Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistun työhaastattelussa?

Vierailija
03.10.2020 |

Itsetunto on aika pohjalla, kun en useampienkaan haastattelujen jälkeen ole saanut töitä. Valmistaudun haastatteluihin hyvin, otan selvää yrityksistä ja mietin miten parhaiten kertoisin osaamisestani ja hyödystä työpaikkaa varten. Katson silmiin, videohaastatteluissa katson kameraan ja minulla on kohteliaat käytöstavat. Pukeudun siististi, jakkupuku jne. Aiemmin olen ollut sillä asenteella, että nyt minä saan tämän työpaikan ja olen kokenut, että haastattelut ovat menneet hyvin.

Ensi viikolla olisi tiedossa haastattelu, nyt en enää usko itseeni. En ole edes iloinen siitä, että saan mahdollisuuden, koska olen melko varma, etten työpaikkaa tule saamaan. Aion kuitenkin silti tehdä kaikkeni ja valmistautua mahdollisimman hyvin. En vain keksi, että miten voisin olla entistäkin parempi. Olen miettinyt, että onko vika kasvoissani, koska olen melko ruma. Kyseessä on kuitenkin työtehtäviä, joissa ollaan ihmisten kanssa paljon tekemisissä.

Olen yrittänyt miettiä, että mitä olen tehnyt väärin aiemmissa haastatteluissa. Keksin yhden haastattelun osalta ehkä melko oleellisen asian, joten olen sen suhteen oppinut jotain.

Toki hakijoita on paljon, eikä kaikille riitä töitä, mutta miten onnistun? Vinkkejä kehiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku ääliömainen vastaus siihen kun kysytään mikä on sun heikkous. Vaikkapa ”oon liian tunnollinen”.

Vierailija
2/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi joku ääliömainen vastaus siihen kun kysytään mikä on sun heikkous. Vaikkapa ”oon liian tunnollinen”.

Itse asiassa olen ehkä liiankin tunnollinen, mutta kuulostaako tuo vastaukselta, jonka suurin osa sanoo? Veikkaan, että tuon tyylisiä vastauksia tulee paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen ehkä liiankin tunnollinen, mutta kuulostaako tuo vastaukselta, jonka suurin osa sanoo? Veikkaan, että tuon tyylisiä vastauksia tulee paljon.

Varmasti tuota kuulee paljon, mutta ei sillä ole merkitystä, tärkeää on että sanot jonkun vahvuuden etkä oikeasti kerro heikkouksia.

Vierailija
4/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuota kuulee paljon, mutta ei sillä ole merkitystä, tärkeää on että sanot jonkun vahvuuden etkä oikeasti kerro heikkouksia.

Hmm, itse olen eri mieltä. Jokaisesta löytyy heikkouksia. Jos sanoo työpaikan kannalta epäoleellisen heikkouden?

Vierailija
5/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa, olkaa oma - paras -itsenne. Epätoivo kyllä paistaa läpi.

Vierailija
6/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap. Aloituksesi perusteella kaikki muu on kondiksessa, mutta se minä-tekijä puuttuu. Älä pelkää mennä haastatteluun silleen että tuot sinne myös ne omat tarpeesi. Ole rennosti, oma itsesi, kerro mitä osaat ja myös mitä itse haluat. Jos olet miellytysrobotti, olet aika epämiellyttävä.

t. rekrytoija

Vierailija
7/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene haastatteluun avoimin mielin ja tee osasi. Ole oma itsesi ja kerro mitä tarjottavaa sinulla on. Jos ei valinta ei kohdistukaan sinuun niin se ei tarkoita että sinussa olisi jotain vikaa. Valintakin voi olla jo tehty ja koko haastattelu voi olla teatteria.

Vierailija
8/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse olen eri mieltä. Jokaisesta löytyy heikkouksia. Jos sanoo työpaikan kannalta epäoleellisen heikkouden?

Ai vaikka että mä en tule toimeen kissojen kanssa. Joo voihan sekin toimia, tärkeää on että et oikeasti kerro heikkouksiasi.

Vierailija
9/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap. Aloituksesi perusteella kaikki muu on kondiksessa, mutta se minä-tekijä puuttuu. Älä pelkää mennä haastatteluun silleen että tuot sinne myös ne omat tarpeesi. Ole rennosti, oma itsesi, kerro mitä osaat ja myös mitä itse haluat. Jos olet miellytysrobotti, olet aika epämiellyttävä.

t. rekrytoija

Lukisitte edes joskus ne työtodistukset läpi.

Miellytysrobotti? Entäs jos vihaa kaikkia töitä, vaikka kiitettävästi töitään hoitaa. Pitäisikö kertoa myös vakavasta mt sairaudesta, joka ei näy muille, eikä aiheuta sairauspoissaoloja?

Vierailija
10/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapaise kunnon känni niin haastattelussa uskallat olla sosiaalinen.

Vierailija
12/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman tärkeää kysyä miksei päässyt jatkoon, jos kerran pääsee haastatteluun asti. Kun saat ilmoituksen ettet pääsdyt jatkoon, soita haastattelijalle ja kysy asiaa.

Jotain kikkoja: ennen haastattelua älä selaa puhelinta aulassa. Hymyillä pitää, muttei liikaa haastattelussa. Mieti tarkkaan se kysymys, jonka esität haastattelijalle. Anna vaikutelma kokonaisuuksien hanskaajana, älä takerru yksityiskohtiin osaamisessa.

Vierailija
13/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikka että mä en tule toimeen kissojen kanssa. Joo voihan sekin toimia, tärkeää on että et oikeasti kerro heikkouksiasi.

Vain jos haet eläinklinikalle ja sielläkin huono veto. Heikkouden pitää liittyä haettavaan työhön.

Vierailija
14/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee lyödä ne tissit esiin ja vähä pyöritellä niitä. Tämä on oiva keino kun kompetenssi puuttuu.

Vierailija
15/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät liian tunnollinen kannattaa lieventää sitä hieman esim. Jossain vaiheessa huomasin olevani jopa liian tunnollinen ja tein työtä keskittyäkseni kokonaisuuteen yksityiskohtien sijaan.

Vierailija
16/18 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Älä ota henkilökohtaisesti.

Vierailija
17/18 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi