Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei koskaan sano kauniiksi

Vierailija
18.12.2013 |

Mieheni rakastaa minua ja tukee minua kaikessa. Olemme molemmat nuoria ja hän on mielestäni erittäin hyvännäköinen. Itse en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään hirveän kauniina, mutta en myöskään rumana. Viime aikoina olen kuitenkin vaipunut johonkin todella syvälle huonon itsetunnon syövereihin ja parjaan surkeaa ulkomuotoani kaiket päivät. En kehtaa lähteä ihmisten ilmoille ja valitan usein ääneenkin omaa rumuuttani. Silti mieheni ei ole vielä ikinä sanonut minua kauniiksi.

Tiedän, että teen tätä tahallani kerjätäkseni häneltä huomionosoituksia, sillä olen oikeasti alkanut epäillä, ettei hän viehäty ulkonäöstäni pätkän vertaa ja siksi pidänkin itseäni melko rumana nykyään. Ihailevatko teidän miehet kauneuttanne koko ajan vai kuvittelenko vain, että miehet tekevät niin, jos pitävät naisensa ulkonäöstä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoet ääneen tuota rumuuttasi, myös miehesti alkaa pitämään sinua rumana. Hyvä itsetunto kaunistaa.

Vierailija
2/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mieheni yhä haluaa kertoa ainakin viikottain, että näytän kauniilta/seksikkäältä/hyvältä. Olemme olleet yhdeksän vuotta yhdessä, kolmikymppisiä molemmat :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on muita hyviä piirteitä kuin ulkonäkö?

Vierailija
4/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi jankkaat, että olet ruma, mies alkaa pikkuhiljaa ajatella että olet sitten varmaan oikeassa.

Vierailija
5/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kaunis?

Vierailija
6/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:27"]

Ehkä sinulla on muita hyviä piirteitä kuin ulkonäkö?

[/quote]

Totta kai on. Eihän seurustelu muuten onnistuisi, jos se perustuisi pelkkään ulkonäköön. Ihmettelen vain, miten olen saanut noin komean miehen, jos kerran olen hänen mielestään jotain muuta kuin kaunis. Tai ainakin itse on pakko myöntää, että kiinnostun miehissä niin ulkonäöstä kuin myös luonteesta ja muista avuista. Täysin omasta mielestäni mitäänsanomattoman näköisen kanssa en edes haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta.

Vierailija
7/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein saanut paljon kehuja ulkonäöstäni ja olen omastakin mielestäni melko kaunis, mutta mieheni ei suhteen alkuhuuman jälkeen ole kehunut ulkonäköäni kovin usein. Itse kehun hänen ulkonäköään aika paljon. Asia ei häiritse minua ja suhteemme on loistava. Kaikilta kehuminen ei vain tule kovin luonnostaan, vaan esimerkiksi oma mieheni osoittaa pitävänsä ulkonäöstäni esim. katseellaan jne.

Vierailija
8/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:28"]

No oletko kaunis?

[/quote]

Sanotaanko, että ainakin luulin olevani kaunis, kunnes olen pikku hiljaa tajunnut, ettei yksikään seurustelusuhteeni ole ollut kiinni ulkonäöstäni. Suorastaan päinvastoin: yksikään mies ei ole koskaan oikeastaan kehunut ulkonäköäni, jos juoppoja baarissa ei oteta laskuihin.

Kai sitä tulee sokeaksi itselleen ja jos tarpeeksi rakastaa itseään, alkaa myös pitää itseään kauniina, vaikkei sitä olisikaan. Kunnes sitten joku päivä joku palauttaa maan pinnalle.

Vierailija
9/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä oletko hänen mielestään kaunis, köpsä!

Ja sitten terapiaan sen itsetunnon kanssa, jos et kerta kotoa pysty lähtemään. 

Mua säälittää sun mies joka joutuu tota kitinää kuuntelemaan.

Vierailija
10/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki miehet sellaista hoeskele. Tai sitten ei vaan ajattele niin. Ei pidä sinua häikäisevän kauniina, jotta tulisi mieleen tuollaista jankata. (Tuskin kukaan arjessa kumppaniaan sillä silmällä toljotteleekaan.) Minä olen kaunis nainen, ja mieheni on kerran (kohta 10 vuotta yhdessä) sen sanonut, silloinkin taisi olla pikkuisen mustis, se taisi saada sanomaan tuollaista. :D Itse tiedän minkä näköinen olen, en tarvii ketään joka päivä sitä minulle kertomaan.

Vierailija
11/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:28"]

No oletko kaunis?

