Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko joku muu kuin huoltaja viedä lapsen päivystykseen?

Vierailija
17.12.2013 |

siinä se kysymys tulikin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi jos lapsi on päivystyksen tarpeessa. Vaikka ihan tuntematon sivullinen.

Vierailija
2/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ei voisi viedä?
Minut on lapsena kerran vienyt opettajan mies ja kerran kouluterveydenhoitaja.

Itse olen vienyt yhden hengitysvaikeuksista kärsineen pikkupojan, jonka vanhempia en edes tuntenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne päivystyksessä ota lasta vastaan, jos tuojana on joku muu kuin virallinen huoltaja?

Vierailija
4/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän luulet toimittavan, kun lapsi on sijaiskodissa?

Vierailija
5/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:52"]

Ei kai ne päivystyksessä ota lasta vastaan, jos tuojana on joku muu kuin virallinen huoltaja?

[/quote]

No kyllä meidän lapsi ainakin otettiin, kun jalkapallojoukkueen jo-jo vei pojan sinne,  kun polvi vääntyi pahasti ja sivuside siitä sitten olikin poikki ja kierukka paskana. Ihan pienestä ei tosin ollu kyse, mutta alakouluikäisestä nyt kumminkin. Ja ihan otettiin vastaan juu, vaikka ei huoltaja ollukkaan tuomassa. Me kerittiin sinne vasta parin tunnin päästä.

Vierailija
6/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suomestako puhut?

Eli jos on liikenneonnettomuus koulumatkalla, niin lasta ei hoideta ennen kuin on huoltaja paikalla? Odotetaan vaikka pari päivää, kunnes huoltaja löydetään?

Vierailija
7/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä löydettyä, pahoinpideltyä 2-vuotiasta vaipoissa olevaakaan ei varmaan otettu sairaalaan, kun ei kerran huoltajaa heti löydetty :(

Löytäjä eli nuori mieskin teki väärin, kun peitteli lapsen omalla takillaan kun ei huoltajaa ollut paikalla.

Vierailija
8/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sijoitettu, voi olla ettei huoltajien olinpaikkaa edes tiedetä. Ei heitä ainakaan voi kiireellisessä tapauksessa alkaa rahdata paikalle viemään lasta päivystykseen. Ja kyllä ihan kaikki muutkin lääkärireissut ynnämuut hoidetaan ilman huoltajien läsnäoloa. 

sijaisäiti

Vierailija
9/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta en tiedä, USA:ssa ei oteta.

Vierailija
10/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi jää kouumatkalla auton alle niin hänet voi viedä ambulanssi päivystykseen vaikka vanhempia ei ole vielä tavoitettu. Tai jos koulussa loukkaa niin joku koululta voi viedä. Yleensä päivystykseen mennään kiireellä, sillä päivystys on kiireellisiä sairastapauksia varten. Vanhempia ei aina ehditä tavoittaa ennen lähtöä.

Vierailija
11/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ottaa ne. Käytä ny helvetti järkeäsi.

Vierailija
12/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuka tahansa voi viedä, mutta lapsen Kela-kortti helpottaa asiaa.

Vierailija
13/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Yleensä lääkärit kysyy, missä vanhemmat ovat. Minun esikoistani on isoäidit vieneet usein päivystykseen.

Vierailija
14/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Yleensä lääkärit kysyy, missä vanhemmat ovat. Minun esikoistani on isoäidit vieneet usein päivystykseen.

Vierailija
15/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään lapsen henkilötunnuksen tietäminen auttaa :)

Vierailija
16/23 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:52"]Ei kai ne päivystyksessä ota lasta vastaan, jos tuojana on joku muu kuin virallinen huoltaja?

[/quote]

Äly hoi älä jätä!! Nämä on näitä av-mammojen päättelykyvyn huipentumia ;)

Totta kai otetaan. Kyllähän lapsen on hoitoa saatava, siihen mitään huoltajia tarvita!

Vierailija
17/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äly hoi älä jätä??" Riippuu näköjään sairaalastakin.

Muutama vuosi sitten sekä minä, että 3-vuotias lapseni sairastuttiin influenssaan. Mun piti mennä Jorvin päivystykseen aikuisten puolelle ja tyttäreni lasten puolelle. Sillä välin kun ite jonotin päivystyksessä niin isäni soitti lasten päivystyksestä, että eivät ota tytärtäni vastaan kun huoltaja ei ole paikalla. Että täällä näin. Ja melkein joka kerta kun vieny lapsia päivystykseen niin ovat varmistaneet, että olen lasten äiti.

Vierailija
18/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että äly hoi kirjoitti:

"äly hoi älä jätä??" Riippuu näköjään sairaalastakin.

Muutama vuosi sitten sekä minä, että 3-vuotias lapseni sairastuttiin influenssaan. Mun piti mennä Jorvin päivystykseen aikuisten puolelle ja tyttäreni lasten puolelle. Sillä välin kun ite jonotin päivystyksessä niin isäni soitti lasten päivystyksestä, että eivät ota tytärtäni vastaan kun huoltaja ei ole paikalla. Että täällä näin. Ja melkein joka kerta kun vieny lapsia päivystykseen niin ovat varmistaneet, että olen lasten äiti.

Johtui varmaan siitä, että isäsi oli kysyttäessä kertonut sinun olevan samassa rakennuksessa paikan päällä.

Vierailija
19/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ota ei, annetaan kuulla siihen käytävälle vaan.

Vierailija
20/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä - pahimmassa tapauksessa jättävät kuolemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä