Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosikymmen sitten sikainfluenssapandemian aikaan sai paheksuntaa osakseen, jos ei ollut ottanut rokotetta

Vierailija
03.10.2020 |

Olin tuolloin opiskelijana yliopistossa. Sitten opettaja siellä kertoi kurssin poissaolokäytännöistä. Puhe kääntyi sitten nopeasti silloin maailmassa jylläneeseen sikainfluenssaan. Opettaja kysyi, että kuka on ottanut rokotteen ja kuka ei. Osa opiskelijoista oli rokottamattomia ja opettaja paheksui sitä.

Silloin ei niinkään puhuttu maskeista, turvaväleistä tai edes siitä, menikö oireisena kauppaan tai käyttikö oireisena joukkoliikennettä. Mutta auta armias, jos sanoit, ettet ole ottanut sikapiikkiä, niin johan sait paheksuntaa osaksesi.

Muistatko itse, että olisi kokenut tuollaista noin 10 vuotta sitten?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, odotin keskimmäistä lasta tuolloin ja terkka suorastaan tyrkytti rokotetta mulle. Kerta toisensa jälkeen kieltäydyin ja terkka oli varma että lapsi syntyy vähintäänkin vammautuneena jos (tai enemmänkin kun) sairastun possunuhaan. 

Vierailija
2/2 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssan osalta ainakin jenkeissä joissakin paikoissa rokotetuille ihmisille laitettiin tarra käsivarteen merkkinä siitä, että rokote on otettu. Ja esim. joissakin töissä sai siellä silloin työskennellä ilman maskia vain rokotetut henkilöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla