Olen hurjan onnellinen avioerosta
Nyt neljän vuoden jälkeen. Tunnen suunnatonta kiitollisuutta joka aamu, kun herään. Tilanne oli, että mies lähti toisen naisen mukaan ja jäin pienten lasten kanssa itkemään. Nyt olen ymmärtänyt, että mies on täysi kusipää ja minulla kävi mieletön onni, että toinen nainen vei hänet mukanaan. Olisin sietänyt mieheltä huonoa käytöstä aivan liikaa. Hän pummasi rahaa, juoksi baareissa, petti minua, pelasi yöt pelejä tietokoneella, oli työttömänä aika ajoin, ei silti oikein jaksanut hoitaa lapsia, moitti ja haukkui minua jatkuvasti (sohvavittuilun maailmanmestari, läppäri sylissä) ja luuli olevansa jumalasta seuraava. Ja minä tyhmä siedin ja yritin sopeutua. Ei ikinä enää tuollaista, älkää naiset sietäkö huonoja miehiä.
Kommentit (10)
Onnea sinulle! Meillä on avioero juuri käynnissä kun kymmenen vuoden jälkeen ovat suomut pudonneet silmiltä. Toivon pääseväni vielä joskus tuohon samaan olotilaan...
Onnea sinulle! Meillä on avioero juuri käynnissä kun kymmenen vuoden jälkeen ovat suomut pudonneet silmiltä. Toivon pääseväni vielä joskus tuohon samaan olotilaan...
Olet hurjan onnellinen siitä, että olet huonon arviointikykysi vuoksi mennyt lisääntymään täyden paskakasan kanssa ja tuhlannut elämäsi parhaat vuodet? No, onnittelut.
You go, girl! Olen vähän kade, koska itse jumitan huonossa liitossa. Miten saisi voimia tehdä sen ratkaisevan liikkeen ja hakisi eroa?
Ovatko lapsesi sopeutuneet eroon hyvin?
Haluaisin erota, mutta en uskalla. Ei ole yhtään rahaakaan.
Eromietteitä täälläkin vähän väliä... Välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Mutta kerta toisensa jälkeen huomaan, että mies oikeasti ajattelee AINA ensisijaisesti itseään ja se ottaa niin paljon päähän. Voiko sellainen edes muuttua? Lapset ja arki muutenkin (monesti myös miehen asiat!) on jo nyt lähes 100% mun vastuulla, joten paljonpa ero sitten muuttaisi asioita...
Minäkin mietin eroa kauan enkä uskaltanut. Kunnes oli pakko, aloin voida niin huonosti että ainoa mahdollisuus oli erota, oman jaksamisen vuoksi.
Onnea sinulle Ap, ero ei aina ole huono tai surullinen asia.
Minäkin mietin eroa kauan enkä uskaltanut. Kunnes oli pakko, aloin voida niin huonosti että ainoa mahdollisuus oli erota, oman jaksamisen vuoksi.
Onnea sinulle Ap, ero ei aina ole huono tai surullinen asia.
Kiitos vastanneille. Lapset ovat sopeutuneet hyvin ja elämä rullaa mukavasti. Aluksi mies tietenkin osti lahjoja, kehui ja hemmotteli. Mutta se oli vain pintaa ja ihastuin siihen. Intuitio oikeastaan varoitteli alusta asti, että ehkä tämä mies ei ole ihan oikea minulle, mutta en suostunut kuuntelemaan sitä, koska halusin perheen ja lapsia.
Tämä oli opiksi minulle ja toivon kaikille, jotka harkitsevat eroa rohkeutta tehdä ratkaisu.
ap
Niinhän se on, että usein ihminen mielummin jumittuu siihen tuttuun helvettiin, olkoon avioliitto, työpaikka tai mikä tahansa, mielummin kuin uskaltautuu kokeilemaan jotain muuta. Yllätysavioero tai YTssä irtisanominen osoittautuu usein onnenpotkuksi.