Ei vitsi noiden hengityssuojaimien kanssa hyörystyy silmälasit helposti..
Niin helposti että en pysty hetkeen näkemään helposti eteenpäin. Millä tekniikalla tätä vois helpottaa?
T: rillipää Helsingistä
Kommentit (22)
Tämä kikka ratkaisi ongelman itselläni lähes täysin, ja parantaa samalla maskin istuvuutta huomattavasti:
Et osaa asetella maskia nenänvarresta oikein jos noin käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaalassa töissä, enkä kyllä saa maskia aseteltua niin etteikö lasit huurtuisi. Hikoan kasvoista paljon, maskin kanssa enemmän kuin muuten. Vaikka kuinka muotoilen nenänvarren ja koitan laittaa maskin tiiviisti, ei auta. Kirurginmaskeja ei saa niin hyvin aseteltua, etteikö rillit huurtuisi, varsinkin jos on kova hikoilemaan. Ffp3 maskit kyllä saa niin tiukkaan, mutta niitä ei saa käyttää normityössä. Enkä niiden kanssa pysty kauan olemaan, kun hengitys vaikeutuu (mulla on astma).
kirurgimallisella maskilla mulla auttoi se, että laitan kumilenkit ristiin korvan edessä. Ja kiristän sen yläosan hyvin. Myös rautalanka pitää muotoilla hyvin. Joskus huurtuu silti lasit, mutta harvoin.
Jos lasit huurtuu niin se maski ei ole hyvin kiinni. Pidä laseja indikaattorina siitä onko suoja hyvin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaalassa töissä, enkä kyllä saa maskia aseteltua niin etteikö lasit huurtuisi. Hikoan kasvoista paljon, maskin kanssa enemmän kuin muuten. Vaikka kuinka muotoilen nenänvarren ja koitan laittaa maskin tiiviisti, ei auta. Kirurginmaskeja ei saa niin hyvin aseteltua, etteikö rillit huurtuisi, varsinkin jos on kova hikoilemaan. Ffp3 maskit kyllä saa niin tiukkaan, mutta niitä ei saa käyttää normityössä. Enkä niiden kanssa pysty kauan olemaan, kun hengitys vaikeutuu (mulla on astma).
Minulla on töissä kunnollinen kuppimallinen hengityssuojain, eikä huurru lasit. Noiden kevyempien maskien kanssa on ihan toivotonta.
youtubesta löytyy aika paljon vinkkejä tähänkin.
En ole kangasmaskia kokeillut, mutta kertakäyttöisissä on se metalliliuska toisessa reunassa. Se laitetaan yläreunaan, ja muotoillaan nenän päälle tiiviisti. Rillit tietysti maskin päälle. Joskus huurtuu linssit siltikin, jos erehtyy liian voimakkaaseen uloshengitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kikka ratkaisi ongelman itselläni lähes täysin, ja parantaa samalla maskin istuvuutta huomattavasti:
Tämä toimii myös minulla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
*höyrystyy
ap
Siis huurtuu. Kiehuva vesi höyrystyy, eli muuttuu vesihöyryksi. Tässä tapauksessa suusta tuleva kaasu (pääasiassa hiilidioksidi) tiivistyy linssien pintaan, mikä saa aikaan huurtumisen.
Vierailija kirjoitti:
Testasin, ja tämä tosiaan toimii erinomaisesti!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin linssit maskin reunan päälle on ehdoton. Ja maskin malli on tärkeä, pitää olla tarpeeksi tiivis yläreunasta, käytännössä vaatii rautalangan.
Ei minulla höyrysty, vaikka kangasmaskeissani ei ole rautalankaa. Maskin yläreuna ulottuu melkein silmiin asti, on siis silmälasien alla.
Vierailija kirjoitti:
kirurgimallisella maskilla mulla auttoi se, että laitan kumilenkit ristiin korvan edessä. Ja kiristän sen yläosan hyvin. Myös rautalanka pitää muotoilla hyvin. Joskus huurtuu silti lasit, mutta harvoin.
Tällä tavalla maskin reunat nousee aina iholta ja takaviistosta näkee käyttäjän huulet, joka kerta. Siitä ei saa noin mitenkään istuvaa. Maskin pitää istua poskien päältäkin. Älkää laittako niitä lenkkejä ristiin vaan solmikaa ne nauhat lyhyemmäksi.
Tuohon vaikuttaa myös ilman kosteus. Mulla on myös ihan tuuripeliä huurtuuko lasit vai ei... Autolla ajaessa en uskalla pitää maskia.
Käytän NeSu-kansalaismaskeja. Jos se on tarpeeksi ylhäällä ja metalli aseteltu hyvin, ei höyrysty lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän NeSu-kansalaismaskeja. Jos se on tarpeeksi ylhäällä ja metalli aseteltu hyvin, ei höyrysty lainkaan.
Tosiaan niin ylhäällä, että melkein osuu silmiin ja on linssien takana. Mukava silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla maskin reunat nousee aina iholta ja takaviistosta näkee käyttäjän huulet, joka kerta. Siitä ei saa noin mitenkään istuvaa. Maskin pitää istua poskien päältäkin. Älkää laittako niitä lenkkejä ristiin vaan solmikaa ne nauhat lyhyemmäksi.
Jos lenkit eivät ole tarpeeksi löysällä, tulee takaraivon alaosaan sellainen todella inhottava tunne, jota en kestä hetkeäkään vaan on pakko ottaa maski heti pois.
Oho mulla on nähtävästi käyny vähän aivopieru ton verbin kanssa.:-D Pahoittelut.
Ap
Ainakin linssit maskin reunan päälle on ehdoton. Ja maskin malli on tärkeä, pitää olla tarpeeksi tiivis yläreunasta, käytännössä vaatii rautalangan.