Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei vitsi noiden hengityssuojaimien kanssa hyörystyy silmälasit helposti..

Vierailija
03.10.2020 |

Niin helposti että en pysty hetkeen näkemään helposti eteenpäin. Millä tekniikalla tätä vois helpottaa?

T: rillipää Helsingistä

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin linssit maskin reunan päälle on ehdoton. Ja maskin malli on tärkeä, pitää olla tarpeeksi tiivis yläreunasta, käytännössä vaatii rautalangan.

Vierailija
2/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kikka ratkaisi ongelman itselläni lähes täysin, ja parantaa samalla maskin istuvuutta huomattavasti:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa asetella maskia nenänvarresta oikein jos noin käy.

Vierailija
4/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaalassa töissä, enkä kyllä saa maskia aseteltua niin etteikö lasit huurtuisi. Hikoan kasvoista paljon, maskin kanssa enemmän kuin muuten. Vaikka kuinka muotoilen nenänvarren ja koitan laittaa maskin tiiviisti, ei auta. Kirurginmaskeja ei saa niin hyvin aseteltua, etteikö rillit huurtuisi, varsinkin jos on kova hikoilemaan. Ffp3 maskit kyllä saa niin tiukkaan, mutta niitä ei saa käyttää normityössä. Enkä niiden kanssa pysty kauan olemaan, kun hengitys vaikeutuu (mulla on astma).

Vierailija
5/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*höyrystyy

ap

Vierailija
6/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirurgimallisella maskilla mulla auttoi se, että laitan kumilenkit ristiin korvan edessä. Ja kiristän sen yläosan hyvin. Myös rautalanka pitää muotoilla hyvin. Joskus huurtuu silti lasit, mutta harvoin.

Vierailija
7/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasit huurtuu niin se maski ei ole hyvin kiinni. Pidä laseja indikaattorina siitä onko suoja hyvin vai ei.

Vierailija
8/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaalassa töissä, enkä kyllä saa maskia aseteltua niin etteikö lasit huurtuisi. Hikoan kasvoista paljon, maskin kanssa enemmän kuin muuten. Vaikka kuinka muotoilen nenänvarren ja koitan laittaa maskin tiiviisti, ei auta. Kirurginmaskeja ei saa niin hyvin aseteltua, etteikö rillit huurtuisi, varsinkin jos on kova hikoilemaan. Ffp3 maskit kyllä saa niin tiukkaan, mutta niitä ei saa käyttää normityössä. Enkä niiden kanssa pysty kauan olemaan, kun hengitys vaikeutuu (mulla on astma).

Minulla on töissä kunnollinen kuppimallinen hengityssuojain, eikä huurru lasit. Noiden kevyempien maskien kanssa on ihan toivotonta.

Vierailija
9/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtubesta löytyy aika paljon vinkkejä tähänkin.

Vierailija
10/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kangasmaskia kokeillut, mutta kertakäyttöisissä on se metalliliuska toisessa reunassa. Se laitetaan yläreunaan, ja muotoillaan nenän päälle tiiviisti. Rillit tietysti maskin päälle. Joskus huurtuu linssit siltikin, jos erehtyy liian voimakkaaseen uloshengitykseen.

Vierailija
11/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kikka ratkaisi ongelman itselläni lähes täysin, ja parantaa samalla maskin istuvuutta huomattavasti:

Tämä toimii myös minulla hyvin.

Vierailija
12/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*höyrystyy

ap

Siis huurtuu. Kiehuva vesi höyrystyy, eli muuttuu vesihöyryksi. Tässä tapauksessa suusta tuleva kaasu (pääasiassa hiilidioksidi) tiivistyy linssien pintaan, mikä saa aikaan huurtumisen.

Vierailija
13/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin, ja tämä tosiaan toimii erinomaisesti! 

Vierailija
14/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin linssit maskin reunan päälle on ehdoton. Ja maskin malli on tärkeä, pitää olla tarpeeksi tiivis yläreunasta, käytännössä vaatii rautalangan.

Ei minulla höyrysty, vaikka kangasmaskeissani ei ole rautalankaa. Maskin yläreuna ulottuu melkein silmiin asti, on siis silmälasien alla.

Vierailija
15/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirurgimallisella maskilla mulla auttoi se, että laitan kumilenkit ristiin korvan edessä. Ja kiristän sen yläosan hyvin. Myös rautalanka pitää muotoilla hyvin. Joskus huurtuu silti lasit, mutta harvoin.

Tällä tavalla maskin reunat nousee aina iholta ja takaviistosta näkee käyttäjän huulet, joka kerta. Siitä ei saa noin mitenkään istuvaa. Maskin pitää istua poskien päältäkin. Älkää laittako niitä lenkkejä ristiin vaan solmikaa ne nauhat lyhyemmäksi.

Vierailija
16/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vaikuttaa myös ilman kosteus. Mulla on myös ihan tuuripeliä huurtuuko lasit vai ei... Autolla ajaessa en uskalla pitää maskia. 

Vierailija
17/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän NeSu-kansalaismaskeja. Jos se on tarpeeksi ylhäällä ja metalli aseteltu hyvin, ei höyrysty lainkaan.

Vierailija
18/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän NeSu-kansalaismaskeja. Jos se on tarpeeksi ylhäällä ja metalli aseteltu hyvin, ei höyrysty lainkaan.

Tosiaan niin ylhäällä, että melkein osuu silmiin ja on linssien takana. Mukava silti.

Vierailija
19/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla maskin reunat nousee aina iholta ja takaviistosta näkee käyttäjän huulet, joka kerta. Siitä ei saa noin mitenkään istuvaa. Maskin pitää istua poskien päältäkin. Älkää laittako niitä lenkkejä ristiin vaan solmikaa ne nauhat lyhyemmäksi.

Jos lenkit eivät ole tarpeeksi löysällä, tulee takaraivon alaosaan sellainen todella inhottava tunne, jota en kestä hetkeäkään vaan on pakko ottaa maski heti pois.

Vierailija
20/22 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mulla on nähtävästi käyny vähän aivopieru ton verbin kanssa.:-D Pahoittelut.

Ap