Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhaksi lasta kiusataan harvinaisesta nimestä?

Vierailija
22.12.2013 |

Jos on kiusattu niin kuinka vanhaksi sitä jatkui?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kiusataan harvinaisesta nimestä 18-vuotiaaksi asti. Haluatko tietää jotain muuta?

Vierailija
2/18 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että lapsia oikeasti kiusataan harvinaisesta nimestä? Sarianne on harvinainen nimi, mutta kuka siitä kiusaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nimestä. Jos se on aivan typerä, niin töissäkin kaikki naureskelevat ja vielä vanhainkodissa toiset vanhukset.

Vierailija
4/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi miestä pahenna jollei mies nimeä.

Vierailija
5/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin joskus miehen nimeltä Dick :D

Vierailija
6/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen pelossa olisikin hyvä ennaltaehkäistä koko juttu ja antaa lapselle sovinnainen, perinteinen nimi, eikä mitään seko-/wt-nimeä, kuten Valo, Sisu, Pasi-Anssi, Impi tai Peppi.

Vierailija
7/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harvinainen nimi, eikä oo koskaan kiusattu. Ihasteltu on vaan. :)

N37

Vierailija
8/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on harvinaiset nimet. Väestörekisterissä kumpaakin löytyy alle viisi, eikä kumpaakaan ole nimen takia kiusattu.

Teini-ikäisiä kumpikin. Kuinka montaa on oikeesti kiusattu erikoisen nimen takia kaupungeissa? Nykyään jengi osaa antaa muitakin nimiä kuin Yrjö ja Kyllikki.

Vierailija
9/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60-vuotiaaksi.

Vierailija
10/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko surkean elämänsä, varsinkin jos sen rääpäleen nimeksi on annettu Heinrich Adolf (tuolta toisesta ketjusta). Lapsi raukka!

Vierailija
11/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 02:13"]

Tunsin joskus miehen nimeltä Dick :D

[/quote] No hahhaa! Jopas oli vitsikasta. Kaikki toisessa maailmansodassa taistelleet Richardit ovat lempinimeltaan Dick. Minulla on sita nuorempi naapuri jonka nimi on Dick. Se toinen tarkoitus nimelle on hyvin nuorta vuosikertaa samoinkuin Jorma Suomessa. Ei pitaisi olla niin nopea naureskelemaan muille ja heidan nimilleen kun siina kiireessa tekee itsensa naurunalaiseksi. Ja tama neuvo myos muille naureskelijoille.

Vierailija
12/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämän. Jotkut tietysti ihastelevatkin.

Vierailija
13/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minua ainakin "kiusattiin" (väänneltiin nimeä, ihmeteltiin joka kerta kun uusi lapsi kuuli nimeni) suunnilleen lukioikäiseksi asti. Parikymppiseksi asti itsekin vihasin nimeäni, nyt se on mielestäni ihan kaunis. Mutta kiltit miettikää tarkkaan noita nimiä!! Hassu/erilainen nimi voi olla tosi arka paikka lapselle, joka muutenkin hieman ujo!

Vierailija
14/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin miehen nimeltä Jyrki, joka yritti menestyä Yhdysvalloissa. Valitettavasti nimi vääntyy amerikkalaisen korvaan "The Jerk, jerking tai jyry", jokainenhan tietää miä nuo tarkoittavat, joten miehelle oli tosi noloa ja hankalaa saada töitä ja päästä ystävystymään keneenkään kanssa.Nykyään sitä kaveria kutsutaan Jerryksi. Kannattaa olla tarkkana, kun valitsette lapsellene nimeä.

Vierailija
15/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 06:40"]

Jaa, minua ainakin "kiusattiin" (väänneltiin nimeä, ihmeteltiin joka kerta kun uusi lapsi kuuli nimeni) suunnilleen lukioikäiseksi asti. Parikymppiseksi asti itsekin vihasin nimeäni, nyt se on mielestäni ihan kaunis. Mutta kiltit miettikää tarkkaan noita nimiä!! Hassu/erilainen nimi voi olla tosi arka paikka lapselle, joka muutenkin hieman ujo!

[/quote]

Sama mulla. Luulen kuitenkin, että nykyään tilanne voi olla eri, sillä erikoiset ja omituiset nimet ovat paljon yleisempiä kuin massanimien aikaan.

Vierailija
16/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on erikoiset nimet, kun on puoliksi ei-suomalaisia, ja ikinä ei ole kyllä nimistä kiusattu. 

Vierailija
17/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harvinainen etunimi (ja sukunimi), minua ei ole nimestä koskaan kiusattu. Ei kyllä ole kiusattu muutenkaan.

28v.

Vierailija
18/18 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vähän riipu siitä, että miten se nimi on erikoinen. Itselläni on nimi, jonka kantaja olin ainoa Suomessa elämäni ensimmäiset 30 vuotta. Ei ole koskaan kiusattu. Nimi kuitenkin on vain erikoinen, mutta ei tarkoita mitään.

Sitten taas, jos se nimi on erikoinen siten, että myös tarkoittaa jotain, on tilanne aivan toinen. Tai jos se nimi taipuu helposti johonkin, joka tarkoittaa jotain ikävää. Omassa nuoruudessani ainakin Kyllikki sai olla koko kouluaikansa Nyrkki-Kyllikki.