[/quote]

Sanotaanko, että ainakin luulin olevani kaunis, kunnes olen pikku hiljaa tajunnut, ettei yksikään seurustelusuhteeni ole ollut kiinni ulkonäöstäni. Suorastaan päinvastoin: yksikään mies ei ole koskaan oikeastaan kehunut ulkonäköäni, jos juoppoja baarissa ei oteta laskuihin.

Kai sitä tulee sokeaksi itselleen ja jos tarpeeksi rakastaa itseään, alkaa myös pitää itseään kauniina, vaikkei sitä olisikaan. Kunnes sitten joku päivä joku palauttaa maan pinnalle.

[/quote]

Ymmärrän kyllä, että on karmeaa herätä siihen todellisuuteen, ettei mies ehkä olekaan kanssasi ulkonäkösi vuoksi. En voi moittia sinua, jos haluat erota miehestä ja lähteä etsimään jotain vähän pinnallisempaa rinnallesi.

Vierailija
12/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet kehuu kauniiksi vain niitä, joilla ei muita avuja ole. Jospa miehesi on tätä sorttia? Sano hälle että olisi kiva jos joskus kehaisisi ulkonäköä silloin kun näytät hänen mielestään kivalta..

Vierailija
13/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osoittaa rakkuttaan omalla tavallaan, toiset tekee palveluksia, tuo lahjoja, toiset pitää fyysisesti hyvänä ja toiset kehuu kauniilla sanoilla. Ei kaikille ole itsestään selvää toimia samalla lailla kuten ehkä sinä toimit. Minä itse en esimerkiksi osaa kauheasti lähteä kehumaan kumppanini ulkonäköä. Minun tapani osoittaa rakkautta on teot. Voithan kauniisti joskus kertoa miehellesi että sinusta tuntuisi hyvältä jos hän joskus kehuisi sinua. Varmasti hän näin sinusta ajattelee, mutta ei tuo sitä ilmi koska ei ehkä ymmärrä että sinä kaipaat sellaista, jos hänestä itsestään se ei vaikka tunnu niin olelliselta. Tuolla itsesihaukkumistavalla tuskin saat häntä ymmärtämään hakemaasi.

Vierailija
14/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hän _kerran_ sanonut minua "ihan" nätiksi, joskus alastomana seksikkääksi ja silloin tällöin hän saattaa sanoa "näytät kivalta", jos mun posket vähän punottaa vaikka.

Mutta eniten nyt vaan häiritsee se, että kun juttelen hänen kanssaan siitä, miksi minulla on huono itsetunto (koska pidän itseäni rumana todella usein), ei hän koskaan viitsi edes väittää, että olisinkin kaunis. Näin ollen tuntuu siltä, että jatkan tätä vinkumista ikuisuuksiin, jos en saa häneltä kertaakaan mitään todistetta siitä, etten olekaan kauhea rumilus.

Vierailija
15/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset eivät ole kauniita. Kannattaa miettiä, miksi on niin tärkeää olla kaunis.

Vierailija
16/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän ei viitsi kommentoida, koska arvaa sen kuitenkin johtavan väittelyyn. Te naiset kun esitätte välillä kysymyksiä, joihin voi vastata vain väärin. Silloin on helpompi luikerrella karkuun kuin ei olisi kysymystä kuullutkaan.

Joko kehut on sanottu väärästä ruumiinosasta tai muuten epäuskottavasti ja riitahan on valmis. Ja onhan olemassa myös se vaihtoehto, ettei hän kehtaa totuutta kertoa.

Vierailija
17/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kaunis, miksi miehesi pitäis niin sulle sanoa? Ani harva nainen on mainittavan kaunis. Ja onhan mies ulkonäköäsi kehunut, joten valitat turhaan.

Vierailija
18/18 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:53"]

Jos et ole kaunis, miksi miehesi pitäis niin sulle sanoa? Ani harva nainen on mainittavan kaunis. Ja onhan mies ulkonäköäsi kehunut, joten valitat turhaan.

[/quote]

Minusta olisi kauheaa elää maailmassa, jossa vain viittä naista 10 000:sta sanottaisiin kauniiksi ja muut saisi tuntea olevansa enemmän tai vähemmän rumia. Nykymaailmassa on ihan tarpeeksi vaikeaa tuntea olevansa tarpeeksi hyvä, koska ilmassa on kaikenlaista suoritus- ja ulkonäkökeskeisyyttä ja kuvien palvontaa. On siis ihan kiva, jos ihmistä sanotaan kauniiksi. En tiedä kaikista naisista, mutta on olemassa joitain naisia (kuten allekirjoittanut), joille kauniiksi kehuminen on kuin balsamia haavoille.