Mikä muuttuu, jos Bidenistä tulee USA:n Presidentti?
Kommentit (20)
Kuuntelin Kauppalehden podcastia näistä vaaleista, ja ainakin siellä kaikki vieraat ovat olleet sitä mieltä että ei juurikaan mikään radikaalisti muutu.
Trumpia on suomenkin media haukkunut liian rauhantahtoiseksi. Ei mm. pommittanut Syyrian hallintoa pölypilveksi vaikka media taustavoimineen (eräät poliitikot kannattajineen) tätä anoi. Ehkä Biden on sotamyötämielisempi ja vastaa toiveisiin.
Asiat palaava tai yritetään saada palaamaan entiselleen. Biden on hyvin establisment-tyyppinen ehdokas. Korona saadaan vihdoinkin hoitoon. Biden joutuu myös tekemään jotain mustiin kohdistuvalle poliisi väkivallalla jos haluaa rauhaa. Obaman ja Bidenin kausi oli taloudellisesti menestys joten varmaankin toimii samoin kuin silloin?
Eipä sillä meille ole mitään merkitystä kuka maan presidenttinä esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Trumpia on suomenkin media haukkunut liian rauhantahtoiseksi. Ei mm. pommittanut Syyrian hallintoa pölypilveksi vaikka media taustavoimineen (eräät poliitikot kannattajineen) tätä anoi. Ehkä Biden on sotamyötämielisempi ja vastaa toiveisiin.
On se ikävää iltatrumpeille jos trump ei voita. Siitä naamasta on tullut melkein noiden lehtien logo. Siellä sen naama on ensimmäinen minkä näkee kun klikkaa auki. Tuleekohan vieroitus oireita jos biden voittaa? Ainakin hiljainen kausi tulossa teki biden tai jätti tekemättä tai sanoi tai jätti sanomatta mitä tahansa. Ketään ei kiinnosta. Ei faktan tarkastajia eikä muitakaan.
Lupasi laittaa entiset "hyvät" välit kuntoon venäjälle ja p koreaan joten ehkä siitä kylmästä sodasta on sitten on uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä meille ole mitään merkitystä kuka maan presidenttinä esiintyy.
Todellakin on merkitystä ja iso onkin. Jo USAn viihdeteollisuuden kautta tuleva salakavala vaikuttaminen, Trumpin veljeily autoritääristen diktaattorien kanssa jne. Muistan ikuisesti sen miten Bush nuoremman perustettua kidutusleirin Quantamoon kuinka ollakaan samoihin aikoihin tuli 24-sarja, joka oikeutti kidutusta, jossa sankari kidutti. Se oli siihen aikaan todellinen järkytys kun siihen asti sankari oli taistellut kiduttajia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin kun muistelee niin Trumpia haukuttiin, että antoi Syyrian Venäläisille. Olisi vissiin pitänyt aloittaa sota tätä kehitystä vastaan.
Syyria on kuitenkin ollut Venäjän vaikutusvallan alla jo vuosikymmeniä ja USA:n hallinto antaa tämäntilanteen jatkua.
Tämä Syyrian tilanne oli yksi kiperimmistä ja Trump hoiti asian mallikkaasti.
Lisäksi että aina kun Trump on vetämässä joukkojaan maailmalta, niin saa Suomestakin haukkuja tästä. Esim. Afganistan. Joskus sieltä on lähdettävä. Ei mikään maailman mahti voi hallita toisten harjoittamaa kulttuuria. Jos kulttuuriin kuuluu länsimaille vieraat tavat, niin tätä ei sodilla pois kitketä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ikävää iltatrumpeille jos trump ei voita. Siitä naamasta on tullut melkein noiden lehtien logo. Siellä sen naama on ensimmäinen minkä näkee kun klikkaa auki. Tuleekohan vieroitus oireita jos biden voittaa? Ainakin hiljainen kausi tulossa teki biden tai jätti tekemättä tai sanoi tai jätti sanomatta mitä tahansa. Ketään ei kiinnosta. Ei faktan tarkastajia eikä muitakaan.
Lupasi laittaa entiset "hyvät" välit kuntoon venäjälle ja p koreaan joten ehkä siitä kylmästä sodasta on sitten on uutisia.
Täh. Kun minä olen Amerikan politiikasta kiinnostuneena ollut hämmästynyt miten vähän Trumpia on nähty lööpeissä.
