Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotimme joulusiivoukset jakaantuivat minun ja mieheni välillä näin:

Vierailija
21.12.2013 |

Minä tein nämä 3 päivän aikana:

- järjestelin kaikki huoneet (mukaanlukien lastenhuoneen), tasot, kaapit jne, sain 14 muovikassillista poisheitettävää kerättyä huushollista (Mikä homma! tämä vei suurimman osan ajasta)

- vein puolet roskista

- imuroin

- imuroin myös sohvat ja sohvatyynyjen/istuintyynyjen alta

- pesin lattiat, wc:n lattian jynssäsin juuriharjalla, pienemmät nurkat ja putkien takaa vanhalla tiskiharjalla

- pesin wc-pytyn ja lavuaarin, myös lavuaarin alta

- tyhjensin vessankaapit ja pesin hyllyt ja kaapinovet

- pyyhin lattialistat ja keittiönkaappien "alasokkelit" (mitä ovatkaan..)

- vaihdoin verhot joka huoneeseen

- pyyhin pölyt joka paikasta (seinähyllyt, taulujen kehykset, ikkunalaudat..)

- pesin roskiskaapin ja roskikset + pyyhin keittiön kaapinovet

- kävin läpi lehdenkeräyslaatikkomme

- tiskasin käsin ja pyöritin tiskikonetta joka päivä (kuten normaalistikin)

- pesin 3 koneellista pyykkiä

- vaihdoin hieman järjestystä

- laitoin joulukoristeet huusholliin ja ripustin jouluvalot terassille

- leivoin pari kakkua, ja pullaa ja suolaista

Mies teki nämä 3 päivän aikana:

- vei puolet keräämistäni roskapusseista roskikseen

- kävi 2 kertaa kaupassa, toi tavaraa valmiiksi laatimani listan mukaan

- tiskasi yhtenä päivänä aloittamani käsitiskin loppuun

- haki joulukuusen ja laittoi siihen valot

Molemmat ollaan työssäkäyviä.

Ei jakaannu meillä kotityöt tasan, ei. Alkuaikoina ensimmäiset 7 vuotta jaksoin asiasta mainita/keskustella rakentavasti/vaatia/rähjähtä/uhkailla/kaikkea muuta, mutta sittemmin olen luovuttanut, kun mitään pysyvää muutosta asiaan ei koskaan tule. Onneksi lapset ovat kasvaneet, joten siivous on siltä osalta hieman helpottanut (ja lapsilta/lasten kanssa pystyy nykyään myös siivoamaan).

Toisekseen, olen onnekseni oppinut tykkäämään siivoamisesta. Vaikka tämänkin kolmepäiväsen urakan jälkeen olen suoraansanottuna hemmetin väsynyt, ja jalkoja ja selkää särkee, olen toisaalta myös todella tyytyväinen ja  ylpeä itsestäni, mä olin erittäin aikaansaava ja tehokas! Tämän illan olen fiilistellyt kotosalla ja nauttinut tästä puhtaasta ja järjestellystä jouluisesta kodista. Ja siitä että MINÄ sain tämän aikaan, vautsi! :D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehet on laiskoja. Ja mun mies sanoo kun aletaan siivoamaan, "mitä mä teen?" ...sit mä sanon et kai sä nyt näät missä on sotkua ja mitä pitää siivota.

Se odottaa et mä määrään sille muutaman jobin ja sitten se menee jatkamaan ipad peliä...

Noh, kyllä mä noita tehtäviä keksin..no problem

Vierailija
22/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehelle oma siivous lista ja itsellesi oma niin hommat jakautuvat tasaisemmin. Jos kyse on miehen välinpitämättömyydestä/laiskuudesta niin siihen ei auta kuin miehen vaihto ;).    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:24"]

Laiska töistään lukua pitää...

[/quote]

...ja happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista ;)

ap

Vierailija
24/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän mun miestä edes viemään roskat näillä sanoilla "Voisitko viedä roskat?" Niin vastaus on "VITTU ÄLÄ NALKUTA!!!". Mies on oppinut siihen että miehen ei pidä eikä saa tehdä kotona mitään.

Vierailija
25/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tarjoutui siivoamaan KOKO joulusiivouksen, jos kävisin lasten kanssa jouluostoksilla! 

Vierailija
26/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet oivaltanut jotain oleellista; et syytä muita vaan kehut itseäsi.

Meillä tänään saunassa miehelle väsymyksestä reporankana sanoin, että minun olisi kaiketikin aika helppoa alkaa marttyyroimaan tämän "joulun työtaakkani"alla, vaan ajattelin päästä helpommalla ja jättää töiden laskemiset sikseen ja nauttia vaan joulunajasta. Itsehän minä olen työlistan tekemättömistä joulunalustöistä laatinut, miksi syyttää tekemättömistä töistä ihmistä joka ei niitä pidä tärkeänä?

Minä haluan "täydellisen" joulun, mutta en voi vaatia muita tekemään sitä, joten..=)

Hyvää joulua sinne ja rauhoitutaan kaikki pikkuhiljaa jo olennaiseen..=))

Vierailija
27/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:25"]

No voivoi mitäs kuvittelit että sun pitäs tehdä jos oot syntynyt naiseksi lehmä? Toivottavasti tajuat edes antaa miehellesi, pelkkä siivooja on paska ämmä.

[/quote]

Kyllä minä tajusin antaa miehelleni, annoin kenkää. Minä ainakaan en sille raasulle siivoa enää ikinä, hukkukoon paskaansa, buhahahahhaaa...

Vierailija
28/28 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä miks miehiltä ei voi mitään vaatia. Johan lapsetkin oppii ihan vääristyneet sukupuoliroolit, mut eihän tää mulle kuulu. Ihme uus periaate, että se joka välittää, siivoaa. :D Ja sit kumpikin vois vaan loputtomiin maata jossain saastan keskellä, kunnes toinen murtuu?  Miten toi toimii jos haluaa jotain tasapuolisuutta. Kyllä aikuisten ihmisten tulee sen verran vastuuta kantaa että siivoaa kotiansa.