Maskittomat saivat huutelua osakseen
Kiekko-ottelun katsomossa esiintyi huutelua maskittomia katsojia kohtaan. Menevätkö jotkut liian pitkälle? Maskien käytössähän on kyse vain suosituksesta.
https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/03df557e-664e-4e82-9032-f9a0e3aa7d3c
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eivät käytä maskia, vievät maan kohti uutta lockdownia.
Siinä mielessä joo, että saadaan loputkin taipumaan luopumaan oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Maskin koronaa suojaavasta ominaisuudesta on jo olemassa tutkimuksia, siksi se todellakin on suotavaa. Ja oireiset jääköön kotiin. Sekin on jo unohdettu.
Pitäisi tulla Israelin kaltainen sulku vähäksi aikaa. Kaikki neljän seinän sisään ja armeija valvomaan. Siten ihmiset suhtautuisi lievempiin ehkäisykeinoihin hyväksyvästi.
Maski nimenomaan ei suojaa kuin heikkoja hermoja.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-hengityssuojasta-ei-ole-oikeasti-hyot…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia, tietenkin. Ja kyllä, pidän maskittomia tyhminä ja halveksin heitä. En kuitenkaan huutele kenellekään. Pysyttelen vaan mahdollismman kaukana.
Halveksit, jos jollain ei ole kuonokoppaa. Voi jumalauta, kuinka herkästi ihmiset menee mukaan tällaiseen toisten halveksuntaan. Vielä muutama kuukausi sitten samat henkilöt kertoivat tärkeinä maskien olevan haitallisia, koska asiantuntijat sanoivat.
Kyllä halveksin. Ja tiedän että niin halveksii moni muuksin. Tästä on työpaikallakin ollut keskustelua, enkä todellakaan ole yksin. Sivistymätöntä on huudella kenellekään, kun sitä pakkoa ei tosiaan ole, mutta ajatuksia ei voi kukaan kieltää...
Itse halveksin maskien käyttäjiä. Aivopestyjä hysteerikkoja.
Mitenkäs te Trumpin aivopesemät maskivastaiset olette käsitelleet Trumpin, Melanian, Kellyannen ja muiden maskivastaisten salaliittoteoreetikkojen koronatartunnat?
Ymmärrätkö että me maskivastaiset ei pelätä sitä flunssatartuntaa?
Mä ainakin ymmärrän, että ette pelkää ja ihan ok että ette pelkää.
Ymmärrättekö te, että tässä pitäisi ajatella kuitenkin laajemmin kuin vain omaa itseä? Yhteiskunta yrittää yhdessä tuumin estää ihmisten laajamittaisen sairastumisen ja sitä yritetään estää maski-, turvaväli- ym. suosituksin ja rajoituksin. Sen onnistuessa siitä olisi hyötyä kaikille, mutta se vaatii yhteistuumin koronaa vastaan toimimista.
Minä olen saanut huutelua lähinnä, koska käytän maskia. En kyllä hyväksy kumpaakaan. Mielestäni se on jokaisen oma asia, että käyttääkö vai ei, eikä sitä tarvi perustella ventovieraille. Suomessa vallitsee hirveä kyttäyskulttuuri muutenkin, minä en ventovieraille ala elämääni perustella.
Kellekään ei tarvi alkaa huuteleen maskittomuudesta. Maskin käyttö on vain suositus ja siten jokaisen omassa harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin koronaa suojaavasta ominaisuudesta on jo olemassa tutkimuksia, siksi se todellakin on suotavaa. Ja oireiset jääköön kotiin. Sekin on jo unohdettu.
Pitäisi tulla Israelin kaltainen sulku vähäksi aikaa. Kaikki neljän seinän sisään ja armeija valvomaan. Siten ihmiset suhtautuisi lievempiin ehkäisykeinoihin hyväksyvästi.Maski nimenomaan ei suojaa kuin heikkoja hermoja.
