Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaushepatoosi?

Vierailija
19.12.2013 |

Mulla on tässä viimeisen viikon aikana ilmennyt (tai olen huomannut,ennen en ole kiinnittänyt ainakaan huomiota) hyvin satunnaista kutinaa jalkapohjissa ja käsissä.. Siis todella satunnaisesti kutiaa, pienen hetken ja menee sitten ohi, eikä häiritse liikoja.. Pitäisikö hakeutua ennen pyhiä varuiksi verikokeisiin? Vai antaa olla? Kutinaa on siis yleensä jossain varpaan reunassa tai jalkapohjan sivulla hetken, tai kämmenessä jossain kohtaa.. Ei jatkuvasti, mut kerran pari päivässä kiinnitän huomiota :) anteeksi, olen ylihysteerinen ehkä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ainakin soittaa neuvolaan. Mulla alkoi hepatogestoosi tuollain satunnaisilla kutinoilla kämmenissä ja jalkapohjissa. Eka oire oli se kun pelkkää yhtä varvasta kutitti.

Vierailija
2/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian labrakokeiden tulokset saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutinan lisäksi minun iho ja silmän valkuaiset muuttuivat hieman keltaisiksi. 

parempi käydä labrassa kuin katua. jos menet kokeisiin huomenna, muista paastota.

Vierailija
4/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikkoja on 37. Ap

Vierailija
5/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko pitää paastota? Ottaako muuta kuin verikokeet?

Vierailija
6/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ylihysteerinen. Mä soittaisin myös nyt ennen pyhiä. Mulla oli keskiraskaudessa kutinaa parin päivän ajan ja se meni itsestään ohi. Maksa-arvot olivat juuri ja juuri raja-arvon yli, mutta kuukautta ennen synnytystä ne pomppasivatkin yli kolmeensataan vaikkei tuota kutinaa enää ollutkaan.

Maksa-arvothan eivät ilmeisesti ole niin vaarallisia vaan se sappihappo, jota menee verenkierron kautta sikiöön ja voi aiheuttaa sydämeen häikkää. Se on kuitenkin todella harvinaista, mutta odottava äiti pääsee tarkempaan seurantaan, jos tuo hepatoosi diagnosoidaan.

Vierailija
7/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 h paasto.. Itsellä oli ekassa raskaudessa PAHA hepatoosi. Revin ihoni täysin auki. Toisessa raskaudessa pysyi ruokavaliolla kurissa.

Vierailija
8/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen verikoetta pitää paastota 12h. Ei saa myöskään juoda mitään. Helsingissä sain maksa-arvot saman päivän aikana, jos koe otettu ennen klo 10. Sappiarvon sai seuraavana iltapäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi