Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parajumpers-toppatakkia ostamassa, mutta minkä mallinen kannattaisi valita?

Vierailija
20.12.2013 |

Aion sijoittaa parempaan takkiin ja Parajumpers vaikuttaisi hyvältä ja laadukkaalta, eikä ole kokenut inflaatiota "pissis- ja blogitakkina" kuten Canada Goose, eli Parajumpersia ei ole "kaikilla". Syynä lienee myös hinta eli Gooset maksaa 600-800 euroa ja Parajumpersit 900-1100 euroa, mikä on tietysti ihan hyvä asia koska en halua että samaa takkia tulee vähän väliä vastaan ;)

Kumman takin ottaisin, onko teillä kokemusta kummastakaan, eli oletteko päässeet näitä jossain sovittamaan? Itse kävin Ajattaressa jonkin aikaa sitten mutta oli liian lämmin sovitella niitä enkä ollut vielä talvitunnelmissa.

Long Bear, enemmän klassisen untsikan näköinen malli:

http://www.parajumpers.it/en/pjs-woman/jacket/masterpiece/long-bear-woman-10673.html

Kodiak, enemmän parkatakin näköinen malli:

http://www.parajumpers.it/en/pjs-woman/jacket/masterpiece/kodiak-woman-11287.html

Kiitän etukäteen asiallisista kommenteista :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parajumpers, taattua Made in China-laatua. Hupussakin ihana Murmansky fur buahhaaa!!!

Vierailija
2/22 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisi vaihtoehtona tämä Angie, eli hyvin naisellinen, klassinen malli:

http://www.parajumpers.it/en/pjs-woman/jacket/masterpiece/angie-woman-11205.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja businesswomanilla taitaa olla tuollainen. mutta hänhän taitaa olla 45+ vee eikä siis mikään pissis :-)

Vierailija
4/22 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat nättejä, itse tykkään nro kakkosesta enemmän.

Parat ovat sitten hyvin kittanan kokoisia. Joutunet ottamaan numeron / pari normaalia isomman.

Vierailija
5/22 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjee, miten kalliita. Itse ostin puolet halvemman Fjällrävenin, jota jo pidin tositosi hintavana. Mutta siis onhan nuo kauniita takkeja. Oma suosikkini noista olisi varmaan Angie. ...Käytetäänkö takeissa untuvaa? Luulisi, että noilla hinnoilla se olisi luomua, eikä mitään eläviltä linnuilta nypittyä "riistountuvaa". Kannattaa tarkistaa asia! Olisi muutenkin kiinnostava tietää, mikä noissa takeissa maksaa noin paljon. 

Btw. Goose oli kova sana keskieuroopassa 2000-luvun alussa. Ainakin kaikki saksalaiset kaverini olivat siihen ihan hullaantuneita. Kun Suomessa puhuin haluavani sellaisen takin, suomalaiset tuttuni nauroivat ja haukkuivat eskimotakiksi (silloin kaikilla oli villankangastakit). Niin ne mieltymykset muuttuu :).

Vierailija
6/22 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kahdesta ensimmäisestä. Itsellä on Long bear. Haaveilin siitä pitkään. Mutta kuinka ollakkaan, kertaakaan en ole vielä tänätalvena pitänyt.

Malli on tyköistuva, melkeimpä tiukka. Olisin itse ostanut kokoa suuremman, mutta myyjän mielestä vyötärölinja katoaa ja takista tulee kuin makuupussi. Siksipä varmaankaan en pidä takkia kun minusta takin täytyy olla väljä.

Pajar- merkillä on samantyyppisiä takkeja. Minusta niissä oli paremmat värit ja hiukan edullisempi kuin PJ.

Vierailija
7/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väsyneenä luin otsikosta että Pampers-takkia... :)

Vierailija
8/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parajumpersien takkien kuvauksissa lukee että ovat "true to size" joten oletteko ostaneet jotain tiukkoja aasialaisia feikkitakkeja jostain???!

Vierailija
9/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 15:29"]

Vielä olisi vaihtoehtona tämä Angie, eli hyvin naisellinen, klassinen malli:

http://www.parajumpers.it/en/pjs-woman/jacket/masterpiece/angie-woman-11205.html

[/quote]

tuo naisellinen muodot esiin tuova takki on paras etenkin jos on tiimalasimallinen  vartaloltaan, eikä se näytä miesten takilta eikä makuupussilta :)

Vierailija
10/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:11"]

Btw. Goose oli kova sana keskieuroopassa 2000-luvun alussa. Ainakin kaikki saksalaiset kaverini olivat siihen ihan hullaantuneita. Kun Suomessa puhuin haluavani sellaisen takin, suomalaiset tuttuni nauroivat ja haukkuivat eskimotakiksi (silloin kaikilla oli villankangastakit). Niin ne mieltymykset muuttuu :).

