Meidän 4-vuotias toivoi Beyblade'a joululahjaksi
varmaan sen takia, että pk:ssä isommilla pojilla on myös sellaiset. Menin sitten kauppaan katsomaan mistä on kyse, ja niissä paketeissahan on 8+ ikäsuositus. En sitten ostanut pojalleni kyseistä lelua.
Oonko nyt ylihuolehtivainen ja tyhmä, kun en ymmärrä miksi niillä 5-vuotiailla isommilla pojillakaan on 8+ leluja?
Kommentit (12)
Eipä niissä mitään ihmeellistä ole, ehkä pieniä osia korkeintaan. Ja voi olla, että hyrrän pyörimään saaminen on pienelle haastavaa, mutta siinä sitä oppisi uutta ja ihmeellistä.
Kuriositeettina mainittakoon, että hyrrässä on sen verren potkua, että se teki kerran limsatölkkiin reiän, joten sillä voinee teloa huonolla säkällä myös sormensa.
Se ikäraja on sen vuoksi, että melkein kaikki Beybladet pitää ensin koota. Meidän poika sai niitä 4-vuotiaana ja hyvin osasi leikkiä. Eikä ole tullut reikiä mihinkään eikä telonut sormeaan. Ne ovat vain hyrriä!
Hei oikeasti! Omaa harkintaa saa välillä käyttää!!! Ihanko oikeasti meinaat, että se +8 leluhyrrä jotenkin vahingoittaa lastasi??? Lapsi tulee tarvitsemaan kokoamisessa apua (sulta menee siinä ehkä 3min) ja alkuun sen laukaisutikun pujottamin vaatii hieman harjoittelua (mun 4v:ltä meni tähän ehkä 10min), mutta sen jälkeen osaa ihan itse leikkiä niillä. Ja vinkkinä, niitä voi ostaa kaksi, niin voi kisailla vastakkain, mikä pojista on usein juuri se mielenkiintoinen juttu. Meillä niillä on leikitty nyt jo reilun vuoden verran. Todellakin toteuttaisin lapsen toiveen, kun ei ole mitään syytä miksi ei. Eivät ole edes kovin kalliita.
Meillä 5v. saa tekniikka legoja joululahjaksi, kun se oli ihan ykköstoive. Niissä taitaa ikäsuositukset olla 8-10v., mutta miksi en ostaisi pienemmälle, joka hienosti jo rakentaa tavallisia ohjeen mukaan? Isän apua tulee varmasti tarvitsemaan, mutta sehän oikeastaan vain parantaa lahjaa, kun saa isin kanssa puuhailla yhdessä:)
Meillä 2-vuotias leikkii 7 vuotiaan kanssa Beybladeilla. Isoveli laukoo kiekkoja ja pikkuveli huutaa vieressä "Anna pajaa!!"
Kyllä, olen huono äiti. Varmaan viranomaisille joku ilmoittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:45"]
Meillä 2-vuotias leikkii 7 vuotiaan kanssa Beybladeilla. Isoveli laukoo kiekkoja ja pikkuveli huutaa vieressä "Anna pajaa!!"
Kyllä, olen huono äiti. Varmaan viranomaisille joku ilmoittaa.
[/quote]:D Meillä kans poika aina huutaa "Kolme, kaksi, yksi, anna palaa!"
t. 4
Mitä tämä kukkahattuilu näitte ikärajojen kanssa on? miksi olette noin pienisieuluisia ja tyhmiä. Miksi annatte jonkun muun päättää mikä on parasta teidän lapsellenne. Kun jätät tämän lelun nyt ostamatta lapsellesi hänelle tulee ihan varmasti paha mieli ja hän muistaa sen pitkään.
Te olette juuri niitä ihmisiä ketä saa töniä kassa jonossa, keneltä saa rahaa kun pyytää ja ketä on aina potkittu elämässä. Olette juuri sellaisia ihmisiä jotka eivät uskalla tehdä omia ratkaisuja, koska annatte DVD kotelossa olevan numeron hämmentää arvostelukykynne, jos teillä sellaista edes on.
Miksi kieltää lapsilta hauskuus joidenkin byrokraattiapinoiden valitsemien ikärajojen perusteella. Ne ovat suosituksia. Mistä kukaan tietää mikä on parasta lapsellesi ellet sinä itse. Elkää kasvattako lapsianne pumpulissa. Sellaiset lapset ovat koulukiusattuja ja vihattuja.
meidän 4-vuotiaan lempileluja ovat nämä hyrrät, jouluksi tulee lisää...
ja ihan jopa tarhassa annetaan lasten leikkiä bb:llä, ei pelätä, että vaurioittaa pienten sieluja kun hyrrät pyörii :)
Samaa mietin minäkin. Täytyy olla äärettömän epävarma vanhemmuudessa, jos noin takertuu ikärajoihin, eikä osaa nähdä sitä omaa lasta tai osaa tehdä itse niitä päätöksiä..
Et varmaan ap ostaisi 7-vuotiaalle toivomaansa legopakettiakaan, jos siinä lukisi vaikkapa 8-14 ikärajasuosituksena?
Mun käsityksen mukaan beybladet on juurikin pk- ja eskari-ikäisten suosikkeja, ei niillä 8-vuotiaan juurikaan leiki enää meilläpäin.
4 vuotiaana varmaan meillekin ekat tuli. Se on todellakin ikäsuositus eli tarkoittaa leluissa että sen ikäinen osaa sitä käyttää. Se lelu on hyrrä, joka laitetaan pyörimään sellaisen vedettävän "tikun" avulla. Siitä lähtien kun niitä meillä alkoi tulla kirppiksiltä ja työkavereiden lapsilta niiltä on leikitty ja leikkii edelleenkin 7 vuotiaana.
Miksi niitä ei mielestäsi voisi antaa 4 vuotiaalle?
Samaa mieltä kuin muut, voi olla aavistuksen vaativa motorisesti alussa, mutta lelussa ei ole mitään pelottavaa tai kamalaa 4 vuotiaalle. Osta enemmän kuin yksi, hyrrät kilpailevat ja taistelevat keskenään. Ja se stadion pitää olla myös, semmonen iso muovinen jossa niitä pyöritetään. Parkettiin tulee muuten jälkiä.
Olet provosoiva. Lelu on aika hankala käyttää, ei se välttämättä tosiaan sovi noin pienelle. Käytä järkeä äläkä kirjoita uudelleen päivän DVD-mammajuttuja.