Ensi viikolla saan oman auton. Hyvästi HSL ja julkinen liikenne!
Työmatka lyhenee 45:stä 20:een minuuttiin. Kauppamatkat vähenevät kolmesta yhteen kertaan viikossa. Lapset pääsevät kätevästi ja turvallisesti harrastuksiin. Matka kesäpaikalle helpottuu ja halpenee kun ei tarvitsee mennä junalla ja taksilla.
Olen niin innoissani! Miksi vasta korona sai minut ymmärtämään, että ilmastovouhotus on typerää ja kahden lapsen yh-äiti tarvitsee auton?
Kommentit (60)
Jee. Minäkin haluaisin auton, mutta ei ole vielä edes ajokorttia hommattuna 😅
Itse hankin myös nyt auton vaikka olen sinkku ja asun Helsingissä. Aivan ihana vapaudentunne ja helpotus ❤️
Työmatka ennen hitaalla bussilla keskustaan ja sieltä paikallisjunalla töihin: noin tunti. Nyt työmatka omalla autolla 15 min. Kauppareissutkin on tosi mukavia kun voi ostaa kerralla mitä tarvii ilman miettimättä miten ne ostokset saa kuljetettua julkisiss ja osin jalan (lähin bussipysäkki 500 m kotiovelta). Ikeassakin tuli käytyä ja olihan hienoa saada itse kuljetettua kotiin kirjoituspöydän ja työtuolin kokoomispakkaukset.
Olen myös innostunut huvikseni käymään retkillä viikonloppuisin, olen käynyt Nuuksiossa, Porvoossa, Tammisaaressa jne. En varmaan ikinä enää ole ilman omaa autoa, niin mukavaa tämä on.
Se on niin, että köyhät ovat luonnostaan ekologisia, ei ole varaa autoilla. Kohta tulee 31 vuotta autoilua, enpä vaihtaisi julkiseen. Etenkin korona-aikana tuntee syvää kiitollisuutta, että on varaa autoon.
Helsingin keskustassa on paskamainen autoilla.
Muutettuani pikkukaupunkin on auto jäänyt pelkästään hupiajoja varten. Kävellen töihin kolme minuuttia. Ja kaupat vielä matkan varrella. Samoin päiväkodit ja koulut.
Välttäkää Helsinkiin muuttamista mahdollisuuksien mukaan. Täällä "maalla" asunnotkin on yli puolta halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä auto tuli hommattua? Otitko rahoituksella vai maksoitko itse kokonaan?
Peugeot 508 farkku ja maksoin kokonaan. Ap
Etsi jo valmiiksi hyvä ja huokea huolto, tulet sitä tarvitsemaan. Samoin tulet tarvitsemaan julkista liikennettä, kun ranskattaresi tekee tenän. Meillä oli kerran yksi ranskalainen ja sen jälkeen todettiin, että ei enää ikinä käytettyä ranskalaista meille. Oletko koskaan miettinyt syytä sille, miksi muutamankin vuoden vanhat ranskalaiset ovat usein huomattavasti edullisempia kuin esim japsit? Meille se totuus kyllä valkeni suht pian.
Mä ostin mun auton kyllä suurelta osin rahoituksella. 6500 laitoin omista säästöistä käsirahaa ja lopulle suoraan autoliikkeen kautta haettava OP rahoituksen osamaksu. Ostin Hyundai Ioniq lataushybridin uutena
- 26
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustassa on paskamainen autoilla.
Muutettuani pikkukaupunkin on auto jäänyt pelkästään hupiajoja varten. Kävellen töihin kolme minuuttia. Ja kaupat vielä matkan varrella. Samoin päiväkodit ja koulut.
Välttäkää Helsinkiin muuttamista mahdollisuuksien mukaan. Täällä "maalla" asunnotkin on yli puolta halvempia.
Itse en käy juuri koskaan Helsingin keskustassa vaikka Helsingissä asun. Asun Pohjois-Helsingissä ja käyn töissä Espoossa. Ostosreissut kehän ostareille. Taitas olla yli 10 vuotta kun olisin keskustassa käynyt, ei ole vaan sinne mitään asiaa enkä tykkää koko paikasta
- 26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
508 on hyvä auto riippuen siitä ostitko dieselin vai bensan vai hybridin. THP bensakoneissa paljon ongelmia, BMW:n kanssa kehitetty. Googlettamalla lisätietoa.
HDI koneella tosi hyvä peli. Ranskalaisten parasta osaamista diesel koneet.
Kokemusta on monesta Peugeotista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi jo valmiiksi hyvä ja huokea huolto, tulet sitä tarvitsemaan. Samoin tulet tarvitsemaan julkista liikennettä, kun ranskattaresi tekee tenän. Meillä oli kerran yksi ranskalainen ja sen jälkeen todettiin, että ei enää ikinä käytettyä ranskalaista meille. Oletko koskaan miettinyt syytä sille, miksi muutamankin vuoden vanhat ranskalaiset ovat usein huomattavasti edullisempia kuin esim japsit? Meille se totuus kyllä valkeni suht pian.
Tai sitten ei. Nyt mulla on eri merkkinen auto mutta 2 edellistä oli Citroeneja. Ekaa pidin 7 vuotta ja toista 5 ennen vaihtoa uuteen. Kummassakaan ei ollut mitään ongelmia, määräaikaishuolloissa vain käytin merkkihuollossa joka vuosi ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä itsekäs typerys. Kukaan ei tarvitse omaa autoa. Jos johonkin paikkaan ei pääse julkisilla tai fillarilla, et vaan mene sinne!
Viherhörhön logiikka=Bussit kulkee koko maassa kuten Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostanut käytettyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostanut käytettyä. Ap
Ai ootkin rikas. No sitten et tietty välitä kuin itsestäsi. Terv Köyhä + 3 lasta ei autoa ja pakko käydä töissä julkisilla
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Vielä tyhmempää mennä jobbarin huijattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristöterroristi
Jos julkinen liikenne olisi sujuvaa, niin voisi aidosti päättää julkisten ja oman auton välillä.
Itse hankin auton, koska julkisilla en ehtisi ajoissa hakemaan lastani päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
508 on hyvä auto riippuen siitä ostitko dieselin vai bensan vai hybridin. THP bensakoneissa paljon ongelmia, BMW:n kanssa kehitetty. Googlettamalla lisätietoa.
HDI koneella tosi hyvä peli. Ranskalaisten parasta osaamista diesel koneet.
Kokemusta on monesta Peugeotista
Miksi alapeukut? Lukekaa itse.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72721.0
Ostaisin itse koska vaan 508:n, mutta en ikinä THP-koneella. HDI tai Vti koneet ovat parempia.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaisit eri tavalla jos asuisit pk-seudulla ja olisit oikea yh-äiti..
Täällä autoton yh-äityli pk-seudulla. Mikä sinä olet sanomaan, miten me yyhoot kirjoitamme? Vaikka meitä on moniin juniin, niin kaikki eivät näköjään tuu enää ruuhkajuniin.
Onneksi olkoon. Olen ollut tosi tyytyväinen siirryttyäni käyttämään omaa autoa maaliskuusta lähtien. Ei tarvitse pelätä koronaa tai kuunnella avohoitotapauksia.