Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa exät jotka pilaa ihmisten itsetunnon

Vierailija
06.10.2020 |

Seurustelen miehen kanssa ja yritän vakuutella että hän on minulle tarpeeksi hyvä ja riittää.

Entinen naisystävä oli rikas nainen joka oli myös mieheltä vaatinut tiettyjä merkkivaatteita, pettynyt saamiinsa lahjoihin ja kukkiin mieheltä, kertonut miltä pitäisi näyttää, millainen auto olla jne.

Mies on ollut minun kanssa todella epävarma vaikka olen täysin erilainen kuin tuo entinen.
Ei ole mukavaa yrittää nyt paikata toisen itsetuntoa tuollaisen narsistin jäljiltä :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex naisten ansiosta itsetuntoa löytyy korkeintaan viinapullosta. Eikä aina sieltäkään.

Lisätään ne syyt. Ensimmäinen 5 vuoden suhde loppui naisen pettämiseen. Toinen 7 vuoden suhde loppui kun nainen löysi uuden miehen. Kolmas 10 vuoden suhteen lopetin kun kahteen viimeiseen vuoteen nainen ei halunnut seksiä. Vähemmälläkin saa miehen itsetunnon hajoamaan.

Viinapullo kyllä vie ne loputkin itsetunnon rippeet. Itsetuntoa löytyy hyvistä ystävyyssuhteista, kummilapsista, työelämästä, lenkkipolulta ja salilta, harrastuksista jne. 

Vierailija
22/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex naisten ansiosta itsetuntoa löytyy korkeintaan viinapullosta. Eikä aina sieltäkään.

Lisätään ne syyt. Ensimmäinen 5 vuoden suhde loppui naisen pettämiseen. Toinen 7 vuoden suhde loppui kun nainen löysi uuden miehen. Kolmas 10 vuoden suhteen lopetin kun kahteen viimeiseen vuoteen nainen ei halunnut seksiä. Vähemmälläkin saa miehen itsetunnon hajoamaan.

Eikö noi oo nyt aika normaaleita suhteen hiipumisia ilman tarvetta uhriutumiseen? Sinusta ilmeisesti suhteessa väkisin kitkuttaminen ei ole hyvä (seksin hiipuminen), muttei myöskään sen vaihto, jos ei enää kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän suhde ei toiminut, eksä keksi juuri nuo kaikki ap:n mainitsemat selitykset syyksi. Meillä vaan ei ollut hyvää keskinäistä yhteyttä eikä riittävästi yhteistä. Jos olisi ollut, oltaisiin minun puolestani jatkettu yhdessä. Mies kuvitteli, että jäin kaipaamaan jotain materiaa ja statusta, vaikka jäin kaipaamaan lämpöä ja yhteyttä. 

Miten tämä liittyy ap:n tarinaan, kuka on nyt kuka ap:n tarinassa?

Mun eksä lienee satuilee samanlaisia juttuja nyksilleen. Ainakin hän soittaa parin vuoden välein ja latelee saman litanian minulle. Ihan omaa mielikuvitustaan kaikki. 

Vierailija
24/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinapullo kyllä vie ne loputkin itsetunnon rippeet. Itsetuntoa löytyy hyvistä ystävyyssuhteista, kummilapsista, työelämästä, lenkkipolulta ja salilta, harrastuksista jne. 

Olen työtön, ei ole ystäviä, kummilapsia ja harrastan vain lukemista. Nytkin olen selvinpäin vaikkei siihen ole edes huonoa tekosyytä.

Vierailija
25/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän lienee totuus? Exästään uudelle kumppanille valittavat ovat usein itse ongelmaisia.

Ihmisillä on ihan oikeasti myös niitä narsisti-exiä ja muita tunnevammaisia entisiä kumppaneita. Jos heistä kertoo uudelle kumppanille, on automaattisesti itse ongelmainen? Mielenkiintoista.

Itse olen kovin varovasti kertonut huonoista kokemuksista juuri sen pelon vuoksi että vika nähtäisiinkin minussa. En yleensäkään levittele kokemuksia ympäriinsä vaan kerron vain harvoille. Aloitan myös pohjustamalla että kyseessä on oma subjektiivinen kokemukseni ja voihan olla että ex-kumppani on kokenut asian toisin.

Mutta hankalaa olisi jos en yhtään voisi jakaa huonoja kokemuksia kun ne kuitenkin tahtomattakin ovat jättäneet jonkinlaisen jäljen. Parempihan niitä huonoja kokemuksia on käsitellä ja koittaa siten päästä niistä yli kuin tukahduttaa vain kaikki. Ja on tietenkin eri asia vain valittaa kaikesta exän tekemästä kuin ääneen pohtia miten jokin negatiivinen asia edellisessä suhteessa on jättänyt jälkensä ja miten siitä voisi päästä yli.

Vierailija
26/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, ei ole ystäviä, kummilapsia ja harrastan vain lukemista. Nytkin olen selvinpäin vaikkei siihen ole edes huonoa tekosyytä.

Väännän vielä rautalangasta. Jos nyt loppupäivän vietät joko ulkoillen, urheillen, siivoten, isovanhempiasi autellen tai vaihtoehtoisesti tissutellen, kumpi rakentaa sinun omakuvaasi ja itsetuntoasi paremmin?

Vierailija
27/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytät ex-naisiasi huonosta itsetunnostasi, vaikka olet ystävätön ja työtön? Mitään vastuuta omasta elämästäsi sinulla ei ole tietenkään, eksät pilanneet kaiken. Pakottaneet sinut jäämään kotiin työttömäksi ja kieltäneet ystävät... nytkään et pysty tekemään mitään niitä saadaksesi, kun silmissäsi vilisee vihaisten exien kuvat.

Vierailija
28/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytät ex-naisiasi huonosta itsetunnostasi, vaikka olet ystävätön ja työtön? Mitään vastuuta omasta elämästäsi sinulla ei ole tietenkään, eksät pilanneet kaiken. Pakottaneet sinut jäämään kotiin työttömäksi ja kieltäneet ystävät... nytkään et pysty tekemään mitään niitä saadaksesi, kun silmissäsi vilisee vihaisten exien kuvat.

Sillä lailla väärin käsittämistä. Ei vilise mitkään kuvat silmissä. Kaikesta syytän itseäni koska minussa se vika on, pakko olla kun aina menee pieleen. Ystävät on jotenkin vain jääneet. Joskus harvoin joku soittaa. En enää jaksa yrittää mitään. Menee se loppuelämä yksinkin. Joku päivä taas kunnon putki ahdistukseen.

Vierailija
29/29 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla väärin käsittämistä. Ei vilise mitkään kuvat silmissä. Kaikesta syytän itseäni koska minussa se vika on, pakko olla kun aina menee pieleen. Ystävät on jotenkin vain jääneet. Joskus harvoin joku soittaa. En enää jaksa yrittää mitään. Menee se loppuelämä yksinkin. Joku päivä taas kunnon putki ahdistukseen.

Silti kirjoitit: "Ex naisten ansiosta itsetuntoa löytyy korkeintaan viinapullosta. Eikä aina sieltäkään."

Miten sen voi tajuta muuna kuin ex-naisten syyttämisenä oman elämäsi pilaamisesta? Selittäisitkö?

Hyvä, että osaat etsiä vikaa itsestäsikin, vaikka uhriutuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi