Olen lääketieteen opiskelija. Kysyttävää?
Kommentit (36)
Miten tentit meni, oletko tyytyväinen opiskelutuloksiisi, lempiaineesi koulussa.
Luojan kiitos noi opinnot takana päin. No further questions...
Monennellako yrittämällä pääsit sisään?
Oletko jutellut vastavalmistuneiden lääkärien kanssa siitä, miten työ on jotain aivan muuta (asiakaspalvelua ja arvaamista) kuin opsikelijat luulevat (jotain hienoa tieteellistä puuhastelua)? No, onnea matkaan. Kyllä sen jengin voihke ja valitus 5-10 vuodessa vaimenee, kun nössöt tottuvat vuorovaikuttamaan ihmisten kanssa.
2: kolmannen vuoden. Ei ole lapsia, enkä ole vaihtanut alaakaan.
3: Viime tentti meni tosi hyvin, itse olen kyllä tyytyväinen. Koulussa lempiaineitani olivat varmaankin luonnontieteet.
5: Ensi yrittämällä.
6: En tiedä vielä. HIVistä ja sen hoidosta on jonkin verran puhuttu, ehkä myöhemmin vielä lisää.
Onko totta että lääketieteelliset tiedekunnat on kunnon sisäsiittoloita? Pitääkö paikkansa myös sinun tiedekunnan kohdalla?
Tiedän kuka olet, nimesi alkaa M-kirjaimella.
Tiedätkö, että on paljon muitakin järkeviä tapoja hoitaa ihmistä, kuin lääkehoito? Minkä takia lääkeyhtiöt ovat niskan päällä kun hoitokäytäntöjä muodostetaan? Olisiko syynä se, että ensin lääkkeet olivat ihan käyttökelpoinen lisä ihmisten hoitamiseen, mutta se vähitellen laiskistutti niin lääkärit kuin potilaatkin hoitamaan itseään vain pillereillä ja kohta ei ihmiskunta (länsimainen, muka "kehittynyt") enää muuta osannut hoidon synonyyminä ajatellakaan?
Toivon, että olet osa, joka muuttaa tämän kehityksen suunnan. Lääkkeet ovat tärkeitä, mutta nykyään yksisilmäisesti hoidetaan KAIKKEA niiden kautta.
Kuuntele Paula Heinosta, niin avarrut. Nimittäin hän (eikä toki vain hän, vaan hän on hakenut tiedon itseään viisaammilta) on puhunut jo reilut 10 vuotta siitä, että terveys alkaa suolistosta. Jokos teillä on lääkiksessä nostettu suolisto sille paikalle, joka sille kuuluu?
Ja Paulan lääkkeet sen hyvinvointiin eivät ole lääkkeitä ollenkaan.