Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan Ruotsista, mutta miten asunnon laita

Vierailija
03.10.2020 |

koska luottotiedot ovat täällä Suomessa vielä pari vuotta punaisella vaikka olenkin maksanut kaiken pois. Minulla oli kymmenen vuoden hirvittävä taloudellinen ahdinko, sekä myös henkinen ahdinko. Jäin yksin pienten lasten kanssa kun mies lähti ja jätti minulle kaiken yksin huolehdittavaksi. Mies perusti uuden perheen ja aloitti hyvillä mielin puhtaalta pöydältä.

En halua enää asua Suomessa. Haluan muuttaa elämäni täysin. Työpaikka on nyt, mutta asuntoa ei. Se pitää hommata itse. Mutta nämä luottotiedot..

Kommentit (20)

1/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain yksi luottohäiriömerkintä ja maksaa sen pois, aika on kaksi vuotta. Eli sait velan maksetuksi ihan vähän aikaa sitten?

Ruotsissa on aika hyvä vuokraasuntotilanne. Jos on vakituinen työ, niin luulisi vuokranantajan olevan siihen tyytyväinen. Takuuvuokra tietysti lisäksi.

Joillakin työnantajilla on myös työsuhdeasuntoja.

Vierailija
2/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä Suomesta tarkista. Minne päin Ruotsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkinnät on voimassa vielä kaksi vuotta. Katsoin että lähes kaikissa vuokra-asuntoja välittävissä tahoissa on vaatimus puhtaista luottotiedoista.

Ap

Vierailija
4/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa ei kyllä ole hyvä vuokra-asuntotilanne. Muualla voi toki olla, en tiedä.

Vierailija
5/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä Suomesta tarkista. Minne päin Ruotsia?

Haaparanta.

Ap

Vierailija
6/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkinnät on voimassa vielä kaksi vuotta. Katsoin että lähes kaikissa vuokra-asuntoja välittävissä tahoissa on vaatimus puhtaista luottotiedoista.

Ap

Mutta ei me osaa sitä tarkistaa Suomesta. Ne tekee rutiinilla haun Ruotsin tiedoista.

Vierailija
7/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun muuttaa ulkomaille töihin, avustavat siellä kohdemaassa asunnon etsimisessä. Kysy ekana työnantajalta. Varmasti tarvitset muitakin käytännön apuja esim.terveydenhuollon,pankin tms kanssa.

Tietääkö kukaan näkyykö luottotietomerkinnät myös muissa maissa? Eikö Suomessakin oo joku että joissain tilanteissa katsotaan että on suorittanut velanmaksua aikataulussa ja saanut elämänsä hallintaan?

Vierailija
8/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ex-puolisoni nimenomaan otti ja häipyi länsinaapuriin ja järjesti itselleen asunnon noin kahdessa viikossa, vaikka oli elänyt luottotiedottomana Suomessa jo noin kymmenen vuotta ja samaa oli täällä edessä vielä useamman vuoden. Aloittanut Svedulassa saman menon kuin täällä ja elää lainarahalla leveää elämää. Kas kun Suomen ulosottoviranomainen ei pääse hänen nykyisiin verotuloihinsa käsiksi - joten ei siis myöskään saa haettua niitä elatusmaksuja, joita starba ei ole milloinkaan yhteiskunnallemme maksanut. Eikä sitten ole mikään huumesankari, vaan näennäisesti hyvin näkyvä ja ”tärkeä” tekijä alallaan... Että tervemenoa sinne vaan!

Vierailija
9/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaparanta on kuin Suomi ja kyllä varmasti soittavat Suomesta luottotiedot. Ei kannata edes yrittää luikerrella pois vastuusta. Häpeä ap!

Vierailija
10/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvoja työnantajaltasi.

Useilla työnantajilla on työsuhdeasunoja tai ainakin laajat verkostot, joiden kautta on helpompis saada asunto, kuin yrittää hankkia sitä itse.

