Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulkinta-apua

Vierailija
05.10.2020 |

Miten tulkitsette tämän asian?

Kun kysyy ihmiseltä näin: jätetäänkö tämä tähän nyt vai lopullisesti?
Ja ihminen vastaa: parempi että nyt jätetään tähän.

Niin tarkoittaako, että nyt mutta ei lopullisesti?

Tiedän että AIVAN älytön asia ja vois kysyä, mitä tarkotti, mutta en nyt voi. Niin miten tulkitsette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä nää arvoitukset täällä on? Miten kukaan toisen pään sisälle näkee, häh? Pösilö kysymys aloittajalta. Kysy siltä häneltä itseltään, älä täältä palstalta.

Vierailija
22/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyy ihmiseltä näin: jätetäänkö tämä tähän _nyt_ vai lopullisesti?

Ja ihminen vastaa: parempi että _nyt_ jätetään tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyy ihmiseltä näin: jätetäänkö tämä tähän _nyt_ vai lopullisesti?

Ja ihminen vastaa: parempi että _nyt_ jätetään tähän.

Ei kukaan voi katsoa tulevaisuuteen. Ihme kysymyskin. Jos joku kysyisi multa että häipyykö heti vai kohta niin mun nähdäkseni sama asia. En usko että yksikään mies olisi jäänyt pohtimaan että "ainiinjoo, vaihtoehto b on sitä et niinku nyt jätetään juttu tähän mut sit mahdollisesti jatketaan sit kohta jos tuntuu siltä ja sillai".

Vierailija
24/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä nää arvoitukset täällä on? Miten kukaan toisen pään sisälle näkee, häh? Pösilö kysymys aloittajalta. Kysy siltä häneltä itseltään, älä täältä palstalta.

Taisin selittää alussa, että nyt en halua häneltä kysyä.

Kai näistä vastauksista huomaa, että asia ei oo ihan yksinkertainen.. Ja asia ei ole siksikään yksinkertainen, että tätä on yritetty jättää aiemminkin ja aina selviää, että ko. ihminen ei ole kuitenkaan oikeasti halunnut jättää asiaa. Itse toivoisin selkeän lopun, jos loppu on. Pitää miettiä, mitä teen.

Vierailija
25/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta tietää kaiken! Tämä on se ainoa oikea paikka kysyä.

Ps

Jssap

Vierailija
26/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee jonkin hankala, monimutkainen tai erimielisyyttä aiheuttava asia, josta ei olla päästy yksimielisyyteen eikä kenties tulla pääsemäänkään, ainakaan tällä hetkellä.

"Kun kysyy ihmiseltä näin: jätetäänkö tämä tähän nyt vai lopullisesti?

Ja ihminen vastaa: parempi että nyt jätetään tähän."

Mielestäni tuo on aika selvä juttu.

Aloittaja kysyy, että jätetäänkö tämä tähän nyt tällä erää ja palataan asiaan myöhemmin (ehkä paremmalla ajalla, paremmissa tunnelmissa, asian hauduttaa ja ajatusten selkiydyttyä) VAI jätetäänkö tämä asia tähän lopullisesti eli asiaan ei enää koskaan palata ollenkaan, koska se on jo lopullisesti käsitelty/päätetty jättää sikseen.

Vastaaja sanoi, että jätetään nyt tähän eli tällä kertaa ei jutella asiasta enempää, mutta myöhemmin toisella kerralla voidaan siihen palata ja jatkaa siitä, mihin nyt jäätiin. Eli asiaa ei ole lopullisesti haudattu vaan jätetty nyt vain lepämään.

Nyt on hetkellistä, nyt tämä hetki. Lopullinen on tosiaan lopullista eli asian käsittely on loppu.

Itse taidan aika usein harrastaa tällaisia epäselviä vastauksia ja sanomisia, niin ehkä mun on niitä helpompi tulkitakin. Mä en tuossa kysymyksessä tai vastauksessakaan mitään epäselvää. Tai no, ainoa epäselvä asia on se, että milloin tähän sitten palataan.

Vierailija
27/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä lienee jonkin hankala, monimutkainen tai erimielisyyttä aiheuttava asia, josta ei olla päästy yksimielisyyteen eikä kenties tulla pääsemäänkään, ainakaan tällä hetkellä.

"Kun kysyy ihmiseltä näin: jätetäänkö tämä tähän nyt vai lopullisesti?

Ja ihminen vastaa: parempi että nyt jätetään tähän."

Mielestäni tuo on aika selvä juttu.

Aloittaja kysyy, että jätetäänkö tämä tähän nyt tällä erää ja palataan asiaan myöhemmin (ehkä paremmalla ajalla, paremmissa tunnelmissa, asian hauduttaa ja ajatusten selkiydyttyä) VAI jätetäänkö tämä asia tähän lopullisesti eli asiaan ei enää koskaan palata ollenkaan, koska se on jo lopullisesti käsitelty/päätetty jättää sikseen.

Vastaaja sanoi, että jätetään nyt tähän eli tällä kertaa ei jutella asiasta enempää, mutta myöhemmin toisella kerralla voidaan siihen palata ja jatkaa siitä, mihin nyt jäätiin. Eli asiaa ei ole lopullisesti haudattu vaan jätetty nyt vain lepämään.

Nyt on hetkellistä, nyt tämä hetki. Lopullinen on tosiaan lopullista eli asian käsittely on loppu.

Itse taidan aika usein harrastaa tällaisia epäselviä vastauksia ja sanomisia, niin ehkä mun on niitä helpompi tulkitakin. Mä en tuossa kysymyksessä tai vastauksessakaan mitään epäselvää. Tai no, ainoa epäselvä asia on se, että milloin tähän sitten palataan.

Kiitos tästä, viiltävän tarkka analyysi alussa.. Näin on, että tätä kysymys-vastaus-asiaa edelsi kiista.

Koska tätä asiaa on jo jonkin aikaa jatkettu, niin taidan tässä päätyä samaan analyysiin. Uskon, että kyseinen ihminen kyllä pystyisi vastaamaan ”jätetään tähän” eikä ”jätetään nyt tähän”, jos sitä todella haluaisi.

Taidan kuitenkin nyt antaa tilanteen hieman rauhoittua, ennen kuin palaan asiaan.

Vierailija
28/29 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo kysymyskin niin omituisesti muotoiltu, että on suorastaan kysyjän oma vika jos ei voi olla varma siitä mitä vastaus tarkoittaa.

Vierailija
29/29 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenasettelusi on jo lähtökohtaisesti pielessä. Kysyt Ap oikeasti jätetäänkö tähän vai jätetäänkö tähän? Toinen vastasi, jätetään tähän. Nuo lopullisesti ja nyt ovat vain täytesanoja. Etenkin jos on kyseessä mies, hän tarkoitti: jätetään tähän, nyt ja lopullisesti.