ihan oikeesti mistä mä saan ystäviä,kavereita--oon ihan
Kommentit (7)
hanki koira frendeiksi koiraihmisiä. Lasten kanssa perhekerhoista. Laita ilmoitus. Hommaa joulkueharrastus.
Harrastus. Koira, tanssikurssi, liikuntaryhmä, vapaaehtoistyö, opiskelu.
Eipä siinä muuta auta kuin laittaa itsensä alttiiksi, silläkin uhalla että tulee torjutuksi.
Minä olen saanut ystäviä näillä keinoilla (enkä väitä että sopivat sinulle, mut ehkä jotain vinkkiä)
- olen ollut yhteisöllisissä harrastuksissa, kuten spr:n ensiapuryhmässä ja martoissa. Yhdessä toimien tutustuu nopeasti ihmisiin
- lasten kanssa olen vetänyt kerhoja, tarjoutunut vapaaehtoiseksi harrastustoiminann vetäjäksi tms.
- olen kuulunut alueen asukastoimikuntaan (siellä on yleensä sosiaalisia ihmisiä, joiden kautta saa nopeasti tuttavaverkoston)
- olen tarjoutunut oman alani yhdistyksen hallitukseen, hallitustyöskentelyn kautta saa samanhenkisiä ihmisiä
- olen ottanut kontaktia naapureihin ja järjestänyt yhteisiä kekkereitä ja kutsunut ihmisiä syömään tms. Pienet ystävälliset eleet yleensä saavat vastakaikua senkaltaisilta ihmisiltä, joihin haluan tutustua, eivätkä ne pahaa tee niillekään, jotka viestittävät että eivät halua tutustua paremmin
- olen laittanut nettiin ilmoituksen uusissa elämäntilanteissa joissa olen etsinyt samassa tilanteessa olevia ihmisiä, perustanut meistä keskusteluryhmän ja sitten lopulta ollaan tutustutta ihan irl
Nuorena tuntui olevan niin, että jokaista viittäkymmentä tapaamaani ihmistä kohden tuli yksi tuttu, jonka kanssa synkkasi. Nyt vanhempana (olen 35) suhdeluku näyttää olevan yksi tuttu jokaista sataa kohdattua ihmistä kohden. Mut mulla on kuitenkin paljon mielekkäitä ihmissuhteita, joten tuttavien ja ystävien saaminen onnistuu myös vanhempanakin. Olen muuttanut sen verran usein, että mun on aivan aidosti ja avoimesti yritettävä saada uusia kavereita uusilta paikkakunnilta. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla on paljon ihmisiä, joiden sosiaalinen elämä on valmis, mutta aina löytyy niitä, joille minun seurani on kelvannut, ja hauskaa on ollut.
Netistä? Itse olen löytänyt parhaimman ystäväni netin kautta ja toisen töistä. Netin kautta sikäli helppoa, että siellä on "valmiiksi" ihmisiä jotka haluavat ystäviä.
ikä? asumismuoto?