Tunnen olevani raskaana, testi näyttää negaa!
Vahinko kävi heinäkuun tienoilla, otin jälkiehkäisyn.. Sen jälkeen ei ainakaan tietääkseni ole ollut kumissa reikää tai käynyt mtn.. Syyskuun aikaan rupesin epäilemään olevani raskaana, mutta ei ollut minkäänlaista todistusta tunteelle.. Myöhemmin alkanut tulla raskausoireita, jotka ehkä olen mahdollisesti kuvitellut.. MUTTA NYT minulla on jatkuvasti huono olo, maha kipeä ja turvonnut.. Yksinkertaisesti vain tuntuu että mahan sisällä on jotakin! Mielialat heittelee jatkuvasti, järjetön väsymys.. Ensimmäinen lapseni nyt 7kk vanha.. Tein tänään taas testin: negatiivinen.. En saa mielenrauhaa!
Olen lukenut netistä näitä, että testi ei näytä positiivista mutta silti on ollut raskaana! Esikoisen kanssakin taisi mennä muutama kk ennenkuin pamahti positiivinen.. Soitin tänään neuvolaan ja pyysin, voisinko käydä vastaanotolla jotta saan mielenrauhan ja varmistuksen, ettei mahassani todella ole mitään.. Kuulemma sitten olen vasta tervetullut kun testissä positiivinen!! Mietin jo pitäisikö soittaa ja valehdella positiivisesta testistä.. :/
Kommentit (6)
Terveyskeskukseen verikokeisiin, sillä selviää.
Siis itse vähän ihmettelen näitä, jotka hermo pinkeänä tekevät testiä, kun kuukautisten pitäisi alkaa jo kolmen päivän päästä ja "tuntuu siltä", mutta ei kai asian hoksaamiseen nyt monta KUUKAUTTA sentään voi mennä?? Myönnän kyllä olevani hermoheikko itsekin, kun on monta kertaa vahvasti tuntunut siltä, että olen raskaana, vaikka ehkäisy on ollut käytössä, ja negaa olen tietysti testannut. Tosin ei ne testitkään idioottivarmoja ole. Kuopusta odottaessa minulla oli alkuraskaudessa kovat kivut kohdun alkaessa kasvamaan, ja koska esikoisen kanssa oli sama juttu, olin aika varma raskaudesta, ja testi näytti sitkeästi negaa. Mutta kyllä kaiken järjen mukaan sulla oireet johtuu ihan jostain muusta :)
Oiskohan hormonit sekaisin, käy lääkärissä - niin selviää tuo epätietoisuuskin.
Olen molempien kohdalla synnytyksen jälkeen kärsinyt "valeraskaudesta". ja tehnyt testejä ihan pirusti. Kroppa osaa kyllä jännästi temppuilla.
Sinua pieretttää + kaamosväsymys. Ei tuo sen kummemmalta kuulosta.
perus lääkärikin voisi auttaa, lapsi kun ei ole ainoa mahavaivoja aiheuttava juttu. Mutta raskauden jälkeen tuo tunne on tavallinen.