suuri ponnistus ole, että siitä saisi oikein mitään kuvaa ihmisen luotettavuudesta, huoh. Jos teistä on, niin selvä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:56"]
[/quote]Aivan se ei todellakaan ole suuri ponnistus ja jos ei edes sitä tee niin silloinhan mieheen ei ole luottamista.
Höpö höpö. Ei parin kympin poismaksaminen nyt niin suuri ponnistus ole, että siitä saisi oikein mitään kuvaa ihmisen luotettavuudesta, huoh. Jos teistä on, niin selvä.
[/quote]
Olen joskus lainannut ja vähän oli hankalaa saada takaisin. En oikein edes muista mitä se tyyppi selitteli ja jotenkin ovelasti sai minut aina makselemaan kaikkea. Jälkeenpäin olen miettinyt, että kyseessä oli jonkin tasoinen narsisti, koska teki ja sanoi muitakin juttuja ja minä hölmänä uskoin (olin jotenkin 'koukussa') ja rikoin omaa itsetuntoani sen seurassa.
Sitten kun en enää halunnut tapailla tuota tapausta, se syytti minua ahneeksi ämmäksi, jota kiinnostaa vain raha ja ainoastaan sellaiset miehet joilla on varallisuutta. Jepjep. Ihan sellaiset tavalliset miehet kiinnostavat, joilla on varaa elättää edes itsensä.
Kuten moni on täällä vastannut en minäkään (enää) tapailisi sellaista tyyppiä, jonka tarvitsee lainata muutamia kymppejä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:56"]
[/quote]Aivan se ei todellakaan ole suuri ponnistus ja jos ei edes sitä tee niin silloinhan mieheen ei ole luottamista.
[/quote]
[/quote]
No joo joo, mutta ei siinä sitä näe, voiko häneen luottaa. Näkee vaan, että varmasti ei voi, jos ei maksa. Mutta jos maksaa, niin silloinkaan et voi tietää, voitko luottaa häneen mitenkään sen erityisemmin, kuin ilman lainaamistakaan.
Onko sun ajatus lähtökohatisesti se, että tuollaisella tsekkaat, että johonkuhun ei voi luottaa? Ja silti jää edelleen auki, että no, voiko siihen tyyppiin luottaa, koska kuten sanoin, sitä tuo "testi" ei paljasta.
En viitsisi sellaista miestä tapailla, jolla talous noin epävakaa. Poista numero ja tapaa joku uusi
En, koska miehen kuuluu lainata minulle.
Todella outoa. Naiset tuntuvat antavat miesten kohdella itseään tosi huonosti vuosikausia, mutta rahan lainaaminen on ehdoton ei :D . Ei ihme , että pikavippi firmat ovat niin suosittuja.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:13"]
15. Jatkaa.... eli ei aina kannata miettiä koska ja mitä lainaa kenellekin, ei kaikilla ole paha mielessä. Lopputuloksena saattaa olla hieno ystävyyskin!
[/quote]
Olen minäkin lainannut miehelleni rahaa, kerran 3000 euroa. Mutta se ei ollut 2 kk vanha tuttavuus, vaikka emme silloin asuneetkaan yhdessä tai sellaista. Sain sen sovitussa ajassa takaisin.
Samoin voin sitten ennemmin vaikka antaa rahaa jollekin persaukiselle, kuin kuvitella heidän vain lainaavan sen, jos tuntuu, että haluan auttaa. Jos toinen sitten maksaakin lainan takaisin, niin fine.
Mutta ap:n tapaus kuulostaa siltä, että kyseessä on elämäntapalainailija, ja sellaiseen mieheen en haluaisi sotkeutua.
t. 10