Lue keskustelun säännöt.
Laihduttaminen ja hiusten lähtö
03.10.2020 |
Olen laihtunut vuoden alusta kohta 30 kiloa ihan syömätottumuksia parantamalla, jättämällä pois mässyä ja lisäämällä hyviä rasvoja, kasviksia ja laadukasta lihaa ruokavalioon sekä karsimalla kaiken napostelun. Pudotusvauhti tuntuu hyvältä, alle kilo viikossa. Vielä on normaalipainoon kuitenkin matkaa lähes saman verran. Olin siis sairaalloisen lihava vielä vuoden alussa.
Minulla on aina ollut tuuheat hiukset, mutta nyt ne ovat alkaneet lähteä tänä syksynä päästä. Joka paikassa on hiuksiani ja hiukset ovat selvästi ohentuneet. Onko muilla laidduttajilla ollut vastaavaa? Mistähän moinen hiusten tippuminen mahtaa johtua?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä puhuin Biotin strongista. Syön kananmunia useamman viikossa.
Niin vaan tuli uusi "sänki" biotiinini lisästä, samalla myös kynnet vahvistui. En kuitenkaan syö tällaisia jatkuvasti, vaan kuuriluontoisesti. Jotenkin vaan biotiini imeytyi ravintolisästä minulla hyvin. Olen melko tarkka ravinnostani, syön puhdasta, itsetehtyä ruokaa, monipuolisesti.
Laihduttaessa ravinnon määrä oli minulla niukka, samalla yritin vähän kuntoilla enemmän, jotenkin biotiini lisästä oli minulle apua.
Sama huomio oli äidilläni, jolla vaihdevuodet ilmeisesti ohensi hiuksia.