Miten päästä yli työkaverin aiheuttamasta ärsytyksestä?
Mulla on työkaveri, joka on laiska lintsaaja ja mielellään vetäytyy kaikista hommista pois ja työntää ne toisille. Hän on tosi taitava tässä. Ja mä olen se, jonka päälle sitten kaatuu kaikki hänen tekemättömät työt. Kautta rantain olen asiasta esimiehelle puhunut ja hän kyllä tietää tilanteen, ei kuitenkaan riittävän napakasti puutu siihen. Kun tilanne on jatkunut vuosia, niin ymmärrettävästi asia rassaa mua. Koen kuitenkin, että esimies ymmärtää mun tilanteen ja multa ei vaadita kohtuuttomia. Stressaa kuitenkin se, että omat työt usein seisoo, kun hoidan toisen hommia.
Jokatapauksessa suurin ongelma ei minusta ole enää tuo työkaveri vaan minä itse. Olen jotenkin jäänyt jumiin tähän asiaan ja en pääse siitä yli. Jo työkaverin naaman näkeminen ärsyttää ja koko tyyppi ja kaikki hänen sanomisensa v****taa.
Miten pääsen yli tästä ärsytyksestä? Mulla menee ihan turhan paljon energiaa ja aikaa tämän asia vatvomiseen ja surkutteluun. Tämä ei ole järkevää, etenkään kun en itse asiaa voi muuttaa tai siihen vaikuttaa. Työpaikka ja työni muuten on tosi kiva, joten paikan vaihtoa en halua tämän takia miettiä.
Hittooks "kautta rantain" puhut. Asia esiin suoraan ja sellaisena kuin on. Reilumpaa kaikille. Tommonen marttyyriasenne ei sinua auta.