Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu ja lapsettomuus 2

Vierailija
23.12.2013 |

Aiempaan aloitukseen liittyen. itken lähes joka päivä, kun meillä ei ole kuulunut lasta 2 vuoden jälkeenkään. vauva-palstalla olen käynyt monen vuoden ajan ainakin viikottain, ellei päivittäin jopa. kaverini ovat leluostoksilla kanssani ja miettivät mitä jälkikasvulleen ostavat pukin tuomina. haluaisin joulupukin käymään, ostaa lahjoja omalle lapselle ja nähdä miten iloiseksi hän tulisi saamistaan leluista, leipoa piparkakkuja yhdessä ja laittaa joulu, käydä pulkkamäessä, luistelemassa, hiihtämässä ja viettää aikaa omien lasten kanssa. minulta voi jäädä kaikki kokematta.hyvää joulua kaikille lapsellisille ja nauttikaa perheestä minkä olette saaneet!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin surulliseksi puolestasi. Itse olen ollut niin siunattu että olen saanut kolme ihanaa lasta ja liian harvoin sitä tulee oikein edes ajatelleeksi miten onnellisesti on käynyt. Toivon ap todella sydämestäni että teille lapsi tulee koska selvästi lapselle olisi onni syntyä juuri teidän perheeseenne...hyvää joulua!

Vierailija
2/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? Oletteko hoidoissa? Toivottavasti saat haluamasi lapsen jo ensi jouluksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta tulee vielä hyvä äiti <3 hyvää joulua sinulle ja tsempit että haikara saapuisi pian :)

Vierailija
4/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme hoidoissa... kiitos kommenteistä, tuli vähän parempi mieli.

Vierailija
5/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten saat erityislapsen kuten minä, etkä siltikään pysty tekemään noita luettelemisiasi asioita. Niitä mäkin kaipaan, vaikka lapsen olen saanut.

Vierailija
6/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:57"]

Niin tai sitten saat erityislapsen kuten minä, etkä siltikään pysty tekemään noita luettelemisiasi asioita. Niitä mäkin kaipaan, vaikka lapsen olen saanut.

[/quote]

Niin aina sitä täytyy löytyä joku elämästään katkeroitunut "palauttamaan" maan pinnalle...kippis sulle ja oikein hyvää joulua kaikesta huolimatta.

ohis

Vierailija
7/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi todella on siunaus. Toivon todella että saat kokea äitiyden <3

tsemppiä sinulle hoitoihin ja tulevaan raskauteen :)

Vierailija
8/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua teille kaikesta huolimatta! Ymmärrän hyvin tunteesi jouluun liittyen, vaikka se on varmasti paljon raskaampaa hartaasta toiveesta huolimatta. Kyllähän se niin taitaa olla, että lapset sen joulun tekevät. Itse kun olen onnellisen tietämätön siitä, saisinko koskaan lasta, vaikka haluaisinkin. Toivottavasti haaveenne perheenlisäyksestä toteutuu!

t. Sen aiemman ketjun ap

Vierailija
9/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kauniista kommenteistanne. ap

Vierailija
10/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap mä tunnen sun tuskan! Niin monet itketyt itkut! 1,5 vuotta takana eikä vieläkään lasta, ei mitään. Maaliskuussa alkaa näillä näkymin varsinaiset hoidot. Varsinkin joulu tuntuu niin pahalta olla ilman lapsia (jos tosin kaikki muutkin päivät..), erityisesti kun kaikkialta ympäriltä satelee vauvauutisia. Iloitse niistä sitten.. Tsemppiä sinne! Ja hyvää joulua.

Vierailija
11/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Sain lapsen 22 vuoden odotuksen jälkeen. Nyt lähes 1 v valloittava tapaus. Voimia sinulle ja rukoilen, että saisit edes yhden lapsen.

Vierailija
12/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. yksi lapsikin olisi jo tarpeeksi ja olisin kiitollinen.

Vierailija
13/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 7 joulun jälkeen lapsen, tai 8.ntena jouluna olin raskaana.

Tiedän mitä käyt läpi ja voin kertoa se ei muutu yhtään helpommaksi vuodesta toiseen.

Vierailija
14/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa aika surkea joulu 6 vuotta sitten. Niin toivoin, että olisin ollut raskaana, mutta niin NE vaan alkoivat jouluna. Sen jälkeen joulupettymykset eivät ole olleet niin pahoja, koska niihin on osannut varautua ennakkoon. Tänä vuonna ei ole onneksi pelkoa NIISTÄ, koska oletan ovuloivani taas muutaman päivän sisään. Sitä voisi laittaa tunnelman jouluiSEKSI, mutta mitä hyötyä siitä muka on...

Vierailija
15/18 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sinä tuollaisissa ajatuksissa piehtaroit. lapsettomassa elämässä on paljon mahtavia piirteitä. Keskity mieluummin nauttimaan niistä!

Vierailija
16/18 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi ei välttämättä täytä toiveitasi. Minulla on tosi hankala lapsi, jonka kanssa on ollut paha mieli monta vuotta.

Vierailija
17/18 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alettiiin yrittämään lasta, kun olin 23-vuotias. Olin monenlaisissa hoidoissa. Toivoin todella lasta, mutta en siitä lapsettomuudesta ihan hirveästi stressannut. No yritettiin sit lasta luovutetuilla munasoluilla 4 kertaa, joista tuloksena 3 lasta ja 1 keskenmeno. Niin ensimmäisen lapsen sain sit 38-vuotiaana. Olen todella kiitollinen näille munasolujen luovuttajille. Lapset ovat aarre! Muistakaa yrittää ainakin kerran lopuksi luovutetuilla, jos ei muuten tärppää. Edellyttäen, että ei haittaa vaikka ne ovat luovutetut. Minua se ei ole haitannut pätkääkään koko aikana.

Vierailija
18/18 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia joulun tuomien tunteiden käsittelyyn. Itselläni on takana reilu kolme vuotta odotusta. Siihen mahtuu hoidot ja niiden lopettaminen tuloksettomina sekä adoptioprosessin aloittaminen. Edessä on siis vielä vähintään kolme lapsetonta joulua. Nyt ensimmäistä kerta joulua on oikeasti mukava viettää vain aikuisten kesken. Hoitojen keskellä ajatukset ovat niin tiiviisti lapsessa, että joulunakaan sitä ei voi unohtaa.

Haluan vain sanoa, että olo voi helpottaa, vaikka lasta ei tulisikaan. Lapsi ei ole ainoa tie toipumiseen.

Anna tunteiden tulla. Minä pidin viime jouluna (hoitojen juuri loputtua) tarkoituksella yksityisen itkemishetken. Se teki hyvää.

Lämpöisiä ajatuksia sinulle!