Suomalaiset vaatteet
Ilmiantakaa firmoja, jotka myyvät VAIN suomalaisia vaatteita. Vielä kun olisivat kauniita eikä mitään tanttamekkoja. Myös kotimaisista urheiluvaatteista olen kiinnostunut!
Kommentit (43)
Hei joo muakin kiinnostaa! Varsinkin aikuisten vaatteet! Lapsille jonkun verran löytyykin Suomessa tehtyjä kivoja vaatteita, mutta aikuisille ei sitten millään
Urheiluvaatteet Weekendbeestä. Sen kohdalla sama juttu kuin Weecosin kanssa.
Osaisko joku kertoa, miksi suomalaiset vaatteet ovat niin usein aivan järkyttävän rumia?
Paljonko sinulla on rahaa maksaa? Myyjiä kyllä riittää, mutta ostajia ei ole. Miettikää, että oikeasti suomenlampaanvilla POLTETAAN tuhkaksi ilmaan tai muuten hävitetään, koska suomalaiset eivät halua maksaa kotimaisesta villasta. Kyllä, se on kalliimpaa, koska meillä täällä Suomessa kustannukset ovat kalliimmat.
Suomalaisten vaatteiden mitoitus on tehty persjalkaisille, isoperseisille ja pienitissisille naisille. Olen pitkä ja mulla on isot tissit, ja yksikään riepu ei ole sopiva.
Urheiluvaatteita www.piruetti.fi. Perusmallisto laPirouette on kotimaista, muut merkit tuontitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on rahaa maksaa? Myyjiä kyllä riittää, mutta ostajia ei ole. Miettikää, että oikeasti suomenlampaanvilla POLTETAAN tuhkaksi ilmaan tai muuten hävitetään, koska suomalaiset eivät halua maksaa kotimaisesta villasta. Kyllä, se on kalliimpaa, koska meillä täällä Suomessa kustannukset ovat kalliimmat.
Tiedostan tämän ja nyt kun päätin, että haluan tukea kotimaista tuotantoa, niin olen myös valmis maksamaan. Vielä kun jostain löytyisi vaatteita, jotka miellyttää omaa silmää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomenlampaan villa on vielä erittäin laadukasta, pitkää ja kiiltävää kuitua. Käytännössä lähes verrattavissa merinoon.
Ja kun vaatteita ei mitenkään enempäänsä edes tarvitse, olisi mukava ostaa laadukkaita, kestäviä ja hyvännäköisenä pysyviä. Jos laadusta olisi varmuus ei korkempi hintakaan olisi este.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten vaatteiden mitoitus on tehty persjalkaisille, isoperseisille ja pienitissisille naisille. Olen pitkä ja mulla on isot tissit, ja yksikään riepu ei ole sopiva.
Sinä et selvästi ole kyllä perehtynyt näihin.
Aiheesta oli jonkin aikaa sitten hyvä keskustelu:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3728245/miksi-kotimaassa-valmistetut-na…
Vierailija kirjoitti:
Osaisko joku kertoa, miksi suomalaiset vaatteet ovat niin usein aivan järkyttävän rumia?
Moni tekee sinulle ihan oman makusi mukaan kun vaan maksat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostan tämän ja nyt kun päätin, että haluan tukea kotimaista tuotantoa, niin olen myös valmis maksamaan. Vielä kun jostain löytyisi vaatteita, jotka miellyttää omaa silmää.
Ap
Hienoa! Kannattaa ottaa yhteyttä mieluiten sen alueen ompelimoon, jossa pääset itse käymään. Ompelija tekee aivan sinun valitsemastasi kankaasta ja juuri sinun mitoillesi sopivat vaatteet. Sovituksen kannalta suosittelen sitä aluetta, jossa sovituksen kautta vaate saadaan istumaan sinulle täydellisesti!
Vinkkinä jos etsii edullisempaa toteutusta: Ammattikoulut, käsi - ja taideteollisuusoppilaitokset jne. tarvitsevat aina asiakkaita harjoitustöihin.
Kaino, Ommellinen, MelliEco, Beea, Pura, Hurmås ja Kanto valmistetaan Suomessa
North Outdoorilla, Lumoanilla ja Arelalla on osa tuotteista Suomessa valmistettua.
Tässä muutamia.
Mistä saa kotimaisia kenkiä? Vai saako?
Miten olisi kansan rahoittama kotimainen vaatetehdas? Siis halukkaat perustaisivat sen ja keräisivät rahoituksen ja laatisivat pääpiirteet siihen mistä tehdään ja mitä mitoituksia tarvitaan. Siinä olisi asiakaskunta samassa ja toiminta taattu :)
Weecos. Myy toki muitakin kuin suomalaisia vaatteita, mutta haulla on helppo karsia muualla valmistetut.