Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö armeijasta jouluksi kotiin?

Vierailija
03.10.2020 |

Kai pääsee kotiin juhlimaan joulua perheen kaa ja uuttavuotta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa god tier C-babers niin pääset takuulla. Intti on muutenkin orjatyötä lammasten hommaa :D

Olen samaa mieltä. Se on orjatyötä sekä syrjivää miehiä kohtaan. Voisitko kertoa miten sait c-paperit?

Vierailija
22/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa god tier C-babers niin pääset takuulla. Intti on muutenkin orjatyötä lammasten hommaa :D

Sitten ihmetellään, kun työhaastattelussa se wanhan liiton patu julistaa haastattelun päättyneeksi kysyttyään sotilasarvoa, suorituspaikkaa ja suoritusvuotta.

m39

Eiköhän nuo inttifetissin omaavat wanhat patut ala olemaan jo eläkkeellä tai siirtyneet yläkertaan. Harvoin enää ketään alle 50v miestä kiinnostaa onko intti käyty.

Vierailija
24/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Se on orjatyötä sekä syrjivää miehiä kohtaan. Voisitko kertoa miten sait c-paperit?

Siis itse en saanut vaan kävin vielä intin innolla mutta jälkeenpäin olen katunut sitä kun huomaa mihin suuntaan tämä maa on menossa ja naiset saavat kokoajan lisää etuja ilman velvollisuuksia.

Vierailija
25/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KaartJkr 1/01 kovin erä ikinä ja joulut gineksessä

m39

Sinä et ole kovaa nähnytkään poika. Terveisiä Karkialammelta.

M54

Oliko se sinun aikoinasi jo umpihomeessa kuten minun inttiaikoinani?

Terveisin eräs karkialammella 2000-luvun puolella komennuksella ollut.

Oli.

Vierailija
26/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään, kun työhaastattelussa se wanhan liiton patu julistaa haastattelun päättyneeksi kysyttyään sotilasarvoa, suorituspaikkaa ja suoritusvuotta.

m39

...tai sitten haastateltava kimpaantuu asiattomasta kysymyksestä, toteaa "tämä oli tässä", kävelee ovelle ja äsähtää "vastaus on muuten reservin vänrikki, Lapin Raja", painuu ulos ja hakee kilpailijalle hommiin.

Tein noin reilut 20 vuotta sitten ja tekisin vieläkin. Koska vain typerykset kyselevät tuollaisia, täysin irrelevantteja kysymyksiä työtehtävien kannalta.

Vierailija
27/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis itse en saanut vaan kävin vielä intin innolla mutta jälkeenpäin olen katunut sitä kun huomaa mihin suuntaan tämä maa on menossa ja naiset saavat kokoajan lisää etuja ilman velvollisuuksia.

Jep, minuakin sinänsä kiinnostaa ampua aseilla ja käydä leireillä mutta se on mun periaatteiden vastaista. Naiset itkevät tasa-arvosta ja saavat etuja mutta heitä ei edellenkään koske asevelvollisuus. Se raivostuttaa.

Vierailija
28/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "päästä jouluksi kotiin" perustuu siihen ensimmäisen maailmansodan aikaiseen uskomukseen että heinäkuussa 1914 alkanut sota loppuisi nopeasti ja sotilaat pääsivät kotiin jo jouluksi 1914.

http://www.relishelgin.ca/heritage/well-be-home-by-christmas-a-first-wo…

Vierailija
30/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu armeijassa on mukava. 

Sielläkin on silloin erityinen tunnelma ja myös jouluruoka tarjotaan. Ja tietenkin sauna. 

Jos ihminen elää keskimäärin 80 vuotta niin eiköhän yhden joulun voi armeijassakin viettää. 

Vierailija
31/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m39

Eihän nykyään saa enää kysyä armeijasta mitään työhaastattelussa, jos varusmiespalvelus ei ole oleellista kyseistä työpaikkaa hakiessa. Katsos kun kaikki tasa-arvo puhujat ovat saaneet tahtonsa läpi.

Vierailija
32/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu armeijassa on mukava. 

Sielläkin on silloin erityinen tunnelma ja myös jouluruoka tarjotaan. Ja tietenkin sauna. 

Jos ihminen elää keskimäärin 80 vuotta niin eiköhän yhden joulun voi armeijassakin viettää. 

Naiset elää 3-4v pidempää kuin miehet joten voitaisiin tehdä intti pakolliseksi naisille eikä miehille.

Vierailija
33/39 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillloin kun itse olin intissä sai valita, joko jouluksi kotiin tai uudeksivuodeksi. Molemmille ei ollut mahdollista päästä lomalle .

Vierailija
34/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillloin kun itse olin intissä sai valita, joko jouluksi kotiin tai uudeksivuodeksi. Molemmille ei ollut mahdollista päästä lomalle .

Nyt joutuu olemaan molemmat kiinni. Vasta loppiaisen jälkeen pääsee ”joulunviettoon”.

Vierailija
35/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän komppaniassamme 90-luvulla oli neljä lomaryhmää siten, että pitkistä lomaviikonlopuista aina joku porukka paikalla. Olimme tammikuusta syyskuulle ja siihen sattui pääsiäinen, helatorstai, vappu ja juhannus. Omalle kohdalleni sattui vappugines. No en sitä sen kummemmin olisi viettänytkään toisaalta. En tiedä kykenikö joku vaikuttamaan ryhmään kuulumisesta epävirallisin keinoin.

Vierailija
36/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko joulu tai uusivuosi. Harvemmin saa molempina pyhinä olla lomalla jos on juuri aloittanut siellä.

Vierailija
37/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m39

Työhaastattelussa ne haluaa vain tietää onko mahdollisesti reservin upseeri. 

Vierailija
38/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös armeijan kysymisessä ollut se idea, että työnantaja tietää lähteekö työntekijä inttiin piakkoin.

Vierailija
39/39 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m39

...tai sitten haastateltava kimpaantuu asiattomasta kysymyksestä, toteaa "tämä oli tässä", kävelee ovelle ja äsähtää "vastaus on muuten reservin vänrikki, Lapin Raja", painuu ulos ja hakee kilpailijalle hommiin.

Tein noin reilut 20 vuotta sitten ja tekisin vieläkin. Koska vain typerykset kyselevät tuollaisia, täysin irrelevantteja kysymyksiä työtehtävien kannalta.

Väisti näemmä työnantaja luodin jos et yhtään ylennystä edes ole reservissä saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi