Ilmalämpöpumppu, löytyykö hiljainen eikä nakuta
Uuden osto edessä... Onko suositella ilmalämpöpumppua minkä sisäyksikkö ei nakuta eikä napsu ja olisi hiljainen. Ulkoyksikön hiljaisuus myös plussaa. Nykyisen 10v Mitsun fd25 sisäyksikkö nakuttaa. Huolto on käynyt, huollettu on useampaan kertaan. Naksuminen lienee "ominaisuus".
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aikonu ostaa Filippiiniltä uuven Muijan josse ei naputa , vai naputtaako ne ??
Sulle melkoisella todennäköisyydellä naputtavat ihan kaikki.
Kaikki pitää ääntä, sen takia se kannattaa heti laittaa sellaiseen paikkaan jossa se saa vapaasti mekastaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä panasonic eikä naksu
Humisee tietenkin silloin, kun puhaltaa lämmintä, vähän vaikea sitä kai on välttää
Edellä kirjoitin tuosta "huokailusta". Mikäli vastasit tähän liittyen, en tarkoittanut tavallista puhallusääntä, vaan sellainen melko kovaääninen huokaus (aivan kuin ihminen huokaisisi jonkin kaiuttimen kautta :D). Mitä tarkoittaa valo, jossa lukee DEICE. Ohjekirjassa ei ole mitään selvyyttä tähän. Valo syttyi joksikin aikaa huokaisun jälkeen.
Se on sulatus. Olisit googlettamalla löytänyt selityksen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumput pilaavat talon ulkonäön ja myös sisätilan. En ikimaailmassa hyväksyisi sellaista kotiini. Sitten vielä se meteli. Saan tarpteekseni naapurin metelöivästä pumpusta. Kamala laite.
Olet vain kade.
Meillä Mitsu. Laitettu tänä kesänä. Suhisee sisäyksikkö. Ulkoyksikkö todella hiljainen. Mitään naksumista ei ole. Asennuksen kanssa hinta oli 2850 euroa.
Napse riippuu ihan siitä mihin se on asennettu. Mulla on kaksi mitsun pumppua ja toinen on lastulevyseinässä kiinni ja pitää aina kovaa napsetta kun tekee lämpöä. Toinen kiinni massiivihirsiseinässä eikä mitään napsetta kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Monesti ihmiset menee sen pumppuasentajan halujen mukaan, että mihin se asennetaan. Ainahan ne juoksee heti olohuoneeseen ja aivan väkisin haluaa sen laittaa sinne ja sisäyksikkö tietysti niin että se puhaltaa suoraan sohvalla istujiin, yritä siinä sitten viilentää kesällä kämppää kun niskat on heti jumissa. Asentajiahan ei myöskään kiinnosta pätkääkään aiheuttaako se kone meluhaittaa, heitä kiinnostaa vain se että koneesta saadaan maksimaalinen tuotto irti.
Itse neuvon teitä että vaikka se maksaisi 50-100e ekstraa vetää se ulkoyksikkö kauemmas makuuhuoneen ikkunoista niin se kannattaa silti investoida. Monesti pesutilat,kodinhoitohuoneet jne. on talon toisessa päässä eli sinne suunnille kannattaa se ulkoyksikkökin sijoittaa.
Ei ole niin helppoa löytää hyvää paikkaa. Ihme neuvo kun sitä harvemmin pystyy toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Napse riippuu ihan siitä mihin se on asennettu. Mulla on kaksi mitsun pumppua ja toinen on lastulevyseinässä kiinni ja pitää aina kovaa napsetta kun tekee lämpöä. Toinen kiinni massiivihirsiseinässä eikä mitään napsetta kuulu.
Ei napsu ja lastulevyseinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä panasonic eikä naksu
Humisee tietenkin silloin, kun puhaltaa lämmintä, vähän vaikea sitä kai on välttää
Edellä kirjoitin tuosta "huokailusta". Mikäli vastasit tähän liittyen, en tarkoittanut tavallista puhallusääntä, vaan sellainen melko kovaääninen huokaus (aivan kuin ihminen huokaisisi jonkin kaiuttimen kautta :D). Mitä tarkoittaa valo, jossa lukee DEICE. Ohjekirjassa ei ole mitään selvyyttä tähän. Valo syttyi joksikin aikaa huokaisun jälkeen.
Se on sulatus. Olisit googlettamalla löytänyt selityksen itsekin
Jos olisin sen googlettamalla löytänyt, en olisi sitä täältä kysynyt. Tällaisesta äänestä ei kerrottu yhdelläkään sivulla, mitä luin ja olen lukenut niitä jo kymmenittäin. Naksumisista ym. oli puhetta. Turvauduin jo tekoälyynkin, mutta sekään ei ymmärtänyt mistä on kysymys. Tekoäly oli sitä mieltä, että laite on viallinen. Mitä se sitten ei ilmeisesti olekaan, koska täältä löytyi muutama ihminen, jotka ystävällisesti vastasivat heillä olevan samaa ääntä pitävä laite.
Mulla on sekä Toshiba että Mitsu electric. Kumpikaan ei nakuta, ja veikkaisinkin tuon olevan enemmän ikäkysymys. Itsellä molemmat vasta parivuotisia, niin tulevaisuus näyttää. Noista kahdesta Toshibassa on selkeästi tasaisempi puhallus isoillakin kierroksilla, Mitsu ottaa aina säännöllisesti 'happea' jos laittaa tuulettimen isolle. Onneksi se on mulla pitämässä lämpimänä sellaista tilaa, missä en usein oleskele (olisi ärsyttävää olohuoneessa).
71 jatkaa. Molemmissa ulkoyksikkö on hiljainen, mutta kun mietin tarkemmin, niin Toshiba saattaa joskus pakkasilla pitää sellaista ääntä, jonka olen tulkinnut muovin asettautumiseksi lämpötilaeroihin. Ehkä tarkoitat sitä napsumisella? Ei pidä usein, eikä kovaäänisesti. Mulla vanhempi hirsitalo asettuu välillä niin sulautuu ihan siihen. Suosittelen kuitenkin Toshibaa, lämmittää tosi hyvin (mulla on kolme huonetta pelkästään sen lämmöllä, laitan patterit päälle vasta lähempänä -10C)
Mun kokemuksen mukaan ilpit naksuu sitä enemmän, mitä kovemmalla niitä käyttää. Jos pidät automaatilla ja käytät tukevana lämmönlähteenä, kaikki uudemmat ovat aika hiljaisia. Jos otat niin sanotusti tehot irti, kuuluu naksetta ja muuta
Samanlainen Panasonicin huokailija täällä. Malli NZ25YKE. Järkyttävä huokaus jäähdytysvaiheessa ja muutenki kitisee/naputtaa lämmönvaihtelun takia. Todella suuri pettymys, älkää vaan ostako.
Mä oon aikonu ostaa Filippiiniltä uuven Muijan josse ei naputa , vai naputtaako ne ??