Pasila asuinalueena?
Mies sai töitä Helsingistä, ja Pasilassa olisi tarjolla meille sopiva asunto. Kokemuksia Pasilasta asuinalueena? (Keski-Länsi-Pasila) Helpoin tapa liikkua Helsingin keskustaan päivittäin?
Kommentit (22)
Ihan karsea. Karseista karsein. Mene itse hengaamaan sinne vaikka eri aikoihin ja katso viihdytkö. Seinät kaikuvat molotusta ja kovaäänistä käsitystä, betoniviidakkoa ja rumuutta, jonne ei aurinko pääse paistamaan, eli täydellinen persusreikä.
Pasilan paras puoli= sijainti (loistavat yhteydet joka paikkaan)
Pasilan huonoin puoli = sijainti (ympäristö karmiva ja kaukana viihtyisästä)
Länsi-Pasila on vielä ihan ok mutta Itä-Pasila on vähän masentava paikka
Itse asun Triplan lähellä, ja tykkään todella. Viikonloppuisin on todella hiljaista. Rauhallinen ja turvallinen alue, työvuorojen takia liikun öisin myös, eikä ole pelottanut. Suosittelen. Asunto oli uusi sinne muuttaessani vuonna 2018, aivan ihana asunto, ja edullinen ollakseen Helsingissä.
N29
Kiitos jo näistä, mielelläni kuulen lisää -ap
Itse tykkään, mutta asiaan vaikuttaa varmaan se, kun on asunut lapsesta saakka ja on niin paljon hyviä muistoja. Liikenneyhteydet on erittäin hyvät ja ulkona uskaltaa liikkua myöhäänkin, kun rikolliset välttelee poliisiasemaa :D
Ei etenkään Itä-Pasila kovin idyllinen ole (toivottavasti tiedät paikan tai olet nähnyt edes kuvia), mutta eivät ne 80-luvun Länsi-Pasilankaan talot välttämättä kaikilta osin ole ihan hehkeimmilään. Itse muuttaisin silti nimenomaan Länsi-Pasilaan, koska siinä on Keskuspuisto ihan vieressä. Tai ehkä sinne Radiolan/Ilmalan suunnille, sinne kai on rakennettu myös uudiskohteita.
Kulkuyhteydet ovat hyvät (kaikki junat Pasilan asemalta Helsinkiin) ja matka vie vain pari kinuuttia. Toisaalta monilta puolin Länsi- ja Itä-Pasilaa kyllä kestää tovi kävellä junalle. Myös busseja ja ratikoita menee jonkin verran, mutta ymmärtääkseni niillä kulkeminen ei kyllä yhtään ole verrattavissa junan nopeuteen, vaan istumista voi helposti niissä liikennevälineissä tulla vartista pariinkymmeneen minuuttiin (?). Toisaalta nykyään myös kaksi eri runkolinjabussia menee Pasilan kautta, ja niiden avulla on sitten helppo liikkua poikittaissuunnassa (ei siis kylläkään keskustaan päin).
Mutta joo, sijainti tosiaan hyvä ja onhan siellä nykyään se Triplakin. Keskuspuisto tosiaan ihana, samoin helppous kulkea moneen suuntaan. Mutta idyllisyyttä ja sellaista ympäristön kauneutta harva alue tarjoaa niin vähän kuin Pasila. Mutta ehkä jos siihen pystyy asennoitumaan, ei ongelmaa?
Kävin itä-pasilassa viimeksi n. 20 vuotta sitten ja ajattelin jo silloin, että olisi vihon viimeinen paikka asua.
Onko siellä turvallista kävellä yksin myöhään, vaikka perjantain illanvietosta tultua. Helsingin asemalta Pasilan asemalle yksin naisena klo 12 jälkeen.. -ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä turvallista kävellä yksin myöhään, vaikka perjantain illanvietosta tultua. Helsingin asemalta Pasilan asemalle yksin naisena klo 12 jälkeen.. -ap
En kävelisi missään kaupungissa.
En ihan heti keksi kamalampaa paikkaa kuin pasila. Betonia, betonia ja vähän lisää betonia.
Pasila on snadi mutta buli.
Stadin kundi Arska, Pasila
On Sininauha-asuntolaa ja sen semmoista.
Ei kiitos.
Paljon sosiaalista asuntotuotantoa.
Minä olen asunut Itä-Pasilassa jo 20 vuotta ja viihtynyt hyvin. Miksi ihmeessä kaupungissa pitäisi olla jotain metsiä joka ikkunan alla? Mistä ihmeen peräkorvesta te olette kotoisin, jotka sellaista kaipaatte? Mulle kelpaa hyvin alue, jolla on loistavat palvelut, erinomaiset liikenneyhteydet ja asuntoni arvokin nousee koko ajna kohisten.
Lisätietoa Itä-Pasilan asuntojen kohisevasta arvonnoususta?
Asuin Länsi-Pasilassa uudehkoissa taloissa lähellä Yleä ja sekä talo että alue olivat aivab ihanat. Rauhallista, keskuspuisto vieressä, kuitenkin palvelut lähellä. Harmitti todella paljon muuttaa pois, mutta varallisuus ei tällä hetkellä riitä omistusasumiseen kyseisellä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Lisätietoa Itä-Pasilan asuntojen kohisevasta arvonnoususta?
Myin talvella viimeksi kaksion yli 100 000:n voitolla. Jos katsot Helsingin alueiden toteututneita kauppoja, niin Itä-Pasila on yksi eniten arvoaan nostanut alue koko kaupungissa.
Länsi-Pasilassa keskuspuiston laidalla on hyvät lenkkeilymahdollisuudet ja keskustaan pääsee hetkessä jalkaisin tai pyörällä. Bussi, raitiovaunu ja junayhteydet toimivat. Itä- ja Keski-Pasila ovat meluisampia ja saasteisempia.