ystäväni on vegaani kana ei kelpaa
ja meillä syödään kanaa eri muodoissa lähes päivittäin. Ystäväni on tulossa muutamaksi päiväksi meille kylään, joten mitä ihmettä tarjolle kun tosiaan kanakin on kiellettyjen listalla vaikka luulin että rajoitus koskee vain punaista lihaa..
Kommentit (12)
Ei kelpaisi minunkaan ystäväkseni mikään vegaani kana..
ap vois vähän treenata pilkkusääntöjä, vinkkinä vaan!
Varmaan voisit kysyä ystävältäsi, mitä hän voisi syödä? Vegaanit ovat tottuneita neuvomaan, varmaan ystäväsi on hieman varautunutkin vierailuun tältä kannalta.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:21"]
Ei kelpaisi minunkaan ystäväkseni mikään vegaani kana..
[/quote]
Kanat eivät ole ruokavalioltaan vegaaneja vaan sekasyöjiä. Kastemadot maistuvat!
Kannattaa vähän tutustua vegaaniseen ruokaan, jos kerran se kanan kelpaamattomuuskin tuli yllätyksenä. Leivonnaiset ovat minusta hankalempia näin tavisruokaa syövälle.
Mä olen melkein vegaani (syön joskus harvoin juustoa), ja vien yleensä ihan omat eväät mukaan. En halua että isäntäväki stressaa, ja toisaalta ei-kasvissyöjät harvemmin osaavat laittaa kovin hyvää kasvisruokaa.
Ap:lle tiedoksi, että vegaani ei syö mitään eläinkunnan tuotteita, edes esim. hunajaa.
Vegaanit eivät syö mitään eläinkunnan tuotteita, syyt tähän selviävät kolmospostaajan linkistä. Vegetaristit eli kasvissyöjät saattavat syödä jotakin eläinkunnan tuotteita. Noi nimet on kieltämättä hämääviä.
Tee vaikka vegaaneille sopivaa risottoa ja valmista lisäksi kanaa erikseen teidän muiden risottoannoksia varten. Kysy kaverisi mielipidettä, minkälaisesta ruoasta hän tykkää. Itse tykkään sellaisesta riisisekoituksesta, jossa on tumman basmatiriisin seassa punariisiä ja mustaa riisiä. Mukavan aromikasta verrattuna perusriisiin
Muutamat täällä voisivat treenata yhdyssanoja, ennen kuin alkavat kuittailla.
Tottumattoman voi olla vaikea tehdä maukasta ja ravitsevaa vegaaniruokaa. Mitä jos vaikka menisitte yhdessä kauppaan ja miettisitte siellä löytyykö yhteisiä ruokia tai voiko vaikka tehdä yhteisen lisukkeen (uuniperuna), johon molemmille oma proteiini kaveriksi.
Taidat olla hieman tyhmä? Ja kanaa päivittäin, aika mielikuvituksetonta.
Tiiätkö sä, mitä vegaani tarkoittaa vai tekeydytkö trollataksesi tietämättömäksi? Ei kelpaa kana, siinä osut oikeaan.
http://www.vegaaniliitto.fi/_tietoa.html