Näiden 13.3. julkaistujen uutisten jälkeen on ehtinyt paljon vettä virrata Vantaan joessa...
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei tarvi alkaa huuteleen maskittomuudesta. Maskin käyttö on vain suositus ja siten jokaisen omassa harkinnassa.
Täällä keskustepalstalla on maskeja käyttäviä haukuttu puolestaan lampaiksi ja propagandan uhreiksi ym. Tasapuolisuuden nimissä olisi aika lopettaa haukkumiset ja keskustella asiallisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tulla Israelin kaltainen sulku vähäksi aikaa. Kaikki neljän seinän sisään ja armeija valvomaan. Siten ihmiset suhtautuisi lievempiin ehkäisykeinoihin hyväksyvästi.Maski nimenomaan ei suojaa kuin heikkoja hermoja.
Joo. Ihan huvin vuoksi niitä maskeja sairaaloissakin käytetään, vai mitä?
En käytä maskia ennen kuin se on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Junassa sitä on ollut ihan koronan alusta asti, usein vanhempi nainen huutelee maskittomille törkeyksiä ja kerran olen todistanut käsiksi käymistä (mikä logiikka, luulisi että lähemmäs tultaessa tartunnan riski sen kuin lisääntyy).
Halkaisisin tämän mummelin kallon kuin ananaan, jos minulle rupeisi länkyttämään käsiksikäymisestä puhumattakaan. Saattaisin käydä vielä vit. Tuilemassa haudallakin.
Olin kaupassa ja vain yhdellä lisäkseni maski. Täällä on maskisuositus päällä. Ihmiset on outoja, ei voi muuta sanoa. Ne jotka ravintoloita yms paikkoja nuohoaa ja eniten maskeja tarttisivat, ovat välinpitämättömimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junassa sitä on ollut ihan koronan alusta asti, usein vanhempi nainen huutelee maskittomille törkeyksiä ja kerran olen todistanut käsiksi käymistä (mikä logiikka, luulisi että lähemmäs tultaessa tartunnan riski sen kuin lisääntyy).
Halkaisisin tämän mummelin kallon kuin ananaan, jos minulle rupeisi länkyttämään käsiksikäymisestä puhumattakaan. Saattaisin käydä vielä vit. Tuilemassa haudallakin.
Harkitsepa hoitoon hakeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa ja vain yhdellä lisäkseni maski. Täällä on maskisuositus päällä. Ihmiset on outoja, ei voi muuta sanoa. Ne jotka ravintoloita yms paikkoja nuohoaa ja eniten maskeja tarttisivat, ovat välinpitämättömimpiä.
Ei toki voi yleistää, että kaikki tekisi niin, mutta ihan tilastollisesti on kyllä suuri riski että he saavat herkästi tartunnan jotka liikkuvat huolettomana ihmisjoukoissa ja jos eivät maskia käytä, levittävät virusta myös eteenpäin itse sairastuttuaan. Ihmiset tuntuvat unohtavan sen, että se ei riitä, että jäädään kotiin kun oireita tulee. Kuka tahansa voi levittää virusta ennen kuin itse edes on tietoinen omasta tartunnasta ja ennen kuin kokee itse oireita.
En mä itsekään välttämättä johonkin lähikauppaan vartin ostoksia varten maskia tuhlaa, mutta kun tuommoiseen lätkäkatsomoon menee kahdeksi tunniksi istumaan kuin sillit suolassa muiden ihmisten kanssa, niin ihan suotavaa olisi sitä maskia käyttää. Tuskin edes vähävaraisista ihmisistä on kyse, kun on varaa lätkämatsia mennä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi s**tana ei voi määrätä maskipakkoa tuollaisiin tilanteisiin joissa turvavälejä ei voi noudattaa? On väärin että niiden toiminta jotka toimii vastuullisesti ja pyrkii osaltaan vaikuttamaan tartuntojen leviämiseen mitätöidään näiden heikkolahjaisten junttien taholta. Kukaan ei hyödy maskeista jos kaikki ei niitä käytä. Tapahtumien järjestäjillä on lain mukaan mahdollisuus määrätä pakko omiin tapahtumiinsa, joten itse voivat syyttää itseään sitten kun tällaiset tapahtumat taas kielletään kokonaan. Ja niinhän siis tulee väistämättä tapahtumaan koska tämä kansa nyt vaan on niin helv*tin tyhmä ja itsepäinen!
