Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vuosikymmentä on hiihtarit ja puhvihihat ja liivi?

Vierailija
04.10.2020 |

Mietin vaatteita ysäribileisiin.
Mulla on mustat hiihtarit, siis ne sellaiset mustat paksut legginsit/joustavat housut joissa jalan alle tulee kuminauha niin kuin pikkulasten haalareissa. Sitten on musta-valkoraidallinen kauluspaita jossa paksummat raidat ja musta kaulus. Paidassa on puhvihihat ja niissä "puhveissa" on jotain täytettä, vähön kuin olkatoppaukset. Paita on muutenkin muotoleikattu eli vyötäröltä kapea ja levenee voimakkaasti lantiolle. Siihen päälle musta liivi kultaisilla napeilla ja satiininen takaosa.

Pidettiinkö niitä hiihtareita kuitenkin kenkien sisällä eikä niin kuin lapset pitää? 😅

Kenkinä mulla on mustat nilkkurisaappaan. 90-luvun Janitat.

Eikö muo ysäriä kuitenkin ole? Sitä alkupuolta?

Tuntuu että ihmiset muistaa vaan ysärin puolivälin ja lopun logopaidat joissa kaikki logot samassa ja levis 501:set 😅

Olen -82 syntynyt ja ainakin nuo hiihtarit muistan ja liivin. Onko paita kuitenkin kasaria?
Toinen vaihtoehto on punainen kauluspaita, myös sellainen ohuempi laskeutuva. Musta-valkoinen vaan on hienompi!

Vaatteet tädin kaapista joskus jemmattu joten on oikeasti joko 80- tai 90-luvulta.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko nuo nyt kasaria vai ysärin alkua?

Vai sekä-että?

Ap

Mun mielestä enemmän kasaria ainakin pääkaupunkiseudulla. Toki muualla Suomessa ja jossain pikkukaupungeissa oli varmasti vielä/vasta ysärin alkupuolella mainitsemaasi pukeutumista.

Itselläni oli ysärin alkupuolella (93-94) esim. baariin lähtiessä mikrosortsit, sifonkipaita, nahkainen balzeri ja maiharit.  Joskus kesällä muistan, että mulla oli valkoiset pitsireunaiset pyöräilysortsit, valkoinen sortsit melkein peittävä sifonkipaita ja maiharit. Olin tuohon aikaan parikymppinen ja opiskelin Lahdessa. Laura Voutilainen oli silloin uransa nousukiidossa (jäänyt mieleen, koska oli Lahdesta ja näkyi siellä yöelämässä) ja hänellä oli sellainen tätilook eli isoja blazereita ja lyhyitä hameita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän