Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka tuntee ahdistusta koska kaikkialla puhutaan KORONASTA?

Vierailija
03.10.2020 |

Avaat uutissivuston, oli se IS, IL,Yle tai HS. Etusivu täynnä koronaa. Urheilusivut sama juttu. Altistumista jne.. Radion uutislöhetys, yleensä ensimmäisenä luetellaan päivän lukemat ja nyt tiiviisti seurataan Trumpin tilannetta. Samoiten tv-uutisissa. Olen vähitellen alkanut väsymään tähän. Tajusin tänään, että tämä korona ei poistu vielä hetkeen. Kunnes rokote.

Ehkä tässä pakko vähentää tiedon hakemista ja seuraamista.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ahdista. Ja paljon vähemmänhän siitä uutisoidaan kuin viime keväänä. Silloin uutisoitiin paljon enemmän myös muiden maiden tilanteesta. Käytän maskia kaupassa ja bussissa, pidän turvaväliä kun se on mahdollista, välttelen isoja tilaisuuksia ja ryysiksiä, pesen jatkuvasti käsiä ja käytän käsidesiä. Jos nyt en vuoteen pääse  vapaa-aikaa viettämään ihan kuten olisin halunnut, niin se on kuitenkin pieni hinta siitä että pysyy terveenä ja kantaa oman vastuunsa kansallisen tautitilanteen hallitsemisesta.

En oikeasti tajua miten vaikeaa jollekin on olla käymättä messuilla ja matkoilla tänä vuonna. Kavereitakin voisi nähdä pienissä ryhmissä jonkun kotona tai pihalla hyvällä säällä, ei tarvitsisi tunkea baariin jossa räkäpisarat ja sylki vaan lentää ja käsihygieniasta ei ole kellään tietoa.

Ei ole sitten tullut mieleen että ihmisiä on erilaisissa elämäntilanteissa.

Minua ahdistaa lapseni puolesta, koska hän on yksin uudella paikkakunnalla yliopistossa opiskelemassa etänä ja ilman että oppii tutustumaan opiskelutovereihinsa, koska kaikki toiminta on peruttu. Aika ankea on hänen viikkonsa ja kontaktit muihin vähäisiä.

Toisaalta myös stressaan koska toisen lapseni urheiluharrastus suljetaan Koronan vuoksi. Kaikki se tehty työ ja tavoitteet, sekä myös rahallinen panostus olisi turhaa. Samalla seura olisi taloudellisissa vaikeuksissa ja nopeasti valmentaja työtön ja usealta nuorelta katoaisi osa-aikatyö.

Itse olen sen ikäinen että vuosi-kaksi elämässäni tuntuu suht lyhyeltä ajalta ja ei ole erityisiä isoja suunnitelmia, joita korona hetkauttaisi. Mutta nuorelle tuo aika voi olla tietyllä lailla elämän tärkeimpiä vuosia tulevaisuutta ajatellen. Ja tosiaan stressaan lasteni puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että voisin ahdistua koronasta, mutta on oikeita ongelmia riittävästi niin tuo covid nyt lähinnä vaa huvittaa .

Vierailija
24/24 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että rokotekaan ei poista jatkuvaa uutisointia koronasta, vaan se jatkuu ties kuinka kauan.