Siitä heikkolahjaiselle ja omaan ajatteluun kykenemättömälle vuoden lammaspalkinto ole hyvä. Bää bää.
Älä sinä s**tanan pelle kuvittele tietäväsi paremmin kuin tutkijat! Jäi varmaan peruskoulukin kesken? Normaali ihminen tajuaa ihan itsekin mikä hyöty maskeista on. Tai oliis jos kaikki niitä käyttäisi!
Laitetaan vielä kolmas Bää! tosta lapsellisesta ja kiukuttelevasta lammastelusta.
Kiva on sua ärsyttää! PELLE MIKÄ PELLE!
Kiivas ja lapsellinen kiihottunut tuohtumisesi indikoi ärsyyntyneen mielentilan olevan sinulla. Se on tavallista määkivälle lampaalle (Bää!) jonka aivot ja ajatukset on kognitiivisesta dissonanssista johtuen kiihtyneessä puolustustilassa.
Koska maski suojaa muita kuin käyttäjäänsä, maskilliset ovat joko tautisia tai tyhmiä. Näin se vain on, turha väittää vastaan.
Hallitus on vastuussa tästä. Tämmöisillä suosituksilla saadaan kansalaiset toisiaan vastaan. Tämän arvasi, pahempaa on tulossa, jos hallitus jatkaa vastuunpakoilua.
Kunnon rajat ja määräykset eikä tuota lässytystä mitä hallitus nyt harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä tulee aina olemaan. Sille ei voi mitään. Harmi ettei kansaa voi jakaa maantieteellisesti eri alueille niin että nää urpot voisi elää keskenään ja vastuulliset ihan omalla alueellaan. Sillähän samalla saataisiin heikompaa ainesta ihan luonnollisesti karsiutumaan kun tauti saisi heidän keskuudessaan levitä vapaasti.
Kaikki , esim jotkut keuhkosairaat eivät pysty pitämään maskia ja silti on joskus lähdettävä ihmisten ilmoille.
Päälle päin ei näe kuka on tällainen henkilö.
Joten täytyisi pitää oma suu supussa kun ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskipakko ja huutelu johtavat siihen että ihmiset käyttävät mitä tahansa räkärättiä naaman edessä. Joku saattaa käyttää samaa kertakäyttömaskia monta viikkoa kuten työkaverini, eikä se monta kertaa kastunut ja läpiräitty maski enää ihan kauheasti tee mitään. Ehkä enemmän hallaa vaan, kun sitä pitää koko ajan asetella ja sen jälkeen kosketellaankin ovenkahvoihin. Ei kaikki maskillisetkaan puhtaita pulmusia ole.
Kai olet huomauttanut hänelle ja valistanut?
Suositus tarkoittaa minulle sitä, että suojaan omaa terveyttäni. - Se muiden suojaaminen tulee siinä kaupan päälle.
Ei kertakäyttömaskitkaan enää niin paljon maksa, ettei olisi varaa vaihtaa joka käytön jälkeen uusi.
* Suhisee maskin takaa ja mätkii koivuja *
Suositus EI ole käytännön pakko.
Suositusta EI tarvitse noudattaa. Mitään sanktioita ei voida langettaa suosituksen noudattamatta jättämisestä.
Minulle jos joku erehtyy huutelemaan, niin raastuvassa nähdään ja poliisit soitan heti paikalle.