Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut 30-40v alkaneet säästää eläkettä varten?

Vierailija
03.10.2020 |

Millaiset toimenpiteet olet jo aloittanut tullaksesi toimeen eläkkeellä? Tämä ikäluokka vaikuttaisi olevan väliinputoajan asemassa tulevina vuosikymmeninä. Pientä taloudellista preppausta suosittelisin kaikille omien mahdollisuuksien puitteissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, olen alkanut miettimään tässä 40 kynnyksellä, että alkaisin nauttimaan hedelmistäni koska todennäköisesti en koskaan edes näe sitä eläkettä.

Vierailija
2/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pari vuotta sitten rahastosijoittamisen. Ja sitten korona teki temput, suurin osa tuotoista katosi :( Nyt olen taas jo ihan kivasti plussalla, mutta siihen tilanteeseen missä olin vielä helmikuussa on matkaa. Yritän myös saada asuntolainan maksettua mahdollisimman pian, että olisi sitten sellainen 10-15 työvuotta vielä aikaa kerryttää säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on ostettu sijoitusasuntoja, ensimmäinen jo 15 vuotta sitten. Pääteltiin, että yliopistokaupungissa niihin aina löytyy vuokralainen tai saa myytyä pois. Tulee niistä muutama satanen per asunto kuukausittain lisätuloa vastikkeen ja pääomatuloveron jälkeen. Ei mitään kultakaivostoimintaa, mutta tasaisen varmaa.

Vierailija
4/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut aina melko säästäväinen ja uskon että pärjään eläkkeellä ihan hyvin ilman mittavia säästöjäkin. Eläkkeellä ei ole kuitenkaan enää asuntolainaa maksettavana eikä lapsia huollettavana, joten mihin sitä rahaa niin hirveästi sitten menee. Varmaan muutamalla satasella per kk saa kaiken tarpeellisen.

Mulla on kyllä säästäväisenä ihmisenä kertynyt reilusti säästöjä jo näin nelikymppisenä, mutta pidän säästöjä pikemminkin hyvän päivän varana. En tietoisesti säästä eläkeikää varten.

Vierailija
6/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt varsinaisesti. Jonkinlainen osakesalkku on, mutta sen varaan en kyllä mitään laske. Omistusasunto on, ja yksi velaton sijoitusasunto. Kai niistä jotain saa jos tulee joskus tilanne että tarvitsee käyttörahaa enemmän.

Vierailija
7/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan vielä edes kolmeakymmentä, mutta olen aloittanut. En usko nykyisen kaltaisen eläkesysteemin olemassaoloon enää siinä vaiheessa, kun itse saavutan eläkeiän. Siksipä säästän, jotta minulla olisi varaa jäädä työelämästä pois eläkepäivistä nautiskelemaan jo ennen kuin terveys ja kunto pettää.

Rahastosijoittamisen muodossa säästän tällä hetkellä.

Vierailija
8/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En usko eläväni edes yli 50-vuotiaaksi. Olen mt-kuntoutuja, joten ei oikein ole edes mistä säästää.

Vierailija
9/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että rikkaat boomerit heittäisivät lusikan nurkkaan ja pääsisin elelemään perintörahoilla. 

Vierailija
10/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonaperintö tulossa, joten ei mitään tarvetta. Ja muutekin joku eläkesäästäminen nuorena on hölmöläisten hommaa. Yleinen rikastuminen on puolestaan järkevää. Sitä kannattaa mietteä eikä jotain eläkesäästämistä.

Vierailija
11/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, vaikka saatan hypätä junan alle ennen sitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän