Olen lääketieteen opiskelija. Kysyttävää?
Kommentit (36)
Miten tentit meni, oletko tyytyväinen opiskelutuloksiisi, lempiaineesi koulussa.
Luojan kiitos noi opinnot takana päin. No further questions...
Monennellako yrittämällä pääsit sisään?
Oletko jutellut vastavalmistuneiden lääkärien kanssa siitä, miten työ on jotain aivan muuta (asiakaspalvelua ja arvaamista) kuin opsikelijat luulevat (jotain hienoa tieteellistä puuhastelua)? No, onnea matkaan. Kyllä sen jengin voihke ja valitus 5-10 vuodessa vaimenee, kun nössöt tottuvat vuorovaikuttamaan ihmisten kanssa.
2: kolmannen vuoden. Ei ole lapsia, enkä ole vaihtanut alaakaan.
3: Viime tentti meni tosi hyvin, itse olen kyllä tyytyväinen. Koulussa lempiaineitani olivat varmaankin luonnontieteet.
5: Ensi yrittämällä.
6: En tiedä vielä. HIVistä ja sen hoidosta on jonkin verran puhuttu, ehkä myöhemmin vielä lisää.
Onko totta että lääketieteelliset tiedekunnat on kunnon sisäsiittoloita? Pitääkö paikkansa myös sinun tiedekunnan kohdalla?
Tiedän kuka olet, nimesi alkaa M-kirjaimella.
Tiedätkö, että on paljon muitakin järkeviä tapoja hoitaa ihmistä, kuin lääkehoito? Minkä takia lääkeyhtiöt ovat niskan päällä kun hoitokäytäntöjä muodostetaan? Olisiko syynä se, että ensin lääkkeet olivat ihan käyttökelpoinen lisä ihmisten hoitamiseen, mutta se vähitellen laiskistutti niin lääkärit kuin potilaatkin hoitamaan itseään vain pillereillä ja kohta ei ihmiskunta (länsimainen, muka "kehittynyt") enää muuta osannut hoidon synonyyminä ajatellakaan?
Toivon, että olet osa, joka muuttaa tämän kehityksen suunnan. Lääkkeet ovat tärkeitä, mutta nykyään yksisilmäisesti hoidetaan KAIKKEA niiden kautta.
Kuuntele Paula Heinosta, niin avarrut. Nimittäin hän (eikä toki vain hän, vaan hän on hakenut tiedon itseään viisaammilta) on puhunut jo reilut 10 vuotta siitä, että terveys alkaa suolistosta. Jokos teillä on lääkiksessä nostettu suolisto sille paikalle, joka sille kuuluu?
Ja Paulan lääkkeet sen hyvinvointiin eivät ole lääkkeitä ollenkaan.
Mikä on suhtautumisesi intiimivaivoihin? Oliko alussa "ällöttävää"? Kuinka nopeasti tottui?
Voiko peräpukamat tulla satulatuolissa istumisen seurauksena?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:19"]
[/quote]
Ei kolmannen vuoden opiskelijat tuommoisesta voi tietää. :) Hyvä kun on päästy perusflunssan hoitoon tuossa vaiheessa.
10: Väitteessä voi olla jonkin verran perääkin. Mitään liian silmiinpistävää en ole huomannut.
11: Ei ala.
12: Mitä esimerkkejä oikeasti toimivista hoidoista sinun mielestäsi on?
13: Vaivoja siinä missä muutkin.
14: En oikeastaan tiedä. Kokeile? (15 on oikeassa)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:19"]
[/quote]
Kyllä voi, tiiän tämän, enkä oo mikään lääkäri edes, kuuluu yleissivistykseen.
Ei kysyttävää mutta luepa tuon 22-vuotiaan mielenterveyspotilaan ketju ja sano siitä jotain. Miten tällainen on mahdollista Suomessa?!
Vaikka et vastannutkaan kysymyksiini, koitan vastata sinulle. Asia on oikeastaan tiivistettynä kirjassa, jonka nimi on Hankala potilas vai hankala sairaus. Tietoa huonosti tunnetuista pitkäaikaissairauksista. Sen on kirjoittanut lääketiedekirjoittaja Maija Haavisto pari vuotta sitten. Siinä esitellään lukuisia hoitomuotoja sairauksiin, joita kuitenkin vähemmän tunnetaan ja käytetään, minun mielestäni siksi, että niille ei ole markkinoijia, koska monet niistä eivät maksa (tuota kenenkään tietyn taskuun) mitään.
t. 12
18: Ketju on kyllä surullista luettavaa. Ei sen noin pitäisi Suomessa mennä. Joskus vain järjestelmä ei jokaisen kohdalla toimi, missä onkin parannettavaa.
19: Pääsin katselemaan ruumista.
12: Olen samaa mieltä siitä, että lääkkeitä usein määrätään liaan herkästi. Toisaalta ei voi siltikään vähätellä niiden tehoa hoidossa, sillä monen potilaan kohdalla ilman lääkettä vaiva ei todellakaan katoaisi. Monesti ongelmana on, että vaiva voisi parantua, jos potilas kykenisi itse muuttamaan elämäntapojaan ja esim. harrastamaan liikuntaa, mutta moni potilas ei ole valmis tai kykenevä elämäntapamuutokseen.
t. AP
Minkä kaupungin lääkiksessä opiskelet?
Oliko se pelkkää katselua? Mikä oli tarkoituksena?
Kuinka monennen vuoden? Onko sinulla lapsia? Oletko vaihtanut alaa?