Mitä meidän joulupöydästä puuttuu?
-kinkku
-laatikot: peruna, porkkana, lanttu, bataatti, punajuuri-sinihomejuusto
-rosolli
-sillejä paria sorttia
-graavilohirullat
-graavisiika
-sienisalaatti
juomina punaviini, vichy ja maito
jälkkäriksi kahden suklaa trifle
Puuttuuko jotain oleellista?
Kommentit (18)
Ei ole kuunaan ollut lihapullia joulupöydässä, eikä savukalaa. Juustoja on tarjolla sitten erikseen myöhemmin, samoin hedelmiä. Salaatti: millainen passaisi jouluruokien kanssa?
Graavilohirullien resepti kiinnostaisi. Olisiko mahdollista saada? :)
Meillä on vielä
Vihreää salaattia, punajuurisalaattia, italiansalaattia, Herneitä, Karjalainpiirakoita ja munavoita sekä Joululimppua ja savukalkkunaa..
vitonen jatkaa.. jäi vielä katkarapusalaatti ja lämminsavulohi, mäti,smetana ja sipuli puuttumaan :)
Tässä tuo lohirullien ohje:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/tuorejuustolla_taytetyt_graavilohirullat
Meillä mätiä ja systeemejä syödään uutena vuotena, samaten noita italian- ja punajuurisalaatteja :)
Yleensä on mysö hirvipaisti pöydässä kun ollaan pohjoisessa mun kotona joulu mutta nyt ollaan kotona. Kalkkunaa voisikin ostaa, lapsetkin tykkäis.
t.ap
Vinkkaapa vielä se punajuuri-sinihomejuustolaatikon ohje.
Luumut ovat ainakin sellainen, jota meillä pitää olla joulupöydässä, salaattia vähemmän, sekä tumma joululimppu. Kalkkunaa olen kerran kokeillut, ja se saa jäädä ainoaksi kerraksi.
Minä joko lisäisin tai korvaisin lohirullat kylmä- tai lämminsavulohella. Lisäksi voisi olla ihan vihreää salaattia niin vähän raikastaa muuten raskasta ruokaa.
Itse teen lohimoussea ja lisäksi mätiä tarjolla.
Eniten tuo kuitenkin kaipaa juustoja ruoan päälle. Juustotarjotin, hilloa, keksejä, päärynöitä tms. ja punaviiniä...
Karjalanpiirakoita, Waldorfia, vihreä salaatti, kylmäsavulohesta rulla, lämminsavulohta, meillä myös maksalaatikko kuuluu jouluun :)
Lihansyöjille olisi vain kinkku kun taas kalaa on sen seitsämää sorttia.
Lihansyöjille olisi vain kinkku kun taas kalaa on sen seitsämää sorttia.
Meillä on näitä:
palttua
silavamakkaroita
sylttyä
maksapasteijaa
paistinmakkaroita
lihapullia
vasikankyljyksiä
kylkipaistia
ryynimakkaroita
perunamakkaroita
sillisalaattia
suolalihaa
suolattua häränkieltä
silppumakkaroita
joulukinkkua
joulujuustoa
limppuleipää
siirappileipää
rusleipää
katajanmarjajuomaa
maitoa
riisiryynipuuroa
juustokakkua
luumuja
omenakakkua
kuohukermaa
mansikkahilloa
inkivääripäärynöitä
lihapullat, lämminsavukala. juustot, hedelmät, salaatti?