Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi surku, toisen lapsen eivät muistaneet lasta ollenkaan jouluna :/

Vierailija
23.12.2013 |

Toisen lapsen kolmesta kummista vai yksi muisti lasta paketilla :(

Toisen lapset kummit taas muistivat. Nyt on sitten paketteja eri määrä. Täytyykö tästä lähteä itse ostamaan pari lahjaa vielä toiselle? Tiedän, että lapsi huomaa.

Kummien paketeissa  aina leluja ja itse emme leluja lapsille ostaneet. Nyt toinen saa paljon leluja ja toinen ei :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut kummeiltani varsinaisesti lahjoja, sillä kummini olivat enoni ja hänen vaimonsa. Tämän takia siskoni jolla oli erilliset kummit sai myös heiltä aina saman lahjan jouluisin kuin minäkin ja sen lisäksi omilta kummeiltaan lahjoja. Meillä ei kauheasti niitä lahjoja ollut, joten muistan olleeni pahoillani kun siskoni sai aina enemmän.

Vierailija
2/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vanhemmat kyllä vähän tasas lahjoja.

Neljä lasta. Yhden lapsen kummit antoi aina ihan mielettömän hienoja lahjoja. Kahden lapsen kummit antoi ihan "tavallisia" ja minun kummini... No, avioeron jälkeen en saanut mitään kummeiltani. Vanhemmat sitten antoi mulle yhden "ylimääräisen" lahjan tuon kummi-jutun takia. Jotenkin kai ajattelivat, että he ne kummit valitsivat ja mun kohdalla valinta meni pahasti pieleen.

Kyllähän me siitä yhden sisaruksen kummista oltiin sinänsä kateellisia, mutta ei pahasti, jotenkin sen tajusi kyllä pienestä pitäen, että aina ei nallekarkit mee täysin tasan ja saatiinhan me muutkin kuitenkin niillä leluilla leikkiä =) Vanhemmat oli kuitenkin tarkkoja myös siitä, että omistusoikeutta ei käytetä kyykyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lapsella on kolme kummia, joista yksi on lapselle lahjan antanut. Sen sijaan "surku" onkin tullut siitä, ettei kaikki kummit ole lahjoja antaneet. Voi voi.

Vierailija
4/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avataanko teillä aattona lahjat niin, että jokainen avaa vuorollaan yhden paketin ja muut ympärillä ihastelevat, mitä tuli? Sitten ymmärrän, että jos toisella lapsella on 10 lahjaa ja toisella 5, niin sen kyllä huomaa, että "vähälahjaisemmalta" paketit loppuvat paljon aikaisemmin.

Muuten lapset eivät kyllä laskeskele pakettien määrää. Minä aina mukulana ihmettelin, kun kaverini kertoi tarkkaan, kuinka monta pakettia oli tullut. En minä koskaan lapsena laskenut pakettien määrää enkä huomannut, saiko sisko enemmän vai vähemmän tai arvokkaampaa vai halvempaa kuin minä. Pakettikasan avaaminen oli niin jännää, että se vei kaiken huomion.

Jos teillä on selvää, että toinen lapsi ei ole saamassa kuin esim. vaatteita eikä leluja lainkaan, niin kyllä te vielä tänään ehditte käväistä kaupassa ja ostaa jonkun kirjan tai legopaketin tai mistä lapsi nyt tykkääkin.

Vierailija
5/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä lapset laskee paketteja. Jopa kolmevuotias laski, että sai kuusi lahjaa. Jos nyt ihan epäreiluksi menee, kyllä mä olen tasannut. Varsinkin, kun toisen kummitäti tuo aina jotain viisi pakettia/kummilapsi. 

Vierailija
6/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mun lapsen kummit on eronneet ja saa aina molemmilta ison paketin. Minä ostan muille lapsille sitten ylimääräisen lahjan. Simppeliä

Vierailija
7/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsi saa kummiltaan aina paketin. Kivan lelun, jonkun jota lapsi on toivonut. Toinen lapsi saa kummiltaan aineettoman lahjan. Eli kummi vie hänet elokuviin tai johonkin näyttelyyn tms. Hyvin näyttää toimivan. Kumpikaan ei valita omasta kummistaan. Jouluna lahjoja ei tule montaa muutenkaan. 