Vierailija
11/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse menin aikoinani työhön Ruotsiin, tosin sairaanhoitajan hommiin, niin työntantaja itse jo rekrytointi vaiheessa ilmoitti, heillä on vapaita asuntoja sairaalan henkilökunnalle.

Sinunkin kannattaa kysellä asuntoa työnantajalta tai tutuiltasi jotka jo Ruotsissa asuvat.

Vierailija
12/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Haaparannassa, niin eikös tuolta pohjoisesta löydy edullisia omistusasuntojakin? Ja niitähän voi etsiä kummaltakin puolen rajaa.

Vierailija
13/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka on Haaparannassa, niin eikös tuolta pohjoisesta löydy edullisia omistusasuntojakin? Ja niitähän voi etsiä kummaltakin puolen rajaa.

Sehän siinä on kun en saa lainaa, tietystikään. Omaa asuntoa en saa missään tapauksessa. Säästöjä on vain muutama tuhat euroa.

Ap

Vierailija
14/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse menin aikoinani työhön Ruotsiin, tosin sairaanhoitajan hommiin, niin työntantaja itse jo rekrytointi vaiheessa ilmoitti, heillä on vapaita asuntoja sairaalan henkilökunnalle.

Sinunkin kannattaa kysellä asuntoa työnantajalta tai tutuiltasi jotka jo Ruotsissa asuvat.

Näissäkin luottotiedot tarkistetaan.

Ap

Vierailija
15/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössit elämäsi kanna vastuu myös

Vierailija
16/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap:lla on kertakaikkiaan noin helvetin vaikeaa ja kaikki tiet tukossa, niin älä mene sinne Ruotsiin töihin.

Pysy täällä Suomessa,ole työtön, nauti kaikki tuet, makaa sohvalla, roiku netissä ja kattele päivät pitkät elokuvia.

Kyllähän noilla yhteiskunnan antamilla tukiaisilla monet kehuvat pärjäävänsä erittäin hyvin, ainakin tällä palstalla,

Jopa niin hyvin, ettei mihinkään työvoimakoulutukseen, työkokeiluun ja kaikkein viimeisimmäksi kunnon työpaikkaan kannata lähteä.

Olet pudottanut alas kaikki ehdotukset jotka sinulle on asunnon hankinasta annettu.

Mikä tarkoittaa sitä, että mitään työtä eikä työpaikkaa sulla ei ole edes Ruotsin puolella.

Olet säälittävä luuseri, trolli ja provoilija. Tai sitten ihan tavallinen kaheli, joka aloituksella etsii jotain paskaa, mitä normaali ihminen ei tajua, eikä haluaakaan tajuta.

Enkä missään näissä ketjussa tulleiden asioiden valossa voi toivottaa ap:lle hyvää jatkoa.

Hän ei tarvitse tuota toivotusta!

Vierailija
17/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelin jo alunperinkin, että ap on jonkin sortin kaheli.

Ja niinhän se oliki.

Samaa mieltä kuin viestijä numero 16.

Haista p.skaa ap!

Vierailija
18/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri ap

Vierailija
19/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaparanta on kuin Suomi ja kyllä varmasti soittavat Suomesta luottotiedot. Ei kannata edes yrittää luikerrella pois vastuusta. Häpeä ap!

Luikerrella pois mistä vastuusta? Ap kertoi jo aloituksessa maksaneensa kaikki velat pois! Merkintä vaan säilyy vielä sen pari vuotta.

Vierailija
20/20 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Tuksukin muutti ruotsiin ja silläkin on luottotiedot paskana. Ei ole siis velkojaan maksanut. Sillä on kai vuokra-asuntokin siellä, mutta ei varman omalla nimellä. 

Mä muistelen että joskus sai sellaisen todistuksen asiakastiedosta, että velat on maksettu vaikka häiriö vielä luottotiedoissa näkyykin. Maksoi muutaman euron. Suomen asiakastieto oy, siellä paljon muutakin infoa luottotiedoista (asiakastieto.fi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän