Miksi jotkut koiran omistajat vaikuttavat niin pätijöiltä?
Erilaisia sääntöjä tuntuu olevan ja sitten opetetaan pätien ja tärkeillen toisia miten nyt olla. Onko se koira niin vaarallinen eläin että sen pitäminen on jotain rakettitiedettä ja kilpailun aihe vai mikä siinä on? Itsellä ei ole kuin kissoista kokemusta.
Kommentit (7)
Joo, kyllä tämä on monelle pätemisen aihe. Koiraa on koulutettu ihan perkuleesti ja ollaan niin asiantuntijoita. Samat henkilöt ovat asiantuntijoita kyllä kaikissa muissakin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä tämä on monelle pätemisen aihe. Koiraa on koulutettu ihan perkuleesti ja ollaan niin asiantuntijoita. Samat henkilöt ovat asiantuntijoita kyllä kaikissa muissakin asioissa.
Niin joo, jos se liittyy siihen kouluttamiseen.
Ap
Olen koiran tossun alla, ja niin kuuluu olla!
Minäkin olen pätijä, mutta ihmiset eivät yhdistä minua kissanomistajapätijäksi koska en kanna niitä mukana. Päden sitten muista asioista.
Osa ihmisistä on semmoisia. Ei se riipu siitä, onko koiraa vai ei. Joillakin vaan sattuu olemaan se koira, nja pätemishimonsa voi tyydyttää myös sillä. Päteähän voi ihan millä vaan. Pitää vain haluta nähdä itsensä pätevämpänä tai muutoin parempana. Osalla ihmisistä itseä korottava näkemys on ylikehittynyt. Koira on syytön tähän.
Eivät läheskään kaikki ihmiset kouluta koiriaan edes perustason verran. Sellaiset käskyt, kuten : paikka, luoksetulo, istu , ja odota, ovat niitä, joita koiran kuuluisi totella. Koira tarvitsee laumansa johtajan, riippuu koiran rodusta kuinka vahvasti pomottaa, jos on epäselvää lauman johtajuus. Ei koira ole lelu eikä joku esine, jota joskus viedään tarpeilleen , kun jaksetaan.
En tiedä. Mutta osuit oikeaan aloituksellasi.