Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentaa

Vierailija
04.10.2020 |

Miten pääsen tästä tunteesta eroon ja alan elää kunnolla? :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut jo 10 vuotta

N26

Vierailija
2/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksiselitteistä vastausta. Mikä elämässäsi on vialla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä tunteesta pitäisi eroon päästä?

Sinun on kohdattava itsesi sellaisena kuin olet, jotta oppisit tuntemaan itsesi.

Itsetuntemus on avain sisäiseen rauhaan ja onnellisuuteen.

Vierailija
4/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat eroamassa ja toinen hokee tekevänsä itsemurhan, juo koko ajan, satuttaa itseään ja pää veressä, pitää vahtia ja hoitaa muutenkin kuin jotain lasta.

Oma ”parisuhteenikaan” ei toimi, tunnen itseni jatkuvasti yksinäiseksi, ei ole kavereita enkä osaa niitä hankkia. Lisäksi en pääse elämässäni eteenpäin, jumitan koko ajan ja pidän yllä samoja huonoja rutiineja ja aina kun yritän tehdä jotain uutta kohta valahdan takaisin samaan vanhaan. Tuntuu ettei missään ole mitään järkeä eikä merkitystä.

Vierailija
5/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä tunteesta pitäisi eroon päästä?

Sinun on kohdattava itsesi sellaisena kuin olet, jotta oppisit tuntemaan itsesi.

Itsetuntemus on avain sisäiseen rauhaan ja onnellisuuteen.

Kai sitä nyt haluaisi että olisi iloinen mieli eikä sellainen olo kuin olisit vankilassa masennuksen tunteen kanssa vaikka haluaisit tuntea jotakin muuta.

Vierailija
6/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus...

Vierailija
7/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus...

Tai sit asiat vain ovat vituillaan. Ei siihen sen kummempaa diagnoosia tarvitse tehdä.

(Ja lopulta useimmat ihmiset haluavat muita ihmisiä lähelleen / elämäänsä, se käsitetään normaaliksikin vielä.)

Vierailija
8/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat eroamassa ja toinen hokee tekevänsä itsemurhan, juo koko ajan, satuttaa itseään ja pää veressä, pitää vahtia ja hoitaa muutenkin kuin jotain lasta.

Oma ”parisuhteenikaan” ei toimi, tunnen itseni jatkuvasti yksinäiseksi, ei ole kavereita enkä osaa niitä hankkia. Lisäksi en pääse elämässäni eteenpäin, jumitan koko ajan ja pidän yllä samoja huonoja rutiineja ja aina kun yritän tehdä jotain uutta kohta valahdan takaisin samaan vanhaan. Tuntuu ettei missään ole mitään järkeä eikä merkitystä.

Arvosta sitä että sinulla sentään on parisuhde. Hyvin monella ei ole, eikä ikinä tule olemaan.

Vierailija
9/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvosta sitä että sinulla sentään on parisuhde. Hyvin monella ei ole, eikä ikinä tule olemaan.

En tiedä voiko sitä sellaiseksi edes laskea kun toinen asuu eri maassa. Eikä edes kommunikoida niin paljoa. Käytännössä olen siis yksin.

Vierailija
10/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen luku auttaa.

12 Rules for Life, Jordan B Peterson

Vierailija
11/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen luku auttaa.

Oon lukenut monia kirjoja, tuntuvat hetken hyvältä mutta sitten kun yrität soveltaa niin kohta oot taas samassa lähtökohdassa.

Kiitos kuitenkin vinkistä. :)

Vierailija
12/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kuppi kahvia auttaa masikseen.. Tilalle tulee vaan sitten ahdistus jossain vaiheessa :P

Vierailija
13/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun varsinainen ongelma ei ole masennus, vaan paha elämäntilanne. Suunnilleen kuka vain masentuisi ja ahdistuisi tuossa tilanteessa. Kuitenkin se mitä tarvitsisit, olisi apua ja tukea, ja mahdollisimman pian. Keskusteluapu voisi olla parasta nyt. Toivotan sulle voimia ja toivoa.

Vierailija
14/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tipahtanut lopullisesti työelämästä, vaikeuksia löytää parisuhdetta, masennusta ja sairautta. Ei kai voi muuta kuin olla ja koittaa elää ja rakentaa elämäänsä niillä resursseilla, joita on.

