Ai että mä inhoan joulua. Muita?
Pakko tehdä sitä ja tätä ja blaa blaa blaa. Kyllästyttää. Mieluiten olisin yksin, jopa ilman perhettä jossain kaukana.
Kommentit (21)
Täällä bingo. Joulu ahdistaa koska "pitäisi sitä ja pitäisi tätä" vain tietyn päivämäärän vuoksi. Jollei vaikka parisuhteessa tunteita näytetä muulloinkaan niin miksi joulun pitäisi olla erilainen päivä?
En pidä joulusta ja siitä hössötyksestä myöskään.
Sama juttu, en ole jouluihmisiä. Tosin vietän ihan hyvää joulua nyt sohvalla makoillen ja dekkareita lukien. Olen perheetön sinkku ja tänä jouluna en lähtenyt sukuloimaan, sillä sukulaiset asuvat reilun 300 kilometrin päässä ja maanantaina ja perjantaina on töitä.
Joskus olen minäkin pyytänyt sukulaisia sieltä kaukaa luokseni joulun viettoon. Kyllä niissä valmisteluissa meinasi aika loppua. Hatun nosto teille, jotka teette jouluvalmistelut läheisillenne!
Olisi oikeesti kivakin viettää joulua vaikka yksin. Suvun taholta tulee vain joka vuosi painostusta. Pitäähän nyt tietysti olla sitä ja tätä kun on aina ennenkin ollut. Perinteet ja perinteet... Sitten pahoittaa vähintään vanhempien mielen, jos tekee toisin tai ei pääse/halua mennä lapsuudenkotiin. Että hauskaa joulua vain sitten.
Meillä on jouluruokia, kun tykätään laatikoista. Mutta esim. torttuja ei ole ja lahjoja on vain vähän lapsille. Ei lähdetä mihinkään, kun ei tykätä hössötyksestä. Mutta yksi jouluperinne meillä kyllä on: käydään hautausmaalla ihastelemassa kynttilämerta. On se vaan niin kaunista.
minä en inhoa joulua mutta se ei ole minulle mitenkään erityinen. Jouluruuista pidän kovasti :) nyt kun sataa niin ei ole yhtään joulufiilistä.
toista olisi ehkä jos olisi lapsia mutta ei ole kuin kaksi kissaa.
Niin... Pakko ei ole kuin kuolla, ja siihenkin pystyy paljon itse vaikuttamaan milloin ja missä se tapahtuu. Eli Hyvää Joulua, valmisteluilla tai ilman! :)
Joo tokihan sitä voi itse vaikuttaa! Tietysti. Se on sitten eri asia kuinka hyvä mieli on siitä, kun pahoittaa läheistensä mielen.. Niiden joille jouluperinteet ovat kaikki kaikessa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:10"]
Se on sitten eri asia kuinka hyvä mieli on siitä, kun pahoittaa läheistensä mielen.. Niiden joille jouluperinteet ovat kaikki kaikessa.
[/quote]
Paskat. Jos joulun viettäminen on heille kaikki kaikessa, niin sitten he varmaan ilomielin hoitavat kaikki joulujärjestelyt. Itse en todellakaan antaisi tilanteen mennä siihen, että olen järjestämässä muille juhlia, vaikka ei yhtään kiinnostaisi.
Jos rehellisiä ollaan niin miksi minun pitäis vuodesta toiseen olla sitä mieltä että joulu on jees koska sukulaiseni pahoittavat mielensä jollen jaksa valehdella? Kun menen paikalle en näytä että vituttaa kuin pientä oravaa, mutta silti menen pitkin hampain. Mielestäni joulu on joko uskonnollinen traditio tai lasten juhla. Minulla ei ole lähtökohtia kumpaankaan niin en vietä joulua.
No inhoan ja senpä takia meillä ei jouluruokia ole eikä -lahjoja. Sukulaisissa joutuu rampata, se myönnytys on tehty.
On täällä siis muitakin, jotka ramppaavat sukulaisissa myönnytyksenä.
On täällä siis muitakin, jotka ramppaavat sukulaisissa myönnytyksenä.
Mä pidän joulusta koska silloin saan pitää lomaa ja silloin nimenomaan ei oo mikään pakko tehdä mitään! :)
En minäkään pidä joulusta yhtään, enkä ole yhtään uskovainen, joten ei sitäkään puolta siinä. Onneksi tässä kypsässä iässä olen jo kaikkea muuta kuin ulkoaohjautuva tai kaikessa massan mukana menevä ihminen (jos siis en koe kutakin asiaa juuri sellaiseksi omaksi asiakseni, minkä taakse asettua olemaan aidosti) niin siksipä ei tuota minkäänlaista tuskaa viettää näitäkin vapaita aivan omalla tavallani. :) Olen nauttinut suuresti tästä päivästä, mutta joulut tästä on aika kaukana - ja onneksi niin. Muutaman ns. myönnytyksen tein viesteilyn ja tervehdysten muodossa, mutta tein ne vain eleinä ilman että joulu siinä mitään merkkaa, eli vain jotta ihminen tietää että muistan ja hän käy mielessäni.
En minäkään tykkää. Aatto on ihan kauhea, tai no,illasta helpottaa kyllä jo. Seuraavat kaksi päivää onlin sitten jo kivoja...
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 17:27"]
Miten niin pakko? Meillä ei ole mitään joulujuttuja, ei kinkkua, laatikkoa, ei yhtään mitään jouluun viittaavaa.
Pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja, kaikki muu on aivan vapaavalintaista.
[/quote]
Onko teillä pieniä lapsia? Jos on, niin miten perustleet heille, etteivät saa viettää Joulua kuten muutkin?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 17:27"]
Miten niin pakko? Meillä ei ole mitään joulujuttuja, ei kinkkua, laatikkoa, ei yhtään mitään jouluun viittaavaa.
Pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja, kaikki muu on aivan vapaavalintaista.
[/quote]
Onko teillä pieniä lapsia? Jos on, niin miten perustleet heille, etteivät saa viettää Joulua kuten muutkin?
[/quote]
En ole tuo keltä kysyt, mutta hei haloo, viettääkö kaikki ihmisryhmät muutenkaan joulua? Eri uskontojen edustajat vaikkapa? Uskonnottomat? Millähän säkin törppö pikku tonttunen perustelet että yksi ja sama traditio pitäisi olla kaikkien ihmisten omaksuma hössötys, kun niin ei kuitenkaan ole ja jokaisella on vapaus valita - ainakin mm. tässä maassa? Sähän itse nyt varmaankin oot niitä ihmisiä että kysyt kuinka korkealle, jos ihan kuka tahansa keksii omista vakaumuksistaan ja näkövinkkeleistään lähtöisin sanoa sulle että hyppää...
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 17:27"]Miten niin pakko? Meillä ei ole mitään joulujuttuja, ei kinkkua, laatikkoa, ei yhtään mitään jouluun viittaavaa.
[/quote]
Verotkin on ihan valinta kysymys, joten pakko ei ole kuin kuolla :)