Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette sillä aikaa, kun autoon vaihdetaan öljy?

Vierailija
19.12.2013 |

Tarkoitan nyt tällä kertaa, kun se vaihdetaan korjaamolla, eikä oma mies vaihda sitä pihassa. Mua jotenkin nyppii se seisoskelu siinä korjaamon sisätiloissa sillä aikaa kun autoni on nosturissa ja mies vaihtelee niitä öljyjä. En tiedä mitä tehdä, "kiva! katsella niitä kaikkia öljypurkkeja renkaita ja laiteita ja autoja... plääh. Kävellä vähän edes takaisin, tai ei siihenkään ole oikeen tilaa. Tai sit seistä vaan yksin paikoillaan tyhmän näköisenä. Olen kyllä niin väärässä paikassa, kuin vaan ikinä.

Sit kun joku mies tulee sinne viereiseen paikkaan vaihdattamaan oman auton öljyt, niin se keskustelee fiksusti siitä autostaan sen vaihtajan kanssa. Tai toisen vapaana olevan korjausmiehen kanssa. Ne keskustelee vaikka talvirenkaista tai eri synteettisten öljyjen sitkoista tai suodattimista ja sellaisesta. Että pitäisikö mun myö opetella tuollaiset puheenaiheet...

Mitä te muut sillä aikaa teette, eihän siihen kuitenkaan mene kuin jotaa... 15 - 20 min?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse, eli olen montun pohjalla hommissa. Ei tarvitse keksiä tyhmää smalltalkia kenenkään kanssa.

Vierailija
2/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on yleensä joku pari tuolia, menen istumaan ja luen sähköposteja sillä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään viereisellä grillillä syömässä.

Vierailija
4/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynb kahvilla, sillä samalla huoltsikalla on yleensä myös kahvio.

Vierailija
5/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien auton aamulla huoltoon, otan huollon sijaisauton ja ajan töihin. Iltapäivällä töiden jälkeen haen autoni huollosta.

very simple case sano Kiinalainen.

Vierailija
6/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauruskelen Sinulle!

Vierailija
7/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: vaihda öljyt itse. Säästät vähän rahaa ja opit autostasi jotain. Ja miksi ihmeessä pitäisi aina miehen vaihtaa öljyt? Autonomistajan on ihan hyvä opetella autostaan jotain perusjuttuja.

Vierailija
8/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:32"]

vien auton aamulla huoltoon, otan huollon sijaisauton ja ajan töihin. Iltapäivällä töiden jälkeen haen autoni huollosta.

[/quote]

Sijaisauton mäkin otan, enkä mä ainakaan koskaan missään pelkässä öljynvaihdossa käy vaan määräaikaishuollossa.

Jos esim. renkaanvaihto niin otan jonkun lehden mukaan ja selailen sitä sen aikaa resepsuunissa.

Vierailija
9/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:22"]

Vaihdan itse, eli olen montun pohjalla hommissa. Ei tarvitse keksiä tyhmää smalltalkia kenenkään kanssa.

[/quote]

Mistäs enää nykyään löytyy rasvamonttu kun kaikkialla on nostolaitteet?

http://is11.snstatic.fi/img/658/1288625628756.jpg

Vierailija
10/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:22"]

[/quote]

Juurikin näin olen aina tehnyt kaikkiin autoihin ja moottoripyöriin.

Vierailija
11/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyt vaihdetaan aina vuosihuollon yhteydessä eli ihan kotiin me mennään. Kerran vuodessahan on tehtävä huolto.

Vierailija
12/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autosta ei koskaan vain vaihdeta öljyjä, vaan siinä on lähes poikkeuksetta jotain muutakin tekemistä. Vien auton korjaamolle, kaivan rattaat takakontista ja lähden lapsen kanssa leikkipuistoon. Sieltä kävellen kotiin, koska se auto on valmis ehkä vasta joskus illalla. Illalla lapsen kanssa uudestaan leikkipuistoon ja sieltä sinne korjaamolle hakemaan auto.

Vierailija
13/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinkö oikein että teillä vanhoja romuja mihin ei tehdä vuosihuoltoa? T.12

Vierailija
14/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:50"]

Öljyt vaihdetaan aina vuosihuollon yhteydessä eli ihan kotiin me mennään. Kerran vuodessahan on tehtävä huolto.

[/quote]

Huono provo taas. Vai että kerran vuodessa on tehtävä huolto? No ei ole tehtävä huoltoa kerran vuodessa.

Vierailija
15/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:52"]

[/quote]

Huono provo taas. Vai että kerran vuodessa on tehtävä huolto? No ei ole tehtävä huoltoa kerran vuodessa.

[/quote]

Riippunee ajokilometreistä? Mä joudun käymään joskus useamminkin kuin kerran vuodessa, kilsoja tulee paljon.

Vierailija
16/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käyttämällä firmalla on erillinen toimistotila, jossa yleensä termarikahvia, vettä ja jotain lehtiä (pieni perheyritys, eli ei isompia tarjoiluja tms.) Nojatuoleja pari kpl kuitenkin toimiston nurkassa, siellä sopii odotella. Yleensä räppään kännykkää sen aikaa kun auton kimpussa touhutaan.

Tai sitten öljyt vaihdetaan vuosihuollon yhteydessä, jolloin vien auton aamulla, kävelen töihin ja haen iltapäivällä pois. Jos on katsastuksessa käynnin ajat vuodesta ja maksan ajankäytöstä, niin käyvät myös näyttämässä läheisellä katsastusasemalla. Katsastusmaksu tulee tietysti myös päälle. Muutamana vuonna olen ihanan huolettomasti vienyt auton aamulla korjaamolle ja iltapäivällä noudettaessa auto oli huollettuna ja katsastettuna odottamassa. Ei varailuja katsastusasemilla, ei turhaan hyppäämistä työpäivän aikana (täällä ei käytännössä ilta-aikoja saatavilla). Vähän ylimääräistä rahanmenoa, mutta tästä palvelusta maksoin mielihyvin!

Vierailija
17/17 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Riippunee ajokilometreistä? Mä joudun käymään joskus useamminkin kuin kerran vuodessa, kilsoja tulee paljon.

[/quote]

Joopajoo. Ajat siis  50 000 km vuodessa? Tuskinpa, ellet ole taksikuski. Huollot kun tehdään yleensä 50 000 km:n välein.