Ennenkuin joku tulee kirjoittamaan, että mene töihin: ei ole mahdollista. Minulla on niin paljon kiusaamisen ja epäonnistumisen kokemuksia, että en tule sopeutumaan työelämään enää. Jopa terapeuttini myönsi sen.

Vierailija
15/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tipahtanut lopullisesti työelämästä, vaikeuksia löytää parisuhdetta, masennusta ja sairautta. Ei kai voi muuta kuin olla ja koittaa elää ja rakentaa elämäänsä niillä resursseilla, joita on.

Ennenkuin joku tulee kirjoittamaan, että mene töihin: ei ole mahdollista. Minulla on niin paljon kiusaamisen ja epäonnistumisen kokemuksia, että en tule sopeutumaan työelämään enää. Jopa terapeuttini myönsi sen.

Viimeiset viisitoista vuotta olen eristäytynyt, menettänyt ystävyyssuhteet, etsinyt kumppanin piiristä, jossa minusta ei varmasti tiedetä mitään. Olen koittanut ja yrittänyt. Tämä on tie, joka minulle on annettu.

Ilman nettikiusaamista minulla saattaisi olla hyvä työura, ystäviä ja muutenkin täysin erilainen elämä.

Vierailija
16/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset viisitoista vuotta olen eristäytynyt, menettänyt ystävyyssuhteet, etsinyt kumppanin piiristä, jossa minusta ei varmasti tiedetä mitään. Olen koittanut ja yrittänyt. Tämä on tie, joka minulle on annettu.

Ilman nettikiusaamista minulla saattaisi olla hyvä työura, ystäviä ja muutenkin täysin erilainen elämä.

Terveisiä Porvooseen.

Vierailija
17/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Porvooseen.

Jonkun ihmisen elämä voi lähteä väärille urille kiusaamisen takia. Kaveripiireissä on ehkä hauskaa naureskella jollekin ja pilkata jotain ihmistä, joka ei sovi siihen muottiin, jossa haluaisivat nähdä naiset. Minä olin sellainen ja sitten katsoivat oikeudekseen torpedoida elämäni.

Mutta tiedätkö mitä, karma kostaa. Sen minkä taakseen jättää, niin edestään löytää.

Samalla, kun minun elämäni vietiin kohti vääriä uria, joidenkin muiden unelmat kariutuivat myös.

Vierailija
18/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi oli varsinkin hyvä: etsinyt kumppanin piiristä, jossa minusta ei tiedetä mitään. Alkoi ahdistamaan tuntemattomien ihmisten kommentointi ruokakaupassa ym. että en enää kestänyt. Valitsin kumppanin vieraasta kulttuurista, jossa nainen saa olla masentunut ja hajalla. Naisten ei oleta käyvän töissä. Ja mies ei tiennyt mitään, mitä minusta kirjoiteltiin netissä. Tunsin itseni vapaaksi.

Vierailija
19/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi oli varsinkin hyvä: etsinyt kumppanin piiristä, jossa minusta ei tiedetä mitään. Alkoi ahdistamaan tuntemattomien ihmisten kommentointi ruokakaupassa ym. että en enää kestänyt. Valitsin kumppanin vieraasta kulttuurista, jossa nainen saa olla masentunut ja hajalla. Naisten ei oleta käyvän töissä. Ja mies ei tiennyt mitään, mitä minusta kirjoiteltiin netissä. Tunsin itseni vapaaksi.

Nyt olen muuttamassa kesämökille asumaan talviajaksi. Olen vapaa, koska olen henkisesti vapaa. Irrallaan yhteiskunnasta, irrottautunut ihmisten mielipiteistä ja yleisistä normeista.

Jakakaa ihmeessä tämäkin teidän haippirinkiinne. Ylpeys kukoistaa.

Vierailija
20/29 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen luku auttaa.

Eittämättä masentuneelle hyvältä kuulostava kirja:

12 elämänohjetta: Käsikirja kaaosta vastaan (12 Rules for Life)

"Peterson's background as a clinical psychologist comes in handy. 12 Rules for Life is billed as an "antidote to chaos", and that is what its primary focus is. It's not great at helping you be more successful if you're disciplined and self-reliant already. As someone who always struggled with grasping the world, however, I found it very helpful.

Since I started reading this book, I lost 12 pounds, went from writing five hundred words a day to three thousand words a day, started waking up earlier in the morning consistently, and have been much happier." 

Amazon arvostelusta.