"Minä en jouluani homolassa vietä!"
Noniin, nyt tuli iso mutka tämänkin perheen jouluun....
minulla on ensimmäisestä liitosta 15-vuotiaat kaksospojat, 17- ja 19-vuotiaat tyttäret, lasten isä tuli aikoinaan kaapista, ja jakaa nykyään elämänsä toisen miehen kanssa, lapset ja minä olemme mitä parhaissa väleissä heidän isänsä kanssa, lapsilla on heidän luonaan oma huone, ja mies viettää usein meillä viikonloppuja, ja yksi meidän vierashuoneistamme onkin muodostunut hänen huoneekseen. Myös nykyinen mieheni ja lasten isä on todella hyvissä väleissä, ja ennenkaikkea lasten isä on minulle todella rakas ja tärkeä ystävä, jonka kanssa voin puhua kaikesta.
nykyisen miehen kanssa meillä on 12-, 9- ja 6-vuotiaat lapset, jotka pitävät tätä miestä "setänään", ja on ollut heidänkin elämässään aika tiiviisti mukana.
Nykyisen mieheni vanhemmat tietävät asiasta, eikä tätä todella le salailtu, anoppi on miehen usein tavannut, ja tulevat loistavasti toimeen. Asumme pääkaupunkiseudun rajalla suuressa talossa, johon kuuluu useampi rakennus, ja joulua ollaan vietetty meillä porukassa, minä ja mieheni, kaikki lapset, sekä vanhimman avopuoliso, minun vanhemmat, mieheni vanhemmat, ja vanhimpien lasten isä ja puoliso ovat yleensä tulleet pyhinä meille muutamaksi päiväksi, kun ovat joulua puoluson perheen luona ruotsissa viettäneet, tänä vuonna kumminkaan eivät sinne ole menossa, ja tottakai kutsuin heidät meille, myös ystäväni, joka jäi äkisti leskeksi, on tulossa viisivuotiaan tyttärensä kanssa julun viettoon, ja olin todella innoissani, että saan kaikki lähimmäiset samalla kertaa luokseni.
Kunnes sitten appiukko kuuli tästä ja ilmoitti, että "Minä en jouluani missään homolassa vietä!", ja oli myös sitä mieltä, ettei hänenkään lapsenlapsien pidä joutua mitään niin sairasta kokemaan, ja hän aikoo tulla tarkastamaan jouluna, jos siellä on "sairaita homoja", niin hän aikoo viedä laspenlapsensa turvaan!
ja kyllä, puhua on yritetty, minä, mieheni, anoppi, ehdotettu että tapaisi tämän miehen jouluna. Lapsille olisi todella kova paikka, jos isoisä ei ole paikalla, ja sen lisäksi vaari on mennyt kovasti huonompaan kuntoon, eli ensi jouluna, voi olla ettei mahdollisuutta yhdessä oloon ole....
Mikä enään neuvoksi?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:58"]
16
Luulempa että osut oikeean tuossa, ja vaarilla on ollut huomattavissa jonkun sortin muistisairauden oireita :/
Jos saan kysyä, niin ilmenikö teillä nämä "kiukkukohtaukset" usein jotain tiettyä aihetta kohtaan?
ap
[/quote]
Luulenpa. Se on sana + liitepartikkeli eikä mikään komparatiivimuoto.
Voisi tosiaan olla nyt kyse hiipivän sairauden oireista, jos tosiaan välit ovat hyvät ex-mieheesi ja vanhimpiin lapsiisi. Muutenhan appesi ymmärtäisi, kuinka hän purkauksellaan loukkaa sinua, lapsiasi, exääsi, kaikkia.