Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkuuden ihannoinnin järjettömyys:

Vierailija
21.12.2013 |

Olen kaunis. Minulla on kauniit kasvonpiirteet ja kaunis vartalo. Kun painoin kymmenen kiloa enemmän kuin nyt, miehet eivät lähestyneet. Nyt heitä pyörii koko ajan ympärillä. Saan jatkuvasti kehuja ulkonäöstäni niin miehiltä kuin naisilta.

Miksi? Olin kaunis ennenkin. Kukaan vaan ei nähnyt sitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskillä on läskin sielu. Huoralla on huoran sydän.

Vierailija
2/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu minulla. ennen olin rahaton niin ei paljon naisia näkynyt, mutta nyt kun on rahaa niin on naisiakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu minulla. ennen olin rahaton niin ei paljon naisia näkynyt, mutta nyt kun on rahaa niin on naisiakin

Vierailija
4/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun et sä ollut kaunis aikaisemmin, läski ei voi olla kaunis.

Vierailija
5/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan on niin että jos ei itsestä voi huolehtia se karkottaa. Sama ku se ettet mee naimisiin miehen kans jolla on hirveesti velkaa. Sehän kertoo siitä että elämänhallinnassa on vielä opettelua.

Ikävä sanoa, mutta kleopatra piti itsensä hoikkana ja laihana kauneuden vuoksi. Ei siis voi yleistää myöskään sitä että muodokkuus olisi joskus ollut muodissa kaikkialla ja kertovan elintasosta.  Köyhissä maissa mennään naimisiin rahasta siksi naisen pitää näyttääkki siltä että hilloa löytyy.

http://yle.fi/vintti/yle.fi/iines/kirjanurkka/naisenhistoria.htm

KAUNEUSIHANTEIDEN HISTORIAA

Naisen ehkä merkittävin ase kautta historian on ollut hänen ulkomuotonsa.
Tätä ulkomuotoa on muokattu mitä moninaisimmin keinoin, ajoittain hyvinkin väkivaltaisesti.

Egyptissä tuhansia vuosia ennen ajanlaskumme alkua oli voimakas ehostuskulttuuri. Sekä miehet että naiset käyttivät peruukkeja ja etenkin naiset myös hyvin voimakkaita silmämeikkejä .

Antiikin ajan nainen oli luonnollinen. Antiikin naispatsaissa nainen on kuvattu alastomana ja vain vain kevyet ohuet harsot kiertävät kaunista naisvartaloa.

Keskiajalla oli muodissa kalpea, aneeminen nainen. Laihuus edusti sielun puhtautta. Naiseus piti häivyttää kirkon vaikutuksesta, koska nainen jo sellaisenaan edusti syntiä.

Historiassa on myös aikoja jolloin ihannoitiin pyylevää ja hyvin runsasmuotoista naista, koska se oli merkki vauraudesta: nainen on saanut ravintoa riittävästi ja on hedelmällinen. Jossain vaiheessa raskaus oli muotia. Silloin naiset korostivat pukeutumisella vatsaa.

Aikanaan myös takapuolta on haluttiin korostaa. 
1900-alkupuolella muotiin tulivat ampiaisvyötäröt. Hengitystä ahdistavalla, tiukalla korsetilla teetettiin naiselle luonnottoman kapea vyötärö.
Myös kasvomaalit, joilla kasvot kalkittiin valkoisiksi, ovat saattaneet sisältää lyijyä ja muita terveydelle hyvin haitallisia aineita.

Nykyään paineet ulkomuotoa kohtaan ovat periaatteessa yhtä kovat kuin ennenkin. Myös keinot ovat koventuneet, koska käytössä on mm. plastiikkakirurgia, jolla voidaan tehdä erilaisia leikkauksia. Ulkomuotoon kohdistuvista yleisistä paineista huolimatta nykyään naisella on enemmän kuin koskaan aikaisemmin mahdollisuus olla persoonallinen ja sillä tavalla kaunis.

Vierailija
6/6 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pieni elintasopaino on automaattisesti sitä, ettei "huolehdi itsestään"? Minulla oli vuosia n. 8kg ylimääräistä, mutta rinnakkaana tyyppinä en kokenut sitä mitenkään ongelmana. Mahduin normaalikokoisiin vaatteisiin, en kärsinyt turvotuksesta tai kivuista. Itsetunto oli kunnossa, meikkailin ja ostin vaatteita mielelläni jne. Sitten jouduin uhriksi eräässä tapahtumaketjussa, jossa painoni sai vastapuolen aggression valtaan.

Kävin terapiassa ja yritin olla ajattelematta asiaa, mutta lopulta sairastuin syömishäiriöön. Lakkasin välittämästä ulkomuodostani, en uskaltanut tai kehdannut käydä ostoksilla. Aloin syömään, ahmimaan suorastaan. Lihoin 40kg vuodessa ja sairastuin masennukseen.

Nykyään olen taas kunnossa, mutta entiseen tapaan en enää uskalla laittautua. En ole varma, mitä pelkään- ehkä sitä, että taas joku raivostuu kun "läski" yrittää olla kaunis..? Vaiko sitä, että miehet huomaavat minut jos meikkaan kunnolla ja pukeudun nätisti? Pelkään nykyään ihmisiä, katseeni laskee vaistomaisesti jos näen jonkun katsovan minua vaikkapa keskustelun aikana.

Yritän kai sanoa, että antakaa ihmisten olla rauhassa, oli sitä ylipainoa tai ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi