Olen HIV positiivisen miehen vaimo, kysyttävää?
Miehellä HIV, itse olen terve. Meillä myös lapsi diagnoosin jälkeen.
Kommentit (26)
"
Olen HIV positiivisen miehen vaimo, kysyttävää?
Miehellä HIV, itse olen terve. Meillä myös lapsi diagnoosin jälkeen."
Ei ole kysyttävää.
Tiesitkö, että miehelläsi on HIV kun tapasitte/aloitte seurustella? Miten miehellesi selvisi, että hänellä on HIV? Luin vuosi sitten lehdestä jutun, jossa minullekin selvisi, että oikealla lääkityksellä HIV ei tartu.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:02"]
Tiesitkö, että miehelläsi on HIV kun tapasitte/aloitte seurustella? Miten miehellesi selvisi, että hänellä on HIV? Luin vuosi sitten lehdestä jutun, jossa minullekin selvisi, että oikealla lääkityksellä HIV ei tartu.
[/quote]
Kyllä hiv voi periaatteessa tarttua myös lääkityksellä. Koskaan ei ole varmuutta siitä, että virustaso on tarpeeksi matala yhdynnän hetkellä.
Mies on lääkityksellä ja virusarvot ovat "nollissa" olleet useamman vuoden. Sitä mistä sai HIV:n ei tiedetä. Sattumalta kävi muutenvaan testeissä kun vehkeissä oli pikkuinen rupi(ei liittynyt HIV:hen, oli joku harmiton näppy).
t: ap
Mies on suomalainen ja sairaus selvisi muutaman vuoden seurustelun jälkeen.
T: ap
Mies on suomalainen ja sairaus selvisi muutaman vuoden seurustelun jälkeen.
T: ap
Kävittekö ns. siittiöiden pesussa vai saiko lapsi alkunsa ihan "luomusti"? Ei ole pakko vastata, jos et halua.
Millaista arkenne on? Ahdistaako sairaus teitä vai elättekö rauhallisin mielin?
T: 2
Ettekö olleet harrastaneet seksiä ilman kondomia tuon parin vuoden aikana?
Miten miehesi HIV vaikuttaa arkeenne ihan käytännön tasolla?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:04"]
[/quote]
Kyllä hiv voi periaatteessa tarttua myös lääkityksellä. Koskaan ei ole varmuutta siitä, että virustaso on tarpeeksi matala yhdynnän hetkellä.
[/quote]
Lehdessä haastatelluista asiantuntijoista osa sanoi, että tartunnan mahdollisuutta ei ole, osa taas että on tekninen mahdollisuus, mutta käytännössä näin ei koskaan käy.
-6
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
Lehdessä haastatelluista asiantuntijoista osa sanoi, että tartunnan mahdollisuutta ei ole, osa taas että on tekninen mahdollisuus, mutta käytännössä näin ei koskaan käy.
-6
[/quote]
"HIV-positiivisten hoitaminen antiviraalisilla yhdistelmälääkkeillä voi pienentää partnerin tartuntavaaraa peräti 90 prosenttia." -Lancet
HIV-tartuntaa ehkäisevä lääkitys löytyi
Julkaistu 28.05.2010
HIV-positiivisten hoitaminen antiviraalisilla yhdistelmälääkkeillä voi pienentää partnerin tartuntavaaraa peräti 90 prosenttia.
Arvostetussa Lancet-lehdessä julkaistut tulokset ovat tähän mennessä vahvin näyttö lääkkeiden kyvystä ehkäistä tartuntoja.
Seitsemässä Afrikan maassa tehtyyn tutkimukseen osallistui 3 400 heteropariskuntaa, joissa toinen osapuoli oli saanut HIV-tartunnan. Tutkimuksen aikana HIV-lääkitys aloitettiin 349 potilaalla.
Lääkittyjen puolisoista 103 sai tartunnan tutkimuksen aikana, mutta yhtä lukuun ottamatta kaikki tartunnat todettiin ennen partnerin lääkityksen aloittamista. Tuossa yhdessä tapauksessa lääkitys oli alkanut vain kolme kuukautta aikaisemmin.
Tulokset viittaavat vahvasti siihen, että antiviraalinen lääkehoito vähentää HIV:n tarttumista puolisoon. Lääkkeet pudottavat veren viruspitoisuuden hyvin pieneksi, mikä luultavasti selittää ilmiön. Lääkittyjenkään HIV-positiivisten ei silti pitäisi harrastaa suojaamatonta seksiä.
Kyllä se on mahdollista, että tarttuu eikä kukaan lääkäri suosittele suojaamatonta seksiä.
Lapsen teon aikaan olin itse HIV:n estolääkityksellä suunnitellusti. Lapsi sai alkunsa ensimmäisellä yrittämällä joten en pitkään lääkjkeitä joutunut syömään. Seksiä ei harrasteta ilman kondomia, suuseksiä välillä, siitä ei ole todettu tartuntoja. Lääkityksellä virusarvojen ollessa matalat taudin ei periaatteessa pitäisi tarttua normaali seksin aikana. Esim Sveitsissä suositellaan jo kyseisten pariskuntien harrastavan seksiä ilman kumia.
Normaalielämään vaikuttaa toki eniten siinä, että lääkkeet täytyy ottaa melko tarkkaan aikaan. Kännykässä on hälytykset ja itekin aina miestä muistuttelen. En tiedä tullaanko tästä ikinä lapselle kertomaan,,,??
ei vittu mitä paskaa imekää munaa saatanan paskat ! kokoajan samoja kysmykisä suksikaa suolle perkele. mie pistä cosmos factoryn soimaan vitun pellet ! jeesuksen siunausta !