Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työpaikalla suositellaan etätöitä, mutta mies ei aio jäädä kotiin

Vierailija
05.10.2020 |

Onhan tässä jo nyt kohonnut koronariskikin pääkaupunkiseudulla. Miehen argumentaatio on, että saa töissä enemmän tehtyä, mutta hyvin se meni keväälläkin kotona. Plus voitaisiin tehdä enemmän asioita yhdessä. En nyt kyllä ymmärrä tätä haluttomuutta jäädä kotiin? Työmatkaankin menee melkein tunti jo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua olla 24/7 kotona. 

Vierailija
2/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kertoakin jo syyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tosiaan työpaikalla saa paremmin työt tehtyä, varsinkin jos kotona on vaimo ja pari pientä lasta.

Työrauhan kannalta ihan eri tilanne omassa toimistokuutiossa kuin kotona. Olen tän kokenut itse, tein etänä töitä ja ex-mies oletti että se tarkoittaa että pesen myös pyykit ja laitan ruokaa, kun kerran kotona olen.

Vierailija
4/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama. Ja kohta joku tulee kertomaan, että mies pettää siellä töissä. 

Vierailija
5/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh munkin mies saa valita tekeekö etänä vai paikan päällä, ja mielummin menee paikan päälle.

Vierailija
6/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on suhde. Jääkö myös ylitöihin? Onko paljon työmatkoja, seminaareja ym.?

Vierailija
7/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se ehkä pettääkin, mutta todennäköisemmin kaipaa sitä että edes työaika olisi "omaa aikaa". 

Vierailija
8/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kun saa vaihtelua työpaikalla tiedät kyllä mitä.

Olethan lukenut miksi salarakkaat vihasivat keväällä etätöiden tekemistä.

Vierailija
9/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii-i kirjoitti:

Sillä on suhde. Jääkö myös ylitöihin? Onko paljon työmatkoja, seminaareja ym.?

No niin, siinähän se sitten tulikin. Eipä tarvinnut kauan odotella. 

Vierailija
10/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se ehkä pettääkin, mutta todennäköisemmin kaipaa sitä että edes työaika olisi "omaa aikaa". 

Paljon todennäköisempää on, että haluaa vaan tehdä työt rauhassa. Mutta katsopa mihin tämä keskustelu jo kiertyy. 

Vierailija
11/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoo töissä olevansa kotona ja sinulle olevansa töissä. Taitaa olla jonkun toisen kotona.

Vierailija
12/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten se pakollinen - mitäs se ap tekee. Onko päivät kotona ja jos on niin miksi? 

Vierailija
13/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis edellisen kerran uskonut mitä sanottiin. Muistan ainakin kerran tämän olleen täällä.

Koeta nyt vaan aikuistua, jooko.

Vierailija
14/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa olla yksin ja rauhassa työtä tekemässä eikä sinun kanssa "tekemässä yhdessä" jotain muuta kuin työtä työaikana.

Vierailija
15/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei julkisilla mene töihin, niin koronariski ei ole sen kummemmin kohonnut.

Tuo argumentti työmatkojen pois jäämisestä on kyllä ihan validi, mutta saattaa huveta siihen, että kotona ei pysty samalla tavalla keskittymään.

"Tehdä asioita yhdessä"??? Jos miehesi tekee kotona töitä, ei hän voi sinun kanssasi tehdä asioita yhtään sen enempää. Eri asia on, jos hän jää kotiin ja tekee vähemmän töitä, mutta siitä ei varmaan ollut kyse.

Vierailija
16/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sun nyt vaan on ihan itse tyhjennettävä se tiskikone.

Vierailija
17/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten se pakollinen - mitäs se ap tekee. Onko päivät kotona ja jos on niin miksi? 

Olen lomautettuna tällä hetkellä, mutta tarkoituksena on aloittaa etäopiskelu jossain vaiheessa ja kouluttautua vähän toiseen suuntaan. Mutta mitä tekemistä sillä on tämä asian kanssa?

Joo, laitoin samasta aiheesta kun mies lähti taas toimistolle, vaikka heillä olisi saanut tehdä etätöitä. Kyllä mun mielestä näyttää itsekkyyttä, että ajattelee vain itseään. Ihan hyvin voisi kotona olla rennosti ja tehdä töitä samalla. Olisi myös tauoilla apua kodinhoidossa. Ei kukaan tee 8 tuntia töitä putkeen muutenkaan. 

Vierailija
18/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lomautettuna tällä hetkellä, mutta tarkoituksena on aloittaa etäopiskelu jossain vaiheessa ja kouluttautua vähän toiseen suuntaan. Mutta mitä tekemistä sillä on tämä asian kanssa?

Joo, laitoin samasta aiheesta kun mies lähti taas toimistolle, vaikka heillä olisi saanut tehdä etätöitä. Kyllä mun mielestä näyttää itsekkyyttä, että ajattelee vain itseään. Ihan hyvin voisi kotona olla rennosti ja tehdä töitä samalla. Olisi myös tauoilla apua kodinhoidossa. Ei kukaan tee 8 tuntia töitä putkeen muutenkaan. 

Niin, sen ei tarvitse kinata sun kans kodinhoidosta, kun on siellä toimistolla. Itse makaat kotona ja vaadit työskentelevää miestä hoitamaan kaiken.

Vierailija
19/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla sillä on tekemistä kuin viimeksikin. Kun ollaan töissä, ollaan töissä. Tämä taitaa olla sinulle vähän vaikea käsite. 

Kyllä töissä pidetään taukoja, mutta onhan se eri asia pitää mikrobreikki kun on saanut jonkun homman hoidettua kuin, että puoliso keskeyttää juuri on keskittymässä johonkin ja vaatii tyhjentämään astianpesukoneen. 

Mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä. 

Vierailija
20/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on lähinnä kotona, joskus harvoin menee konttorille. Eipä ole arkeen vaikuttanut muuten, paitsi ettei voi niin kovaa mölytä ja yksi huone on hänen toimistona. Lounasta pitää myös tehdä enemmän, että riittää hänellekin. Muuten on työn touhussa koko päivän, eikä ole mitään kotitöitä tai yhdessä tekemistä. Ihmekö että on toimistolle menossa, jos haluaa rauhassa tehdä töitä ja toinen vaatii jotain viikkausapua jatkuvasti.

Anna sen tehdä ne työnsä rauhassa!