Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies ja poika puhuvat miehen äidinkieltä!

Vierailija
23.12.2013 |

Minulla on arabiankielinen mies (joka osaa siis ihan hyvin suomea). Hän on opettanut 8-vuotiaalle pojallemme arabiaa. He puhuvat aina välillä arabiaa, josta minä en tajua mitään! Ärsyttää. Opetan sitten tyttärellemme (nyt 9kk) omaa äidinkieltäni! Yhteinen kieli meillä miehen kanssa on vain suomi. Sitten mies tietää, miltä minusta tuntuu!  

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:05"]

Minulla on arabiankielinen mies (joka osaa siis ihan hyvin suomea). Hän on opettanut 8-vuotiaalle pojallemme arabiaa. He puhuvat aina välillä arabiaa, josta minä en tajua mitään! Ärsyttää. Opetan sitten tyttärellemme (nyt 9kk) omaa äidinkieltäni! Yhteinen kieli meillä miehen kanssa on vain suomi. Sitten mies tietää, miltä minusta tuntuu!  

[/quote] Mokasit pahasti jo siinä vaiheessa kun antauduit ei-valkoiselle miehelle enkä tarkoita jotain ylikohteliasta ja fiksua japsia ja muita poikkeuksellisia kansoja.

[/quote]

Arabit ovat valkoisia.

Vierailija
22/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:05"]

[/quote] Mokasit pahasti jo siinä vaiheessa kun antauduit ei-valkoiselle miehelle enkä tarkoita jotain ylikohteliasta ja fiksua japsia ja muita poikkeuksellisia kansoja.

[/quote]

Arabit ovat valkoisia.

[/quote] Arabit luokiteltiin vielä vasta valkoisten kanssa samaan luokkaan USA:ssa mutta nyt siitä on luovuttu. Myös ei-valkoiset latinot luokitellaan USA:ssa toisinaan valkoisiksi. FBI:n etsityimmät rikolliset ovat yleensä ei-valkoisia latinoja.

Arab Americans and Chaldeans are 10 times more likely to identify their race as “other” as compared with the general population, according to the Detroit Arab American Study, a survey in 2003 of 1,000 Arabs and Chaldeans in metro Detroit.

http://www.debbieschlussel.com/13919/muslim-arabs-whine-were-not-white-we-want-separate-race-on-census-form-to-get-more-govt/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös arabimies ja hän puhuu lapsellemme arabiaa, jota en itse juurikaan ymmärrä. So what? minusta on kiva että tytär on kielitaitoinen terävä tyttä muutenkin. He puhuvat normaaleja asioita eivätkä juoni minun seläntakana, sen tiedän. Joskus saatan jotain ymmärtääkin heidän puheistaan, ja silloin kommentoin ja saan yleensä aikaan iloisen naurunremakan. :D Mutta onko teillä ap. jotain muitakin ongelmia? Onko sinun syytä pelätä jotain kenties?

Vierailija
24/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:09"]

No miksi v*tussa et ole opettanut pojallesi sitä sinun äidinkieltäsi!!!!????

[/quote]

Eihän ap sanonut, että ongelma olisi se, että hän ei ole opettanut omaa äidinkieltään vaan se, ettei ymmärrä miehen äidinkieltä.

Järkyttäviä vastauksia tässä ketjussa. Joidenkin luetunymmärtäminen on todella huono!

Vierailija
25/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:08"]

Ihan itse olet valinnut ulkomaalaisen miehen. Elä sen kanssa ja kanna seuraukset.

[/quote]

No vaikka onkin tehnyt elämässä valintansa, niin ei kai se sitä tarkoita, ettei koskaan saa mikään ärsyttää?:)

Vierailija
26/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että poikasi oppii myös miehesi kieltä ja että miehesi osaa jopa suomea.

Vierailija
27/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain suomi-arabiperheissä on sellainen käytäntö, että suomalaisen äidin täytyy miehen käskystä tai toiveesta johtuen puhua lapsille arabiaa, vaikka äitikin puhuu sitä niinkuin ulkomaalainen. Pelkäävät, etteivät opi arabiaa muuten, koska lapset joutuvat ennenpitkää suomenkieliseen kouluun Syynä myös se, että miehen kielitaidottomia sukulaisnaisia ahdistaa, jos eivät ymmärrä mitä suomalainen äiti puhuu suomeksi omalle lapselleen. On nuo arabit aika hmm... ylpeitä omasta kielestään ja kulttuuristaan, jos nätisti sanotaan. Ja puhun ihan henk.koht. kokemuksesta.

Vierailija
28/28 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain suomi-arabiperheissä on sellainen käytäntö, että suomalaisen äidin täytyy miehen käskystä tai toiveesta johtuen puhua lapsille arabiaa, vaikka äitikin puhuu sitä niinkuin ulkomaalainen. Pelkäävät, etteivät opi arabiaa muuten, koska lapset joutuvat ennenpitkää suomenkieliseen kouluun Syynä myös se, että miehen kielitaidottomia sukulaisnaisia ahdistaa, jos eivät ymmärrä mitä suomalainen äiti puhuu suomeksi omalle lapselleen. On nuo arabit aika hmm... ylpeitä omasta kielestään ja kulttuuristaan, jos nätisti sanotaan. Ja puhun ihan henk.koht. kokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi