Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos toisen työtehtävät siirtyvät minulle, pitäisikö saada lisää palkkaa?

Vierailija
20.12.2013 |

Meillä on sellainen tilanne, että yksi työntekijä lähtää pois, eikä hänen tilalleen palkata ketään, ja minä joudun tekemään omien töiden lisäksi jatkossa hänenkin tehtävänsä. Palkkaa ei kuitenkaan suostuta korottamaan. Voiko tämä mennä näin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:21"]

Siis siinä vaiheessa, kun sulle kerrotaan, että "kuulehan Pirkko, sun pitäs nyt tammikuusta lähtien tehdä myös noi Erkin hommat" niin sä vastaat: "toki, paljos siitä maksetaan". Jos vastaus on, että ei mitään, niin sano että "siinä tapauksessa passaan". 

Mut jos olet jo erehtynyt suostumaan ilman korvausta, niin aika huono neuvotteluvara sulla enää on. Ens kerralla sit...

[/quote]

Jos työntekijä ei tee hänelle määrättyjä tehtäviä, oikeuttaa se irtisanomiseen. Kannattaa todella ilmoittaa, että en tee.

[/quote]

tässä pitääkin olla sitä pelisilmää.. Kyl mun työpaikoissa on aina neuvoteltu (asiantuntijatehtävät)

[/quote]

Kirjoittelin tuossa aiemmin tähän ketjuun. Meillä ei edes asiasta keskusteltu. Meitä oli kaksi tutkijaa jakamassa samaa tutkimusaluetta ja toisen lähdettyä, olin ainoa joka asioista jotain tiesi tai ymmärsi. Itsestään selvästi ihmiset alkoivat ottaa minuun yhteyttä ja hups vain vastuuni oli kaksinkertainen. Kukaan ei keskustellut, missään ei tod. puhuttu palkasta tms. Edelleen pallotellaan, palkataanko seuraava vai ei. Ja kohta on mennyt vuosi. Esimies sijaisti omaansa 3kk ja sai koko ajalta palkkion. Että näin...

Vierailija
2/12 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tessistä ja siitä työnluonteestakin vähän. Ap nyt ihmettelee, että pomo sai korvausta, noh, niin ne usein saa, muutkin saavat, ehkä, pientä korvausta, mikäli tessit yms sopimukset sen puoltaa.

Ap:n kannattaa ekana tutustua oman alansa tessiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin, se on tätä nyky-yritysmaailmaa. Kaikesta kaikki revitään irti. Meillä oma esimies sijaisti hetken hänen esimiestään ja sai ylimääräisen palkkion tuolta ajalta. Itse olen ollut kohta vuoden kahden ihmisen työt niskassa ja edelleenkin pallotellaan, että palkataanko toinen lähteneen tilalle vai ei. Mitään kiitosta/palkkiota/palkankorotusta ei luvassa, itsestään selvyys vain. Sama toisella kollegalla, jolla myös eläköitymisen myötä kahden ihmisen työt niskassa. Kukaan ei kiittele, mutta haukkuja tulee jos ei projekteissa tulosta tule entiseen tahtiin. Se on tätä tehostamista.

Vierailija
4/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuden ja kohtuuden mukaan pitäisi mutta tuskin saat. Olen tehnyt vuosia töitä siten että joltain poislähteneeltä on siirtynyt työt mulle eikä puhettakaan mistään korotuksista. Tällähetkellä teen 3 hengen työt yhden palkalla. No, kyllästyin siihen alkusyksystä ja ilmoitin että teen jatkossa vain 3 pv viikossa töitä ja vain sen minkä ehdin. Kylmän rauhallisesti siirrän työt nykyisin eteenpäin, ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
5/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on työehtosopimuksessa mainittu. Olen saanut esim yhtenä kesänä ylimääräistä palkkaa, kun tuurasin 3 kk kollegaa oman toimen ohella. Tuplapalkka se ei ole, mutta lisä. Ota selvää mitä alasi tes sanoo.

Vierailija
6/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksesssi kuuluu jonkun liiton piiriin luulisi jotain olevan tehtävissä. Meillä saa nimellisen 150e korotuksen kun alkaa hoitamaan toista pestiä.

Vierailija
7/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijö ajattelee noin kuin ap, pomo ajattelee että rahaa säästyy, kun 1 tekee 2:N TYÖT

Vierailija
8/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä vaiheessa, kun sulle kerrotaan, että "kuulehan Pirkko, sun pitäs nyt tammikuusta lähtien tehdä myös noi Erkin hommat" niin sä vastaat: "toki, paljos siitä maksetaan". Jos vastaus on, että ei mitään, niin sano että "siinä tapauksessa passaan". 

Mut jos olet jo erehtynyt suostumaan ilman korvausta, niin aika huono neuvotteluvara sulla enää on. Ens kerralla sit...

Vierailija
9/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ei ole varaa neuvotella...pomo määrää. mitä tehdään tai kyse on niskoittelusta / työstä kieltäytymisestä

Vierailija
10/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla se taitaa mnnä niin, että palkkaluokka määrittyy tehtävän vaativuuden mukaan. Jos poissaolevan tehtävät olivat samoja tai ainakin yhtä vaativia, kuin omat työt, ei mitään syytä korotukseen ole. Työn määrä on vain työnjohdollinen tekijä, joka ei vaikuta vaativuustasoon.

Vierailija
11/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos työntekijä ei tee hänelle määrättyjä tehtäviä, oikeuttaa se irtisanomiseen. Kannattaa todella ilmoittaa, että en tee.

Vierailija
12/12 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:28"]

[/quote]

[/quote]

tässä pitääkin olla sitä pelisilmää.. Kyl mun työpaikoissa on aina neuvoteltu (asiantuntijatehtävät)