Presidentti ei enää välttämättä usko julkisesti KGB-miestä ennemmin kuin USAn tiedustelupalvelua.
- Korona otetaan haltuun
- Ympäristömääräyksiä kiristetään
- Oikeistolaisen väkivallan lietsominen loppuu
- Poliisiväkivaltaan etsitään ratkaisuja
- USA palaa Pariisin ilmastosopimukseen
- Kaveeraaminen diktaattoreiden kanssa loppuu
- Rikkaiden verot nousee
Tuossahan sitä on.
No ainakin sodat alkavat taas Lähi-Idässä täydellä teholla, ja valtavat pakolaisvirrat suuntaavat Eurooppaan.
Trump ei ole aloittanut yhtään sotaa ja on purkanut Yhdysvaltojen sotajoukkoja pois ulkomailta. Hänen mielestään Yhdysvaltojen ei pidä toimia maailmanpoliiseina kaikkialla.
Huonot ajat koittavat Euroopalle ja Lähi-Idälle kun sotahullut pääsevät taas valtaan :( Yhdysvallat tienaavat valtavasti näillä sodilla, mutta haitat tulevat muiden kannettaviksi.
Amerikkalaiset ovat väsyneitä sotimiseen, en usko että Biden on uusia sotia aloittamassa. Ja mun käsityksen mukaan sotamenot ovat Trumpin aikana vain nouseet, korjatkaa jos olen väärässä.
Suomalaisen vasemmistomedian pitää keskittyä persujen mustamaalaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset ovat väsyneitä sotimiseen, en usko että Biden on uusia sotia aloittamassa. Ja mun käsityksen mukaan sotamenot ovat Trumpin aikana vain nouseet, korjatkaa jos olen väärässä.
Olet väärässä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Pörssikurssit romahtaa ainakin hetkellisesti. Jostakin syystä markkinat tykkää Trumpin menestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Olet väärässä. Obaman ajoista näköjään noussut yli 100 miljardia. Obama 580 miljardia, nyt:
The proposed budget for 2020 totals $718 billion, the largest annual amount requested over the five-year period.
Vierailija kirjoitti:
Pörssikurssit romahtaa ainakin hetkellisesti. Jostakin syystä markkinat tykkää Trumpin menestyksestä.
Sekin on muuttumassa. Joku Usalainen vaikutusvaltainen kauppakamari vaihtoi juuri pitkäaikaisesti republikaaneja tuettuaan demokraatteihin.
Vierailija kirjoitti:
- Korona otetaan haltuun
- Ympäristömääräyksiä kiristetään
- Oikeistolaisen väkivallan lietsominen loppuu
- Poliisiväkivaltaan etsitään ratkaisuja
- USA palaa Pariisin ilmastosopimukseen
- Kaveeraaminen diktaattoreiden kanssa loppuu
- Rikkaiden verot nouseeTuossahan sitä on.
Mm. Espanjassa ja Britanniassa pahempi koronatilanne. Entä Ruotsi? Kehoitatko ottamaan haltuun? Oikeastaan ei ole poliisiväkivaltaa siinä merkityksessä kuin näet. Poliisit tasapainoilee valitsevissa olosuhteissa. Niissä olosuhteissa että heitä ammutaan ja eivät halua kuolla työnsä äärellä ja tässä tapahtuu joskus ylilyöntejä.
Ei rauhan ylläpitäminen jokaiseen maahan ole kaveeraamista, vaan järkevä toimintatapa. Valtioiden pitää antaa luhistua sisältäpäin, jos ovat luhistuakseen. Esim. Pohjois-Korea hankki ydinaseen koska sitä uhattiin. Trumpin maailmassa ei tämmöistä uhkaa olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Olet väärässä. Obaman ajoista näköjään noussut yli 100 miljardia. Obama 580 miljardia, nyt:
The proposed budget for 2020 totals $718 billion, the largest annual amount requested over the five-year period.
Sotamenot ei nouse kaluston lisääntymisen kautta, vaan siksi, että tekniikka uudistuu ja maksaa enemmän.
Esitit että sotimisen kiihko olisi kasvanut Trumpin aikana ja tämä ei pidä paikkaansa. Tilasto= emävale jne.
Usan politiikka ei ole enää tosi-tv -vitsi