[/quote]

Nyt kukaan ei enää käytä sitä muualla päin Eurooppaa, ja vain suomalaiset ja bloginpitäjät hehkuttaa sitä jonain uutena juttuna =D

Kanadalaiset tietää merkin mutta kylmillä alueilla asuvat jenkit eivät ole siitä koskaan kuulleetkaan, ainakaan kun itse asuin siellä vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija
11/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Ruotsin prinsessa Madde siirtyi Goosesta Moncleriin ja siitä Parajumpersiin joskus toissa talvena, joten Gooseja ei Ruotsissakaan enää näy kuin niillä tukholmalaisten lähiöiden nuorilla jotka ovat ostaneet rikkaiden östermalmilaisnuorten takit halvalla paikallisilta kirppareilta.

Vierailija
12/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset uusrikkaat espoolaisrouvat suosivat kuulemma tuota takkimerkkiä  :-)

Vierailija
13/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin kodiakin, on kyllä väljempi malliltaan kuin nuo toiset, mutta itseäni miellytti ja se huppu nyt vaan on aivan ihana. Kaverilla on long bear, sopii hänelle, mutta itseeni ei iskenyt.

Ja untuvaa 90% ja sulkaa 10% jos en väärin muista. Takeissa myös laput noista untuvien ja turkin alkuperästä, ei ole nypittyä :) onnea uudelle hankinnalle!

Vierailija
14/22 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:27"]Molemmat ovat nättejä, itse tykkään nro kakkosesta enemmän.

Parat ovat sitten hyvin kittanan kokoisia. Joutunet ottamaan numeron / pari normaalia isomman.

[/quote]

Eivät ole kittanan kokoisia. Ainakin kodiakissa koot vastaavat normaalia, ellei hieman reilumpiakin.

Vierailija
15/22 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ennen Parajumpers takki, myin pois kun ei ollut käyttöä täällä Helsingissä päin ku näitä pakkasia ei ollu jo jonkun aikaan..

Parajumpers käyttää tällä hetkellä ainakin suomalaista supia hupuissaan ja untuvaa jota on nypitty vain kuolleilta, ruokatuotantoon meneviltä linnuilta.

Itse siirryin Moncleriin, koska sopii paremmin kaupunki säähän. Myös ettei törmää joka toiseen sama takki päällä.

Vierailija
16/22 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muilla tietoa millaiset koot Parajumpersin Long Bearissa? Itse olen miettimässä vakavasti takin ostoa, mutta täällä päin kun ei ole kauppaa, jossa käydä sovittamassa. Onko koot siis pieniä?

Vierailija
17/22 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parajumpers käyttää suomalaista tarhattua turkista, ja mainostaa sivuillaan että kyseessä on sertifioitu ja eläinten hyvinvointiin tähtäävä elinkeino. Näin vuonna 2019, naurattais jos ei itkettäis. Hyvin on SagaFurs brändännyt turkistarhauksen, jos ei itse tietäisi missä oloissa eläimiä Suomessa kasvatetaan saattaisi erehtyä luulemaan että PJn käyttämä turkis olisi jotenkin OK.

Noh, onneksi turkistarhaus pian loppuu. Ja toivottavasti Parajumperskin pääsee 2000-luvulle ajattelutavassaan.

Vierailija
18/22 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, miten paljon halvemmalla saisi länsimaassa (Suomessa) ommellun untuvatakin.

Vierailija
19/22 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo Dana-malli ja se on kyllä ihan täydellinen talvitakki:) Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
20/22 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietintämyssy kirjoitti:

Olisiko muilla tietoa millaiset koot Parajumpersin Long Bearissa? Itse olen miettimässä vakavasti takin ostoa, mutta täällä päin kun ei ole kauppaa, jossa käydä sovittamassa. Onko koot siis pieniä?

Mulla on Parajumpersin Dana (xs) ja siinä kyllä koot täsmää. Sivustolla taisi olla mittataulukkokin, jota voi käyttää apuna.