Vierailija
8/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on kummallakin kaksi kummia. Molemmilta esikoisen kummeilta tuli lahja, mutta toinen kuopuksen kummeista ei muistanut millään lailla. Silti kuopus saa enemmän paketteja kummeilta, koska esikoisen kummit ostivat lahjoja myös hänelle :) En tiedä tuleeko lapsille noin muuten tasamäärä paketteja. Ei olla laskettu eivätkä laske lapsetkaan. Ovat sen verran pieniä. Itse en kyllä koskaan elämässäni laskenut pakettejani jouluna saati verrannut sitä siihen määrään, mitä vuotta nuorempi siskoni sai.

Vierailija
9/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi jatkossa järkevämmin ja osta itse myös lapsille leluja. Todella typerää kuvitella vieraiden ihmisten hankkivan lelut sinut lapsille!

Vierailija
10/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:36"]

Yhden mun lapsen kummit on eronneet ja saa aina molemmilta ison paketin. Minä ostan muille lapsille sitten ylimääräisen lahjan. Simppeliä

[/quote]Meillä taas lapsen kummit erosivat syksyllä ja nyt kumpikaan ei muistanut lasta... Lapsi teki itse kortit kummallekin ja molempien korttien väliin laitettiin kuva lapsesta.

Vierailija
11/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena ainaniin paljon paketteja että en niitä laskenut. Niin on ollut lapsillanikin, joten ei tarvitse laskea. Vaattee ei meillä ole lahjija vaan välttämättömyyksiä jotka hankitaan muutenkin.

Vierailija
12/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kummi osti meille olkkariin 300 euron pöydän. Valitsin näin eli koko perheelle lahja. Toinen ei osta koskaan mitään. Kummatkin tädit on molempien lasten kummeja. Minä ostan kaikki lasteni lahjat. Muiden varaan ei koskaan lasketa mitään, eikä sinunkaan pitäisi.

Vierailija
13/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimmäisen lapsen kumpikaan kummi ei muistanut esim. synttäreinä mitenkään. Nytkään ei tullut mitään toiselta kummilta. Kahdella muulla lapsella on todella upeat kummit, jotka ostavat kaikenlaista ja haluavat olla kummilastensa kanssa. Todella surullista, kun yhdelle lapselle on tullut valittua huonot kummit.

Vierailija
14/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta puuttuu sana kummit

Vierailija
15/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummien lahjamäärä on ollut murto-osa vanhempien hankinnoista. Kukaan ei olis huomannut mitään.

Vierailija
16/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aavistelin meillä käyvän noin, ja ostin toiselle lapselle pari pakettia enemmän. Eikä ne tarkkaan tasan tarvi mennä, mutta kyllä meilläkin vähän katsotaan, että kumpikin saa jotain suurikokoista ja että määrät ovat suurin piirtein samoja. Lapsilla pieni ikäero, joten herkästi vertailevat.

Vierailija
17/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeastiko lapsille pitää olla tasamäärä lahjoja? Eihän, pliis? Mitä siitä seuraa, itkua? Huutoa? Tappelua?

Vierailija
18/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla tasamäärä, mutta kyse oli siitä, että toinen lapsi saa leluja ja toinen ei :(  Itse olemme ostaneet vaatteita, kirjoja, pelejä, sähköhammasharjat jne ja vain yhdet lelut. Nyt toinen saa enemmän leluja. Ja siitä vasta riemu alkaa. Taidan käydä ostamassa toiselle legopaketin vielä.

-ap-

Vierailija
19/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin sille toiselle ne lelut. Ei lapsilla tarvitse olla just yhtä monta pakettia, mutta on karua jos toinen saa leluja ja toinen pelkkiä hyötytavaroita.

Vierailija
20/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit on näköjään vaan lahjakoneita nykyään..