Missä ajassa olisi realistista pudottaa 10 kiloa?
Kommentit (30)
Parasta olisi 0,5 kg viikossa eli 5 kk. Alkuun tosin usein painoa tippuu hieman enemmän.
Olen sua 8 cm lyhyempi ja olen laihtunut 9 kg neljässä kuukaudessa eli jos jatkuu näin edelleen, olen laihtunut 10 kg 5 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi 0,5 kg viikossa eli 5 kk. Alkuun tosin usein painoa tippuu hieman enemmän.
Ja sen alun jälkeen tuo 0,5kg viikossa voi olla tiukoilla. Realistisempaa on n 300g viikossa. Ja toki tulee viikkoja, kun se paino ei laske yhtään vaan nousee, esim kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Tuo myytti on kumottu. Painonpudotuksen fysiologia ei sovi hätähousuille.
Vierailija kirjoitti:
Olen sua 8 cm lyhyempi ja olen laihtunut 9 kg neljässä kuukaudessa eli jos jatkuu näin edelleen, olen laihtunut 10 kg 5 kuukaudessa.
Joku tätäkin alapeukutti, vaikka tuohan on täysin ihanteellinen laihdutustahti.
Kilo viikossa lähtee kyllä joten 10 viikkoa eli 2,5kk.
Missä ajassa ne 10 liikakiloa tulivat sinuun? Millä keinoin ajattelit luopua niistä? Se vaikuttaa aika paljon vastaukseen.
Oon sua 5 senttiä pidempi ja paino on pudonnut 9 kiloa nyt 2 kuukaudessa. Eli noin kilon viikkovauhdilla
Minulta lähti 10 kiloa 10 viikossa, kun aloitin vhh-ruokavalion ja pätkäpaaston. Eikä ollut nälkä!
Mulla on tavoite nyt pudottaa 10 kg vuoden loppuun mennessä.
Ja olen tehnyt laskelmat, että sen pitäisi onnistua jättämällä vain sokerin, alkoholin ja vehnän pois.
Jätän vaan herkut syömättä ja muuten jatkan perusterveellistä ruokavaliotani.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen tehnyt laskelmat, että sen pitäisi onnistua jättämällä vain sokerin, alkoholin ja vehnän pois.
Millainen on perusterveeellinen ruokavalio?
Kolmisen kuukautta on ihan realistinen tavoite. Kannattaa silti varautua vähän pitempään aikaan kun välttämättä ei aina tipu tasaisesti tai on jotain, esim lomareissu.
3kg/kk on mielestäni hyvinkin maltillinen tahti. Ei aina kaiken tarvitse tapahtua hitaasti.
Itse olen nuorena laihduttanut reilu 30 kiloa ja se lähti reilussa 6kk. Oli tosi motivoivaa kun tuloksia tuli nopsaa. Painon pitäminen kurissa ei ollut ongelma kun oli niin iloinen uudesta vartalosta.
Tuosta reilu kymmenen vuoden päästä sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja paino nousi ihan hirveän nopeasti 30 kiloa. Olin väsynyt ja söin väsymykseen ja aineenvaihdunta hidastui sairastumisen myötä.
Nyt laihtunut 16 kiloa 3 vuodessa. Tosi vaikeaa ja motivaatio meinaa koko ajan loppua kun on niin hidasta puurtamista. Välillä paino taas nousee kilon pari tai oikeastaan vaan junnaa samassa monta kuukautta kun ei koko ajan jaksa pingottaa. Nyt itse asiassa vuoden ollut kohta tässä painossa. Nyt taas pari kiloa lähtenyt kun "ollut syömättä".
Eikä mulla silloin kun olin kymmenen vuoden ajan normipainoinen ollut mitään ruokavaliota. Elin ja söin samalla tavalla kuin ennenkin mutta pienempiä annoksia. Laihdutusvaihe on se kaikkein tuskaisin. Ainakin mulle. En halua karsia mitään vaan noudatan kaikkea kohtuudella ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on perusterveeellinen ruokavalio?
Syön tosi paljon kasviksia ja salaattia lisukkeena, lisäksi kalaa, vaaleaa lihaa, kasvisruokia, sieniä, kananmunia, rasvaa saan mm. öljyistä, voista, avokadosta ja pähkinöistä. Mulla on vaan ongelmana saada herkut pois, mutta muuten en aio ruokavaliotani muuttaa.
Ota kahden viikon loma töistä ja älä sen aikana syö mitään. Siis juo vaan vettä. Lopputuloksena olet noin 10 kiloa laihempi.
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa ne 10 liikakiloa tulivat sinuun? Millä keinoin ajattelit luopua niistä? Se vaikuttaa aika paljon vastaukseen.
Painoin 10 vuotta sitten 15 kg vähemmän eli kilot on hiljalleen hiipineet vuosien aikana. Ei mitään dramaattista mässäilyä tai liikkumattomuutta taustalla, olen vaan syönyt hieman enemmän kuin kulutan. Kaloreita laskemalla ajattelin pudottaa painoa. Ja lisään mukaan rankempaakin liikuntaa kuin kävely.
Vierailija kirjoitti:
Elimistö ei piittaa sun laskelmista.
Parasta olisi 0,5 kg viikossa eli 5 kk. Alkuun usein painoa tippuu hieman enemmän.