Hemmetin huono olo antibiootista - mikä avuksi?
Aloitin tänään Amoxin comp 875 mg -nappikuurin ja olo on ihan järkyttävä - kamala äklötys ja huonovointisuuden tunne ollut koko illan.
Otin lääkkeen ohjeen mukaisesti juuri ennen ruokaa... Onko mitään vinkkejä, millä tätä äklötystä saisi pois (ruoka-aineita tms.) vai onko mun vaan käivisteltävä viikko..?
Aiemmin syömistäni ab-kuureista ei vastaavaa äklötystä ole tullut -muuta kuin paha maku suuhun - mutta tää on vissiin vähän vahvempaa kamaa...
Yöks.
Kommentit (10)
Onko toi penisilliini vai antibiootti? Allergiaa tai jotain yliherkkyyttä veikkaan minäkin.
En usko että allergiaa, olen tätä Amoxinia aiemminkin syönyt "kevyempänä" versiona... Pahoinvointi on pakkausselosteen mukaan ihan yleinen haittavaikutus -tuli vaan mieleen, onko jotain niksejä millä sitä helpottaa...
-ap
Poikani allergia amoksisilliiniin ilmenee juuri noin. Ja oksentaa myös. Lääkäri sanoi, että lääke on lopetettava ja aloitettava korvaava lääke.
Penisilliini ON antibiootti. Syö maitohappobakteereja ainakin niin kauan kuin kuuri kestää, mieluummin sen ylikin. Voit ottaa ihan kolmekin kapselia päivässä, huolimatta mitä purkin kyljessä lukee. Tärkeää on, että ab:n ja maitohappobakteerin ottoajan välissä on pari tuntia, niitä ei kannata ottaa samaan aikaan. -> Jos ovat samaan aikaan mahassa, niin ab tuhoaa hyvät maitohappobakteerit siellä, ja tulos on nolla.
T: sh & th
Yleensä se syöminen helpottaa, mut jos alkaa puklailemaan niin totta kai pitää vaihtaa sitten toiseen antibioottiin koska eihän toi sitten tehoa. Sinänsä toi amoxin comp ei ole mikään erityisen vahva antibiootti, paljon käytetty. Mutta tunnettu vatsaoireistaan. Maitohappobakteereita voisit kokeilla? Ne ainakin vähentävät riskiä saada antibioottiripuli (myös yleinen haittavaikutus).
Yleensä se syöminen helpottaa, mut jos alkaa puklailemaan niin totta kai pitää vaihtaa sitten toiseen antibioottiin koska eihän toi sitten tehoa. Sinänsä toi amoxin comp ei ole mikään erityisen vahva antibiootti, paljon käytetty. Mutta tunnettu vatsaoireistaan. Maitohappobakteereita voisit kokeilla? Ne ainakin vähentävät riskiä saada antibioottiripuli (myös yleinen haittavaikutus).
Itsellä juuri loppumassa Kefexin-kuuri, joka varsinkin aluksi aiheutti hirveän olo, ikäänkuin oksetti koko ajan varsinkin lääkkeen ottamisen jälkeen (3 kertaa päivässä..) ja muutenkin huono olo.
Mulla auttoi maitohappobakteerit jonkin verran :D Ja en ottanut lääkkeitä tyhjään mahaan niin sen jälkeen olen selvinnyt ihan hyvin.
Ainoa vaan että nyt toiseksi viimeisenä päivänä iski päälle helvetillinen antibioottihiiva....
Ok, kiitos! Laatta ei ole lentänyt ja olo tuntuu helpottavan, kun tasaisesti pupeltaa jotain pientä... Muistuu ihan raskausajat mieleen siis :) Kokeilen noita maitohappobakteereita, jospa se tästä.
- ap
Multa tulee molemmista päistä, jos en ota maitohappobakteeria aamuin illoin antibioottikuurin aikana. Soijajugurtti myös rauhoittaa mahaa.
Soita terveysneuvontaan. Voisitko olla allerginen ko antibiootille?