8 luokkalainen ei syö koulussa
Mitä voisi tehdä vai voiko mitään? Poika ei syö koulussa koska ruoka kuulemma pas$#% ja esim. 8-16 koulupäivänä tulee kotiin päänsärkyisenä ja ahmii rekkamies annoksen. Pistin opettajalle viestiä tästä, eivät valvo , ei ruokailu pakkoa. Kaveritkaan eivät käy syömässä, olen sanonut että söisi edes näkkäriä, salaattia, mutta ei. Teen kotona tuhdin aamupalan smoothie, pari leipää, mutta eihän niillä 8 tunnin päivää jaksa. Olenkin miettinyt pitäisikö antaa rahaa, että hakee kaupasta jotain moskaa (kolmioleipiä tms) että saa vähän energiaa. Onko kellään ollut samoja ongelmia ja miten olette ratkaisseet?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ysiluokkalainen tekee ihan samaa. Eipä sille oikein mitään voi. Harmittaa sinänsä, koska olen köyhä yh ja koulussa saisi kuitenkin ilmaisen ruuan.
Ei ole paljon lapsella kunnioitusta äidin vähiä rahoja kohtaan. Itse en tuollaista hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut, ei ratkaistu asiaa millään.
Nyt amiksessa ja syö.
Antaisin rahaa, meillä ei onnistunut koska koulusta ei saa poistua. Jälkkäriä saa jos jää kiinni.
Ovat niin isoja että joukossa toimivat noin.Tietenkään koulun alueelta ei saa poistua kesken koulupäivän, koska koulu on vastuussa oppilaista. Toisen asteen koulutuksessa asia erikseen. Minäkään en mikään kouluruuan fani ollut, mutta kyllä sieltä vähintään jotakin salaattia ja näkkäriä irtosi. Kamala ajatus olla koko päivän ilman ruokaa, joskus oli 8-15 päiviä.
Hah, onpa naiivia. Täytyy olla tosi nössö nuori jos se ettei saa, estää hakemasta sitä syötävää. Ei se ainakaan mun nuoruudessa estänyt, eikä näytä estävän nykyisinkään. Asun nimittäin lähellä Alepaa, josta tien toisella puolella on koulu. Sieltä ne oppilaat, niin ala- kuin yläasteen välitunneilla ja liikuntatunneilla ryntää kansoittamaan kauppaa. Ostoksina erilaiset eväsleivät, karkit, energiajuomat, jäätelöt ja limsat.
Ei sitä mikään estäkään, vaikka meidän aikana sai tunnin jälkkäriä jos jäi kiinni. Toki sääntöjä noudattavat varmaan jättää menemättä ja nykyään tieto kulkee samantien Wilmaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ysiluokkalainen tekee ihan samaa. Eipä sille oikein mitään voi. Harmittaa sinänsä, koska olen köyhä yh ja koulussa saisi kuitenkin ilmaisen ruuan.
Kouluruoka ei ole ilmaista.
Sijaisuuksia eri kaupunkien kouluissa tehneenä voin vaan todeta, että kouluruuan taso vaihtelee hurjasti. Selvästi osassa paikassa on paljon aidommat raaka-aineet kuin toisessa pelkkää teollisuusmoskaa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten pskaa kouluruoka on nykyisin? Ollaanko jenkkisysteemissä, jossa ruoat on tosi ravintoköyhiä, vai onko vaan muotia haukkua kouluruokaa? Etäopetuksen aikana valitettiin, kun lapset ei saa edes kouluruokaa ja nyt se onkin yhtäkkiä kauheinta, mitä voi syödä. :D
Onko koululla välipalatarjontaa? Meidän lapsen koulussa on aamulla ja iltapäivällä mahdollisuus maksullisia välipalalippuja vastaan saada smoothien, täytettyn leivän, pizzapalan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten pskaa kouluruoka on nykyisin? Ollaanko jenkkisysteemissä, jossa ruoat on tosi ravintoköyhiä, vai onko vaan muotia haukkua kouluruokaa? Etäopetuksen aikana valitettiin, kun lapset ei saa edes kouluruokaa ja nyt se onkin yhtäkkiä kauheinta, mitä voi syödä. :D
Erittäin huonolaatuista laitosruokaa. Einestä ja säilöntäaineista ja lisäaineista.
Me ei edes haettu sitä etäkoulun aikaan.
Täällä myös lähikauppa kuhisee päiväs aikaan sellaista 15v sälliä. En ottaisi stressiä asiasta vaan tekisin juuri noin että pari euroa kouraan pitkinä koulupäivinä, ettei iske päänsäryt, heikotukset ja jostain saa energiaa. Jos muut kaverit eivät käy syömässä ei sinun teinisi sinne yksin tule menemään ja tähän et voi vaikuttaa millään tavalla. Kuten täällä sanottu järki tulee iän myötä, eiköhän lukiossa/amiksessa tilanne ole jo toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluruoka ei ole ilmaista.
Eihän mikään ole ilmaista, jos ajatellaan mistä todellinen rahoitus saadaan eli verovaroista. Emme kuitenkaan joudu maksamaan konkreettisesti koululle mitään ruuasta peruskoulun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös lähikauppa kuhisee päiväs aikaan sellaista 15v sälliä. En ottaisi stressiä asiasta vaan tekisin juuri noin että pari euroa kouraan pitkinä koulupäivinä, ettei iske päänsäryt, heikotukset ja jostain saa energiaa. Jos muut kaverit eivät käy syömässä ei sinun teinisi sinne yksin tule menemään ja tähän et voi vaikuttaa millään tavalla. Kuten täällä sanottu järki tulee iän myötä, eiköhän lukiossa/amiksessa tilanne ole jo toinen.
Tuskin jokapäiväinen energiajuoma tai karkkupussi on yhtään terveellisempi kuin kouluruoka.
Näin kaupan kassan näkökulmasta suurin osa nuorista kouluaikaan ostaa jotakin herkkuja itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin jokapäiväinen energiajuoma tai karkkupussi on yhtään terveellisempi kuin kouluruoka.
Näin kaupan kassan näkökulmasta suurin osa nuorista kouluaikaan ostaa jotakin herkkuja itselleen.
Luultavimmin on. Ja taatusti paremman makuista.
Tulis ees sota. Asettuis teinienkin huolet oikeisiin mittasuhteisiin!
Kouluruoka ei ole ilmaista. Kotona et pysty tekemään yhtä huonoa kuin tehtaassa, sulla ei ole kaikkia aineita siihen.